programy
kategorie

Volvo V60 T8 - elektryczna spalinówka

Test Volvo V60 II T8 Twin Engine o mocy 390 KM

21-04-2020
Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
czy nam się to podoba czy nie powoli nadchodzi elektryczna rewolucja Co zresztą widać się w ofercie Prawie
każdego producenta auto elektryczne przestaje szokować wyglądem a to czekają na
nie różnego rodzaju ulgi dopłaty tak bo wyładowanie jazdę bez pasami i tak dalej Nic
tylko kupować
prawda No niestety obserwując komentarze w internecie że przed polskimi kierowcami Jeszcze długa droga i
ze względu na cenę ale też ze względu na przekonania nawet wśród tych otwartych na zmiany wciąż
istnieje przekonanie że auto elektryczne mają że nie ma gdzie ich naładować a baterie trzeba regularnie wymieniać
Pack wiem nie wiem co ma wspólnego z prawdą ale jest jak jest po prostu potrzebujemy trochę więcej czasu aby się z tym wszystkim oswoić
jeździć ci otwarci na zmianę ale wciąż jeszcze ostrożnie dzisiaj
otwieramy cykl testów samochodów które są już po części z samochodami elektrycznymi ale jednocześnie
spalinówka mi są to hybrydy plugin czyli samochody z baterią o pojemności wystarczającej dojazdy
wyłącznik na prądzie na niewielkich Miejskiej w tańcach ale wciąż wyposażone w mocny silnik i poczucie bezpieczeństwa i
zasięg w trasie czyli pozwalają jeździć na prądzie W mieście jednocześnie w trasie nie szukać ładowarek Jakie są zalety
i wady takiego rozwiązania czy sprawdza się również w przypadku suwów czy może zwykłych osobówek Czy w przypadku mniejszych
czy większych aut aby
odpowiedzieć na to pytanie przetestujemy w najbliższych paru miesiącach 4 pluginy tej samej marki to pozwoli nam na
napędzie a nie na szczegółach specyficznych dla marki będą to 4 Volvo z napędem oznaczonym
T8 właśnie hybryda typu plugin nazywany przez Volvo Twin Engine dzisiaj od
Volvo V60 skoro jak wiadomo Volvo v Come jest to i to jakbym miał zacząć serię testów
od innego rodzaju nadwozia Oczywiście nowy V60 nie przypomnę plastycznych pudełek na kołach ale jak
jedziecie zgrabnie łączy elegancki Design z praktycznością A jak już mówimy o praktyczności to zajrzymy bagażnika Volvo
V60 oferuje nam 509 litrów pojemności takie
mieliśmy rozmawiać o hybrydach flagi i właśnie o nich rozbawiony dlatego że pomimo obecności na pokładzie całkiem
sporej baterii pojemność bagażnika nie uległa zmianie z zwykłej spalinowej wersji No chyba że byśmy pod uwagę kable
które trzeba będzie w tym bagażniku chodzić ale umówmy się nie zajmują Wiele miejsca złącze
tak była pozwala na ładowanie ze źródeł prądu zmiennego także ze zwykłego gniazdka ale doładowanie
wrócimy jeszcze za chwilę teraz będziecie klapkę która jednoznacznie zdradza nam wersję Twin Engine zewnątrz
to jest zwykła V60 ułożenie taka zwykła bo to jest r-design zewnątrz łatwo ją poznać
po czarnych błyszczących elementach na przykład na grillu i po charakterystycznej zderzakach z imitacją wyścigowego Sprintera
to też obniżono i utwardzone zawieszenie 18 są w standardzie ale w katalogu znajdziemy Mamed felgi 21
calowe tutaj widzicie akurat 19 więc może nie wyglądają tak szałowo ale też zresztą na
20 Czy 21 na pewno byłoby trochę mniej Komfort wnętrze Volvo V60 jest nauczył się dobrze znane
typowe dla Volvo deska rozdzielcza z systemem Sensus i wielkim dotykowym wewnętrzne też jedziemy typowe
dla r-design elementy czarną podsufitkę czy fotele konto tutaj ze skórą na 2 Ale gdzie jest planie wewnętrzny
wersję plugin poznamy głównie pod rybach jazdy iws na wyświetlaczu nie można najwięcej powiedzieć dwóch perspektyw Po
pierwsze zza kierownicy podczas wrażeń z jazdy do tego zaraz wrócę oraz stojąc przy A tak wysoko podniesionej
masce mamy to Twin Engine Czyli mamy silnik spalinowy o mocy 303 koni
mechanicznych oraz silnik elektryczny który znajduje się przy tylnej osi i ją właśnie napędza pomocy
80 koń Volvo deklaruje że sumaryczna moc tego systemu to 390
