bCYynqHo
bCYynqHs
bCYynqHw
programy
kategorie
bCYynqHp

Volvo V70 2.0 D4 Drive-E 181 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl #076

Test Volvo V70 III D4 Drive-E z silnikiem 2.0 o mocy 181 KM

21-04-2020
Tranksrypcja:Volvo V70 zastąpiło na rynku model 850 kojarzony z ogromnym ...
rozwiń
z tym kombi i szczerze powiedziawszy zrobiło to bardzo dobrze Zresztą v oznacza versatility
czyli wszechstronność jest to naprawdę bardzo pojemny i wszechstronny kombi obecna
trzecia generacja jest dostępna na rynku już od 2007 roku jest to podobno
najlepiej sprzedający się model w Szwecji i szczerze powiedziawszy po przejechaniu kilkuset
kilometrów tym samochodem muszę powiedzieć że trudem znajduje w nim jakiekolwiek większe
minusy a więc chyba Szwedzi wiedzą co robią ale o wszystkim opowiem po kolei Zapraszam na test V70
z przodu wygląda aiden S80 rydz można by uznać że jest
to samochód dla osób które potrzebują tego największego luksusu topowego modelu Volvo
ale w wersji bardziej praktyczne oczywiście charakterystyczne dla Kombi Volvo dla który biegnie
aż do końca niemal poziomo równolegle do asfaltu i na końcu mamy praktycznie
zakończenie mamy to również dający się łatwo rozpoznać lampy tylne
które są pionowe i mają takie rozszerzające się u dołu zakończenie oznaczenie
zapadająca się nowy silnik jak również podwójne Końcówki wydechu to wszystko moim
zdaniem nie wymaga jakiegoś wielkiego omawiania dlatego że mam wrażenie że producent to przy tym podchodzi
do jego stylizacji bardzo konserwatywnie i nie wprowadza to aż do nadejścia nowej generacji jakiś mocniejszy
zmian pod maską Volvo V70 może się znaleźć jeden z trzech silników benzynowych albo pięciu aż
silników diesla maska się podnosi automatycznie na na teleskopach jest już to wielka i
ciężka więc inaczej być nie mogło silnik zaczynają się od 180 koni dla wersji T4
następnie wersję T5 właśnie z rodziny drive-e która ma aż 245 koni mechanicznych i
topowa T6 304 konie mechaniczne następnie mamy diesle i zaczynają się od 115
koni i kończą się na D5 215 konnej testowana przez nas wersję to jest wersja
4 czterocylindrowe o mocy 181 koni mechanicznych i momencie
obrotowym aż 400 niutonometrów prędkość maksymalna którą możemy uzyskać w tym śnie 220 km
na godzinę natomiast pierwszą setkę według zapewnień producenta zobaczymy już po ośmiu 60 sekundy Natomiast
ja bez trudu Zmierzyłem kilkakrotnie 8 i 3 bardzo powtarzalny wynik Wygląda na to że silnik jest lepszy
niż czy nawet przypuszcza producent waga tego samochodu to jest około 170 tony więc
nie jest tak źle jak na takie wielkie kombi wreszcie spalanie spalanie producent obiecuje
w okolicach niecałych 5 l spalanie średnie natomiast moje pomiary dają następujące wyniki w
mieście spalimy 7,5 trasie bardzo szybkiej trasie autostradowej spalimy 7,5
Natomiast jeśli będziemy jechać bardzo spokojnie to spalimy 6 i 5 l na 100 km to
że przy 70 litrowym baku Bez trudu przejedziemy ponad 1000 km w trasie przeciętny
Szwed chyba ma powyżej metr osiemdziesiąt dlatego też szwedzkich samochodach ja jako długo zawsze
znajduje dość miejsca dla siebie jak również bardzo wygodne fotele Przyjrzyjmy się na początek właśnie fotel om to mamy
fotel kierowcy z możliwością zapamiętania trzech ustawień to mam przyciski do tym Natomiast regulacja
jestem elektryczna Ale nie jest to zbyt nie mam Nie mamy to zbyt wielu możliwości możemy przesunąć
szłyście przód-tył możemy przelew przesunąć oparcie natomiast reguluje się na dwa sposoby albo Cały fotel albo
tylko przód fotele ale jeśli chodzi o regulacja odcinka lędźwiowego to niestety tak że dobrze nie jest bo regulowany
jest mechanicznie jest zrobiony gdzie indziej i popatrz Czy w jak mało komfortowy sposób bo to jest gdzieś tu
pomiędzy schowkiem między fotelami AA samym fotelem efekt jest więc niestety taki że nie mamy tutaj tego
pokrętła pod ręką tylko musimy tutaj łapać i ten wystający ledwo ledwo fragment do zbyt komfortowych
takie rozwiązanie niestety nie należy A teraz sprawdzimy
jak to wygląda to tak daje na sam dół ustawiam
go komfortowo pod siebie i tak nad głową mam noc
szyi uczciwie trzy palce przestrzeni więc nie jest źle na kierownicy regulowana jest w dwóch
płaszczyznach mordo bardzo szerokie został możemy regulować osiowo możemy regulować na wysokość ja to bez problemu się
odnajduje jedyna Uwaga na którą zwracałem też kiedyś w poprzednim teście V60 to V70
jest podobnie mianowicie ten ładnie wyglądający centralny panel ma tak bardzo charakterystyczną
krawędź i
to ta krawędź niestety Sprawia że moje moje kolano to z tą krawędzią się spotyka i
czuję taki taką taką taką ostrą wywrotowcy fragment tego tego centralnego panela efekt jest taki że
w dłuższej trasie zaczyna to przeszkadzasz chociaż można powiedzieć że troszkę za bardzo za ostro do tego podchodzę A jest
coś to ostrego co w innym samochodzie jest po prostu zwykłym elementem plastikowym więc o tym chciałem zwrócić na
to Chciałem zwrócić uwagę No i teraz przejdźmy do tyłu Zobaczymy jak ja zmieszczę się sam za sobą to zajrzymy
ile tego miejsca tutaj jest Nie wygląda to źle odstęp między hotelem a kanapą jest Całkiem spory
natomiast zajrzyjmy jak to wyjdzie w praktyce No
i proszę bardzo zmieściłem się bez najmniejszego problemu Myślę że Myślę że mógłbym się usiąść i w ten sposób
i jakoś tak bardziej zgodnie z zamysłem projektantów bo to jest takie wgłębienie na kolanach Więc moglibyśmy ewentualnie tutaj
również schować kolana ta krawędź jest dosyć w twarda więc więc dwumetrowy
ma do wyboru takie ustawienie albo bardzo grzeczne takie bo próba wsadzenie kolana tutaj do do
tego wgłębienie kończy się kontaktem z fragmentem który akurat jest twardy bo to łowne przyjemnie na zewnątrz
też jest lepiej ale ten krata krawędź nie jest dni należy do zbyt przyjemnych nad głową miejsca mam tak na sam
raz no w sumie jeden palec mi się mieści Ale nie więcej natomiast kontaktu bezpośredniego z
podsufitki więc też się mieszcząc to jest raczej za liczność na pewno zawieszony jeszcze warto zwrócić uwagę na takie udogodnienia do Jeśli
chcemy przywozić możemy to
pociągnąć za taki uchwyt i fotel nam się rozkłada w i robi się nawet takie podwyższenie więc
możemy przewieźć się dziecko jeśli mamy jeszcze mniejsze dzień mi jeszcze większego podwyższenie jest to też jest taki przycisk to po jego
naciśnięciu fotel podnosi się jeszcze o jeden stopień wyżej nie w ten sposób mamy możliwość przełożenia mniejszych dzieci które nie
potrzebują żeby mnie usadzić jeszcze wyślę Proszę bardzo coś takiego Oczywiście nie wyklucza standardowych mocowanie