koni mechanicznych co w przypadku V60 która się że czy ma napęd na cztery koła daje wynik do setki poniżej
5 sekund 4 i 910 sekundy maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego to 400 niutonometrów silnika elektrycznego 240
niutonometrów wspomnę jeszcze o maksymalnej 250 km ograniczone elektronicznie
odruchów betonowego 2020 zostało powiększona bateria trakcyjna z dziesięciu 40 do
11 i 6 kilowatogodziny ładowarka oczywiście jednofazowa przejmuje od 6 do 16
amperów to pozwolę naładować te baterie w czasie od 4 do 10 godzin w każdym razie do rana
powody to przyjechać po mieście w zależności od trybu jazdy i stylu jazdy od 25 do 45
km tak jest zasięg na prądzie natomiast zasięg na też nie będzie mały ponieważ pomimo
baterii zbiornik paliwa w ciąży w mieście solidne 60 litrów a deklarowany zużycie paliwa ma wynieść się od 2
i 1/10 do 2 i 5/10 litra na kilometrów według cyklu wltp czy
to oznacza że po zatankowaniu do pełna można tym samochodem przejechać
prawie 3000 km No
nie nie do końca to jest cudo wynik który wyszedł przy założeniu że wyruszamy w drogę do pełna naładowaną
baterie u która jednak nie jest aż tak wielka aby wystarczyć nam na dłuższy dystans to ile
wystarczy tego prądu przy założeniu że wyjeżdżamy w miasto No
właśnie wyjątkowo dla napędów każdego z testowanych pluginów zrobimy dodatkowy pomiar spalania taki praktyk spalanie
biorąc pod uwagę specyfikę tego napędu sprawdzimy zasięg na samym silniku elektrycznym i zużycie paliwa w różnych sytuacjach
zależności od tego czy Akumulator jest naładowany czy nie jako osobną część filmu a teraz podzielę się z wami wrażeniami
z jazdy Zapraszam na początek Krótka historia krótka i prawdziwa i będzie to historia o innym plagi
nie teraz jadę pluginy więc sobie bo tam tym ciekawym
wydarzeniu Otóż jeździliśmy przez rok 2 lata temu to było Toyota Prius plugin i
Zauważyliśmy w redakcji że ten samochód za zupełnie inaczej z baterię rozładowaną i naładowaną przy tej naładowanej
był bardzo zrywny bardzo chętny do przyspieszenia i robił to naprawdę wybitnie
dobrze jak
na bluesa natomiast rozładowany był jakimś takim bardziej ospały trochę bardziej niż by wynikało z tego że ostatecznie
nawet rozładowaną atrakcyjną baterią to to to to działa jako hybryda i tam bakterii tarte na silnika go wspomagać ale
jakoś nie działało to tak do końca i się znaliśmy co się właściwie stało Dlaczego i jak to i
dopiero centrala Toyoty namówiła wyjaśnień i okazało się że Japończycy
zrobili to celowo z
rozładowaną baterię ten samochód rzeczywiście był bardziej ospały i
jak zrobiliśmy takie oczy i zapytał się ale dlaczego okazało się że to jest Chińczyków na to aby motywować kierowców
do tego żeby No żeby ładowali podpowie nam
się znudził się nie chciało dodać
że
było to 2 lata temu Samochód już wtedy był na rynku że 2 lat w
związku z tym jak mówimy o czterech albo 5 latach to w branży motoryzacyjnej to jest oczywiście przepaść to możemy iść kiedyś dawno temu więc
kiedyś dawno temu ludzie mieli mniejszą
świat ekologiczną raz kiedyś
dawno temu plugin jako rodzaj napędu był kompletnie wówczas egzotycznym napędem więc mało kto kupował
bardziej
on był kupowany dla pracowników przez firmy które No chciał podkreślić swoją ekologiczną
świadomość więc pracownik dostawał taki samochód dostawał też kartę paliwową jeszcze nie dostawał mnóstwo
kabli i się zastanawiam Ale po co on ma ładować kablami ten samochód skoro No właśnie to jest karta paliwowa
to jest back pojedziemy i nie musi jakoś to jeździ
Zaniemyśl i Okej skoro nikt nie korzysta z naszych pluginów zgodnie z przeznaczeniem taka wypatrujesz czy światło
się nie zmieniło do tego środkowego wykręciłem No
to z Motywujemy i od jej masę w wersji z rozładowaną baterię
żeby im się chciało ją naładować No i wyszło szydło z worka natomiast
natomiast i właśnie wiedząc o tym zapytałem kiedy Umówiliśmy się na te samochodu Ja zapytałem od razu w Volvo skręcił Czy wasza ten ósemka