ISOFIX które tutaj są też dostępne jeśli
chodzi o Komfort tutaj podróżować to mamy nad głową możliwością zaświecenia dwóch
światełek na prawo na lewo mamy też wyjście 12 V mamy cieszenie za fotelami przed
na jak również mamy2mamy kieszeń w drzwiach Może niezbyt pojemną ale jednak jednak
jest tam chyba przewidziany kształt również nawet na butelkę podłokietnik jest bardzo obszerny bardzo
szeroki chyba Jeden z najstarszych Jakie ostatnio pamiętam widziałem to ja rozkłada się tak w ten sposób i można to przełożyć
kubeczki są takie gumowe lamelki które zapewniają że że taka ta gorąca kawa nam się nie
rozleje mamy to dodatkowy jeszcze schowek dostać płytki ale obszerny więc jeśli chodzi o pół strony wykończenie
to to myślę że problemu nie będzie jeśli chodzi o jeśli chodzi o zagłówek to on się tutaj odkładał
w ten sposób więc pięcioosobowa naprawdę bardzo luksusowo nawet zagłówek zagłówki da
się również schować jednym ruchem ona się w ten sposób składają i jeśli nie są potrzebne jest
to również dużym ułatwieniem dla kierowcy bo lepszą widoczność do tyłu Jeśli
chcemy przewieźć coś większego to wtedy Musimy złożyć całe oparcie tutaj nie ma jakby pośredniego
wyjście więc jeśli narty to składamy po prostu miejsce dla tej 5:00 osoby i w ten sposób uzyskujemy bardzo
długie możliwość przewożenia jemu bardzo długich Air bagaże ta piąta osoba Zresztą będzie miała jeszcze takiego że
niestety nie będzie musiał się zmierzyć z takim No powiedzmy że bardzo obszernym tunelem środkowym Więc to nie jest
miejsce na nogi może być problem I na koniec jeszcze do domu Mianowicie w Mławie w w kraju
takim jak lecę Myślę że to to był element nie do przeoczenia czyli możliwość do grzania lub chłodzenia wreszcie na
Szwecję to chyba prędzej do grzania osób siedzących z tyłu czyli możliwość właśnie włączenia wentylacji ze słupków b
a teraz Przyjrzyjmy się temu nie Co oferuje bagażnik w V70 bagażnik oferuje 505
litrów pojemności Powiem tak a z jednej strony jest to całkiem sporo bo na pewno więcej niż w
Audi A6 czy BMW 5 co par litrów ale więcej ale z drugiej strony Mercedes klasa
E wersji kombi oferuje niemal 700 litrowy bagażnika testowana niedawno Honda Civic wersji kombi dawała
również wartość powyżej A więc jak na Volvo V70 kojarzony z taką niekończącą
się przestrzenią to ja się spodziewałem jeszcze parę litrów więcej ale Spójrzcie jeszcze czegoś nie dopatrzyłem
roleta roleta która jest zupełnie tradycyjnie to jest zwijane i rozwijane czyli to
będzie się udało nie będzie się w żaden sposób trzymało po drugie niej rozwijanie to jest kwestia właśnie z tym
aby trafić dokładnie w gniazdo najczęściej się trafi ale bardzo często jednak trzeba został Spójrzcie
tutaj widać ślady i jak poprzedni już proszę dać jeszcze bliżej kamery możemy widać te zadrapania
tutaj Co chwilę ktoś musiał walczyć z tym żeby trafić w odpowiednie nie tylko urodzony w odpowiednie miejsce więc to
wydaje się że ta roleta już następnej generacji musi jeździć na odpowiednich prowadnicach kształt
jest zupełnie nieprzewidywalny Czyli mamy to bardzo ustawne bagażnik pod podłogą znajdziemy
dodatkowe miejsce na schowek tutaj można przewieźć całkiem sporo ciekawych różnych drobiazgów to znajdziemy jeszcze taki
haczyk który Na rzepie jest tutaj przyklejony i potrwa nie możemy go zaczepić w ten sposób nie operować już pod tym
bagażnikiem wkładając wyciągałem z inne swoje jakieś przedmioty jeszcze piętro niżej znajdujemy koło
koło dojazdowe ale jest to na pewno dużo lepsze rozwiązanie niż zestaw
naprawczy i teraz jeszcze zapomniałem przykleić bo to mamy to i
na
koniec jeszcze kwestia rolety roleta rolety się demontuje bardzo momencik ale
to się demontuje to sposób natomiast
nie bardzo wiadomo co z tą roletę zrobić
dlatego że jak zobaczyliście pod spodem nie ma jakiegoś miejsca gdzie ta roleta mogłoby się fizycznie zmieścić Więc to chyba trzeba
na nią znaleźć miejsce po prostu gdzieś wewnątrz bagażnika ciężko mi jest wyobrazić co dokładnie czołgu zrobić
Natomiast po złożeniu oparć
kanapy Proszę bardzo uzyskujemy bez problemu miejsce zupełnie
płaskie matką podłogę bagażnika a więc mamy
nie do końca łatwe jak się z jednej
strony to tego się nie ale jest mamy
potężny bagażnik naprawdę nie podzielił się pojemnością bagażnika po złożeniu oparć
ale myślę że tutaj mamy co najmniej 1700 może litrów na
Tak więc myślę że z przywiezieniem tego klasycznego produktu nie najbardziej znanego sklepu
szwedzkiego w meblowego nie będzie miał problemu i na jeszcze wspomnijmy to takim systemie
różne mocowanie bagaży możemy to my mamy to haczyki na na dodatkowe elementy
które możemy dokupić nie czyta się różnego rodzaju szyny i jeszcze wreszcie ostatnia rzecz czyli
automatyczne elektryczne zamykanie rolety klapy bagażnika czy nie musimy tutaj zamykać chociaż mamy
taki jeden uchwyt ze starszym do ciśnienia przycisk i klapa zamyka się sama Volvo V70 jest
wewnątrz właściwie klonem S80 topowego modelu A więc należy
się spodziewać w to materiałów najwyższej jakości i to jeśli chodzi o dobór materiałów to myślenie będziemy rozczarowani
chociaż jeśli jesteśmy nastawienie na wymazanie tutaj jakiś super miękkich tworzyw to wcale tak
nie będzie są to tworzywa najwyższej jakości mamy to obszycie skórą mamy to takie aluminiowe wstawki wszystko
bardzo ładnie zaprojektowane i wykonane z taką widać że dbałością ale to są wszystko twarde materiały
tylko że pytanie jest takie czy my tutaj potrzebujemy miękkości pod to tak naprawdę takiego materiału który z czasem
po 50 czy 100 czy 150 000 KM będzie chciał pracował na tyle elastyczny że nie będzie tutaj żadnych
odgłosów I to właśnie zapewniona jest to że Materiały są bardzo wysokiej jakości ale wcale nie
muszą być takie bardzo bardzo miękkie aby po dużym przebiegu wciąż zachowa na odpowiednim poziomie
mamy to tak jak powiedziałem już na ten centralnym ten tunelu mamy taki taki
aluminiowe wstawki wszystko jest naprawdę dobranoc tak że pasuje do siebie Mamy to charakterystyczny
element postacie takiego miejsca z takim nie wiem czy to schowek mnie nazywać tego co w tym o to powiedzieć że jest to jakiś schowek
z tyłu Jest to element charakterystyczny samochodu niż dążeniu do tego żeby wyprodukować jeden mały
schowek po prostu jest to coś co można powiedzieć o my coś takiego mamy w
naszych samochodach siedział praktyczność to oprócz tego schowku to znajdziemy również ja taki schowek
on jest dosyć się pojemnych i tutaj Myślę że widać że nie jest to też ładnie wykończone są też na dwa