jakikolwiek sposób motywuje w do tego żeby chciałem się ładować baterie
do z kolei Volvo zrobili takie oczy ale po co No piszę tą historię Aha no nie nie
musimy nie musimy bo im tam z ich statystyk wynika że 35% jazdy pluginy
Volvo w Polsce bo
za granicą chyba to jest
42% w Polsce 35% jazdy
to jest jazda na
prądzie cała reszta jest na silniku spalinowym oznacza że jest to albo trasa albo też jazda
w trybie constant awd Co oznacza że tylny tylny ten napędzany elektryczny ale przednia przez silnik spalinowy Bo
jeśli chcemy napędzać inną to musimy ten silnik spalinowy wyłączyć albo
też ktoś
uznał że chce jeździć w trybie Power albo
albo po prostu rozładował mi się w mieście baterie
w każdym razie 35% to nie taki zły wskaźnika właściwie to bardzo dobry wskaźnik i
to sprawie że nie muszą motywować a nie wiedzą że ludzie mają świadomości właśnie
to było kiedyś bo teraz Po
pierwsze świadomość jest zupełnie inna a po drugie a po drugie też napęd plugin Hybrid już nie jest egzotycznym
i bardzo
wiele osób kupuje go dla siebie a skoro już było że pieniądze za ten napęd No to wiadomo że chcę z tego korzystać korzysta I w ten sposób nikogo
nie trzeba motywować to taka historyjka anegdota na sam początek natomiast Jak już ktoś właśnie ma taką świadomość i
generalnie Przekonaj się pomysł na plugin Hybrid bo jak dla mnie z pomysłem jest genialny I tak tak na pewno rozwiązaniem
na dzisiejsze czasy tak Czyli możemy już
dzisiaj otworzyć się na to żeby jeździć prądzie po mieście a
jednocześnie i nie ograniczać się tym co wynika z jazdy na samym prądzie czyli martwić się
o rozładować baterię w trasie za brak infrastruktury i tak dalej i tak dalej Nawet jeśli to
są takie troszkę na wyrost obawy Załóżmy
że takie obawy są koniec więc nie musisz martwić dlatego że mamy ten silnik spalinowy mam uwag jakby tankujemy jedziemy lejemy
i generalnie nie nie nie ma potrzeby martwienia się o nic więc
to jest na dzisiaj taki prosty logiczny i bardzo
skuteczny koncert który pozwala nam na codzień jeździć na prądzie A czy przez 5 dni w tygodniu a na weekend wyjechać
za miasto na nogach nie mieć świadomość że na jak będą tam gdzie na dłuższą odcinku już benzynę potrzebujemy też
potrzebujemy Natomiast po mieście Tam gdzie się da wszędzie latam na wszędzie jest dobrze więc
świadomość się zmieniła ludzie się po otwierali i tą w zasadzie
jest coś co się da wytłumaczyć natomiast pewnych rzeczy pewnych rzeczy może to wciąż obawiać W tych
samochodach mianowicie No czy te samochody jak już nawet ten zrozumie tą koncepcję i uzna że to jest fajne i dla niego czy do
samochodu wciąż tak samo dobrze się prowadzi a
właściwie Dlaczego miał powody Są dwa Po pierwsze mamy to gdzieś baterie to mniej więcej tuż
nad asfaltem Bardzo nisko środek ciężkości de facto te baterie obniż że nie jest lekka wcale bo waży te swoje prawie
dwie gramów albo nawet ponad 200 kg Zależy jak liczyć bo porównywałem ten sam model w wersji plugin i wersję
z tym samym silnikiem nie i tam jest różnica koło 200 kg w tym że ten zwykły
napęd ma też napęd na cztery koła więc ja jestem trochę bebechów żeby doprowadzić na tym również na tył także to się
troszkę równoważy tak czy inaczej 200 kg różnicy czyli mówimy o ponad 200 kg baterii tutaj jest no
i troszkę spowalnia ten samochód bo ja wiem przyspieszenie poniżej 5 sekund do setki wydaje się być w zupełności wystarczające
i czy my to robimy Czy bez baterii ważne jest wynik 4 i 9 mówi samo za siebie Natomiast
co się dzieje zakrętach Otóż w zakrętach a troszkę poszarpał m ten samochód jak była wolna
pusta uliczka i próbowałem go jakoś wytrącić z równowagi szczerze potrzebne są większe prędkości potrzebne są
ostrzejsze Łuki żeby poczuć
że ta dwóch nadwaga gdzieś to jest ona jest umieszczona w takim Fortuny miejscu że
podczas takich standardowych moich jakiś takich szarpnąć testów łosia zmiana pasa ruchu z szarpaniem nawet dosyć mocny V60
zachowuje się tak jak jak byśmy się spodziewali od V60 spalinowej po prostu bardzo naturalnie szybko reaguje układ