długopisy my mamy też taką Roladkę pod ręką się kryją nie kryje wyjście 12 V
mamy miejsce na dwa kubki mamy też dodatkowy mały jeszcze to mamy ogromny bardzo pojemny schowek
nieładnie też wykończony i mamy to wejście USB więc to jest
tak wszystko w porządku mamy
bardzo pojemne schowki drzwi są drzwi są zresztą bardzo dobrze spasowane
ja to może na przykładzie tych tych drzwi pokażę
uwaga ciszę Chyba że ty jest zupełnie cicho drzwi się nie odkształcają więc są zmontowane Bardzo solidnie ale
znowu jeszcze będziemy szukać jakiś miękkich materiałów to wszystko się nigdzie nie ma absolutnie twardych materiałów ale
to nie jest jakaś taka porażająca miękkość gumowa to tylko to jest taki bardzo przyjemny w dotyku materiał tutaj na boczkach również
jak również nawet na podłokietniku ten podłokietnik nie grzeszy jakiś bardzo miękkością jest to może
ze 2 mm pianki pod spodem ale nie tak dużo po prawej stronie Zresztą podobnie mamy takie bardzo szeroki i dotyku
podłokietnik ale on nie jest również super miękki ciekawostką jest to że różnicę wysokości tych
dwóch podłokietników jest odczuwalna więc jadąc tym samochodem układa tak naturalnie na podręcznikach
Proszę zwrócić uwagę Gdzie się znajdują moje dłonie na kierownicy po prawej stronie mamy rękę dużo niżej niż po lewej
stronie to jest takie charakterystyczne trzeba się jakoś do tego przyzwyczaić pasować oprócz tego uwaga
moja dotyczy też tego że przyciski
nie są wypukłe tylko są płasko osadzone na kierownicy i chodzą dosyć dużym
oporem więc do tego musimy również się przyzwyczaić że że przycisk nie wchodzi
do poziomu tylko nurkuje głębiej i wtorek przełożyć tych troszkę wysiłku żeby zadziałał
poza tym Myślę że czas w tym samochodzie Spędza się naprawdę bardzo przyjemnie dlatego że człowiek ma
poczucie taty że jest otoczony w sumie bardzo starannie dobrany imię szlachetnymi Nowak zasługuje
też to że mamy bardzo rozbudowany komputer to przed nami mamy
to możliwość wyboru nie w kilku różnych
wyglądu tego tego komputera to mamy o ten Zresztą nakręciłem osoby film który pokaże jak bardzo różne opcje
tutaj mogą się przedramię pojawić komputer jest bardzo bardzo ładnie zaprojektowany mamy to wszystkie
animacje są zrobione z takich taką dbałością o szczegóły jak również się spojrzymy na komputer on jest charakterystyczny
ekran on jest charakterystyczny pochylony odrobiny za bardzo w dół ja na to zwróciłem uwagę tego kiedyś testowałem S80
to jedna rzecz która się w stosunku do choćby V60 którym testowałem wcześniej i jest
też film o niej czy ten S80 nie ma tu takiego systemu
Androida z aplikacji Ani to tego zabrakło podobno
pewne aplikacje i nie chciały tak do końca dobrze działać w Polsce Dlatego też w tych najnowszych modelach
tego systemu z aplikacjami na razie przynajmniej nie widzę również
że ten ekran i już nie jest dotykowy a był dotykowy w tej właśnie poprzednie wersje gdzie gdyby różnymi
aplikacjami uwagę natomiast na północy a steruje się tym tutaj z tego zestawu przeciwko w tych przycisków nie ma
w sumie zbyt wiele bo większość tego co widzimy to są tak naprawdę to przecież tylko sterowanie więc myślę że ogarnięcie
tego wszystkiego jest wymiary prostaty mamy bardzo łatwe sterowanie
najważniejszymi systemami bezpieczeństwa Czy
możemy włączyć a nie taki radar który pilnuje odległości przed samochodem przed nami
nie i mamy to możliwość połączenia trybu start stop jak również możliwość pilnowania asystent pasa ruchu natomiast to w trybie Majka tutaj
Przecież my Car jest coś takiego jak na przykład systemy wspomagania to jest ciekawe
ustawienie Oj momencik to nie jest to mój V70 o to jest ciekawe bo w tym w tym ustawieniu
mój V70 mamy bardzo łatwo włączenia i wyłączenia poszczególnych elementów które dbają o bezpieczeństwo w tym samochodzie natomiast Zwróć uwagę na to że
w odróżnieniu od innych samochodów Gdzie jest to pokazane bardzo enigmatyczny sposób innym samochodzie wypowiedzieli wbliw Włączyć Wyłączyć to jest to pokazane dodatkowo obok takie wyjaśnienie co to znaczy czyli mamy tutaj ilustracje samochód którym jedziemy monitoruje po prawej
po lewej stronie Jeśli to się pojawi samochód to to jest na czerwono zapalany rzeczywiście tutaj szybko jak właśnie wyświetlać wyświetlacz na który zacznie migać jeśli ma włączony kierunkowskaz a ty pobrała i przedszkola W stronie znajduje się samochód w polu monitorowanie jakby przez system blisko Przechodzimy dalej DSTC albo wiemy co to jest Volvo
na pewno wiemy dlatego że jest ilustracje przed czym to chroni dokładnie
to opisuje City Safety kolej na ilustracjach kolejny opis Driver Alert kolejne ilustracja kolejny o bardzo fajny w tym samochodzie dlatego że ten komputer jest naprawdę
zrobiony Nie na zasadzie by działało tylko zrobiony jest tak aby użytkownik w tym samochodzie miał informację i wiedzę co włącza
co wyłącza i nawet każda najmniejsza ikonka która się tu pojawia od niego prostu się zapala
i gaśnie on się zapala powiedzmy takim kilkustopniowy gradientem albo ona zaczyna się płynnie przesuwać gdzieś tam
zanim zniknie po prostu wszystko jest zrobione tak jak był na tym komputerze bo będę nad tym komputerem nad tym wyświetlaniem pracowali
nie tylko informatycy ale też artyści którzy chcieli żeby użytkownik to nie tylko był
informowany ale też czuł się zadbany że ten komputer jest dla ludzi a nie tylko do wyświetlania zer i jedynek to V70
że komputer jest naprawdę zrobiony z polotem to jest jeden ze składników dla których podróżowanie
w tym samochodzie jest takie przyjemne
dlatego muszę to powiedz V70 jest jednym z takich samochodów w
którym naprawdę ciężko mi będzie rozstać najciekawszym elementem testowanego Volvo V70
jest bez wątpienia silnik które jest w silniku Volvo oznaczonych Drive i jest to silnik Diesla wd4 agent 4 cylindrowy więc mi nie mam jutro już z tego piątego cylindra który takim silnikiem Volvo pięciocylindrowy
natomiast troszkę
inny jest dźwięk troszkę może mniej agresywny Natomiast jeśli chodzi o osiągi
wydaje się że Volvo
z tym silnikiem naprawdę Jeździ bardzo dobrze Silnik
jest gotowy do harmonijnego rozwijanie mocy przy każdych obrotach i jest to tak płynnie odda w zasadzie przyspieszenie jest przyspieszenie sprawy nieodczuwalny dlatego że cały czas równo przyspieszamy Zresztą przyspieszamy całkiem szybko bo 8 sekund do setki to niewiele ponad to jest świetny wynik jak na takie dwutonowy wielkie kombi jednocześnie silnik jest bardzo oszczędny jadąc dosyć