kierowniczy Skręcam bardzo chętnie doczekać kolejnego zakrętu to wszystko się odbywa w trybie Ale jaka bateria ale jak i
200 kg to naprawdę pięknie działa także od strony różnic pomiędzy malinówką należałoby
ich szukać gdzieś przy bardziej wymagających zakrętach przy Bardziej wymagające i też prędkości poza
tym a szczególnie w różnic żadnych na niekorzyść tego samochodu nie będzie również ci chodziło twardość zawieszenia tutaj domu przy większej
masie zawsze gdzieś tam trzeba szukać kompromisu też nie czuję żeby ten samochód był szczególnie niekomfortowy bardzo ładnie jeździ również po mniej wygładzonych drogach i tak I tutaj Komfort absolutnie nie
ucierpiał a jednocześnie porównując choćby 90 o której przecież też jest napęd na cztery koła a aż czuć że
on w odróżnieniu od S90 która Tak wiem a nastawienie jak to limuzynę to samochód wie że wsiadasz do
niego i wybrałeś go też dlatego żeby poczuć przyjemność z jazdy i tak jak mówię pomimo tych
200 kg jest ta przyjemność jazdy dostęp właściwie Dzięki ten w 100 kg mamy to dodatkowych na dodatkowych tych 87 koni
które Proszę bardzo ściskamy i
jedziemy tak i oczywiście możemy tutaj przyjść ale wtedy mamy dwa silniki do dyspozycji wciskamy i jazda tak słychać I wtedy i brzmienie i wysokie obroty i wszystko na raz wszystko dla nas także różnice między to jest 90 V 60 jest
też taka że właśnie mamy
ten panu zespół napędowy do dyspozycji A samochód jest takie mniejszy lżejszy bardziej skrót rozstaw osi i po
prostu troszkę bardziej chce się nim jeździć ostro A on z przyjemnością dostarcza
całej tej rozrywki które się spodziewamy
jakbym
miał najkrócej podsumować ten samochód jeśli kręcić
się koncepcja napędu plugin to
jeśli będziesz chciał poszukać drugiej strony szukać wady tego rozwiązania w przypadku V60 to musisz szukać naprawdę
wyższych prędkościach i bardziej wymagających zakrętach bo 99 procentach sytuacji
codziennych ten
samochód będzie się zachowywał dokładnie tak samo ekspresówka tylko że jest szybszy i bardziej oszczędny nasze standardowe pomiary spalania zł z Mateusz i znajdziecie je w osobnym filmie ja
skupiłem się przede wszystkim na tym Ile zajmuje ładowanie tego samochodu
zacząłem od trybu czas który ładuje baterie podczas jazdy uzyskać
zasięg 15 km możliwych do przejechania na prądzie potrzebowałem prawie 34 km większość
tego dystansu pokonałem jadąc autostradą zużycie
benzyny na tym od wyniosło 13 i pół litra teraz
czas na ładowanie za pomocą kabla skorzystałem W tym celu z ładowarki którą zainstalował pod domem przejechałem
15 km po podłączeniu ładowarki samochód wskazywał że do całkowitego naładowania będą potrzebne około
4 godziny po chwili Jednak ponownie przeliczył potrzebny czas i okazało się że wy już tylko półtorej godziny moje
ładowanie trwało 45 minut a zasięg zwiększył się w tym czasie do 29 km postanowiłem
sprawdzić czy będę w stanie przez dentysta z na samym prądzie pierwsze
2 ostrzejsze podjazdy mimo spokojnej jazdy wymusiły uruchomienie na chwilę silnika spalinowego do
całkowitego zaniku za na prądzie pokonałem prawie 33 km z czego kilkaset metrów na silniku spalinowym z
prawej strony widać bardzo obrazowo jak przy rozładowanej baterii kurczy się za w którym można operować pedałem gazu tak aby nie Uruchomił
się silnik spalinowy spokojna jazda po mieście z pustą baterią i tym samym minimalnym elektrycznym wspomaganiem podczas ruszania skutkowała z użyciem na poziomie
siedmiu 8 l na 100 km
Volvo V60 to jeden z najbardziej wszechstronnych samochodów w ofercie Volvo nie jest ani za duży a nie za
mały jest całkiem przestronne ma spory bagażnik a jednocześnie jak na kombi Tak wiecie wygląda A z napędem T8
jest jednocześnie szybki i oszczędny kiedy jeździmy na prądzie W mieście A a propos prądu jest
też przy okazji zwykłą spalinówka który się bać a jednocześnie jest elektrykiem
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)