agresywny zatankowałem ten samochód do pełna i okazało się że komputer nawet przy takim stylu jazdy ze zasięg powyżej 1000 km więc myślę że w drugiej klasie będzie to świetny towarzysz ponieważ bez tankowania przyjedziemy bardzo bardzo wiele drugi element w tym w tym samochodzie na który chcę zwrócić uwagę to jest układ kierowniczy nie jest on taki typowy takiego wielkiego kobiecie nie jest to jakiś super wielkiej precyzji natomiast warto wspomnieć o tym że jeśli jesteśmy w jakimś takim łagodnym zakręcie w łuku jeśli mocno dodane gazu kiedy Kierownica jest lekko czuć jak kierownicę dokręcana jeszcze mocniej przez ten wielki moment obrotowy w słoneczny 100
niutonometrów i trzeba dobrze trzymać kierownicę aby samochód nie pojechał
bardziej styl występują w inną stronę niższe kierowca przewiduje 15 skrzynia biegów wcześniej to była automatyczna pięciobiegowa skrzynia biegów starszej generacji teraz możemy się cieszyć skrzynią biegów biegową i to jest bez wątpienia dobra wiadomość żeby to dlatego że samochód
dzięki temu jedzie bardziej ekonomicznie bo silnik jest utrzymywany w bardzie optymalnym zakresie obrotów
natomiast natomiast skrzynia biegów No w zasadzie nie można no nie mieć wielkich uwag jedyny na co zwróciła uwagę to jest to że niestety
ale niestety Wjeżdżamy do świateł powiedzmy to
gdzieś tam przy redukcji na dwójkę czy na jedynkę czuć dosyć wyraźnie ten moment redukcję czego w innych samochodach chyba Wrzuć więc
to jeszcze coś jest do chyba do do grania czy do do
do programowania przymus konfigurację tej skrzyni poza tym no właśnie szarpnąć taki jakby
była w klubie sportowym natomiast wydaje się że w trybie normalnym powinna ona być bardziej łagodnie zestrojone
i wozić swojego kierowcę bardziej komfortowy sposób niższy niż gdyby
było w trybie s niestety robię to robię te szarpnięcia również w trybie normalnym w trybie w zupełnie manualnym zmienia
tobie niesprawny nie jest to może poziom DSG ale można się pobawić również bardzo polecam i cóż Podsumowując samochód jest naprawdę bardzo przyjemny ten silnik godny polecenia jeżdżąc z tym samochodem przez pierwsze parę dni miałam wrażenie że pod maską znajduje się taka sprężyna ciasno zwinięta i gotowa w każdej chwili do Rozprza inna danie wystrzelenie tego
samochodu tak dobre wrażenie w sprawie właśnie ten silnik D4 drive-e także uważam że ta nowa generacja w silniku Volvo jest cały udaną udaną rodziną silników i generalnie Gdyby nie ten taki mankament w postaci właśnie wyraźnie dokręcający się kierownicę w zakrętach jak to się że nie można było tutaj w tym zestawieniu 8 biegowej skrzyni nowego silnika D4 drive-e i oczywiście tego wielkiego ostatecznego kombi które rysują wspólnie niemal po drodze jedzie bo bardzo płynnie i dlatego być może właśnie przez jego taką charakterystykę niezwykle płynną wydaje się że nawet
najmniejsze szarpnięcia skrzyni biegów
dają Takie efekt oj dzieje coś jest nie bo bo człowiek jest wytrącony z tego
błogiego stanu później cię po drodze być może w każdym innym troszkę bardziej ze srebrnym samochodzie poczułbym
Troszkę mnie jadł właściwie bym tego nie zauważył więc przez to że samochód jest na tyle komfortowy nawet najmniejszy uchybienie w oprogramowaniu skrzyni biegów daje jakieś tam jakiś efekt A ta się dzieje w innym samochodzie mógłbym po prostu tego nie zauważyć rodzinne kombi powinno się zachowywać na zakrętach możemy
to sprawdzić bo właśnie wjeżdżamy na autostradę w celu zmierzenie wyciszenie przy 130 i przed nami jest taki ślimak na którym możemy i zobaczymy jak ten samochód będzie się trzymał w zakręcie Proszę bardzo jedziemy coraz szybciej i praktycznie i ja słyszałem że przez chwilę piszczało któryś koło ale samochód naprawdę doskonale przyszedł ten zakręt i bardzo stabilnie w zasadzie nie widziałem żeby którakolwiek o się ubierała się gdziekolwiek na zewnątrz zakrętów Przyjechał ten zakręt jak po sznurku to jest też fajny połączenie zarówno komfortu podróżowania które przed tym w tym samochodzie jest bardzo wysokie jaki tego że w zakrętach nie martwy ciąg o stabilność jego pokonania bo samochód zachowuje się bardzo przewidywalnie teraz to jest zawracanie Jesteśmy przy prawym krawężniku za parkowanie równoległe to nie mogę dwa pasy
i identyczny parking po lewej stronie za chwilę On już będzie po prawej Volvo deklaruje że średnica
zawracania w tym samochodzie to jest 11 i 10 metra a więc całkiem sporo No i jak widać samochód
Zmieścił się to prawda ale wykorzystał niemal całą szerokość krawężnika po przeciwnej stronie drogi
prawy koła samochodu znalazły się w połowie mniej więcej tego tego parkingu tak
więc na miasto jest to samochód troszkę uciążliwy dlatego że potrzebuję całkiem sporo miejsca aby zawrócić zegary
są w pełni wirtualne mamy to fizyczne takie jedno kółko chromowane pod które jest na tle komputera które może wyświetlać wewnątrz
kółka obrotomierz albo prędkościomierz i liczne informacje od temperatury płynu chłodzącego po obroty
ewentualnie po prawej stronie 4 wskazanie ekologiczne czy wskazanie teraz po
lewej stronie mamy słupek a dosyć cienki level usterkę również wystarczające górna krawędź przedniej
szyby i jest dosyć wysoko więc to też ułatwia obserwować na skrzyżowaniu następnie mamy nie lusterko które zawieszone
na tyle wysoko że również nie utrudnia obserwowania tutaj na 1:00 na 2:00 natomiast podstawa
słupka a łączy z lusterkiem że mamy to dosyć duże fragment wycięty jakby z obserwacji
między Słupskiem bejca jest duża szyba między Słupskiem C1 również jest duża szyba w ty teraz więc skoro zasłonięte przez zagłówek
na tylnej kanapie ale może tym zagłówek dostać okres sposób złożony na więc nie będzie tutaj przeszkadzał
i tylna szyba która jest praktycznie pionowa więc Obserwuj dokładnie epoką
ten samochód zmierza podczas cofanie praktycznie jest bardzo proste jak
brakuje w tym samochodzie tak naprawdę jedynie tego że to
mogą być jednak kamera cofania są oczywiście czujniki tutaj te czujniki podają informację co
one odczytują Proszę bardzo są odpowiednie informacje podawane natomiast nie niestety w tak
dużym samochodzie jednak przydałaby się kamera Szczególnie że samochód jest luksusowy pucharowych wykończony i dobrze
wyposażony jeżdżąc takim luksusowym krążownikiem takie kręcenie głową i rozglądanie się naokoło aż się chce to zostawić
na inne samochody a tutaj siedzieć patrzeć tylko obraz i luksusowo i wygodnie parkować
to jest na dobrą sprawę Jeśli chodzi o parkowanie i jedyny jedyna wada tego samochodu że konfrontacja jego
pokaźnych rozmiarów z brakiem wymaga dosyć częstego kręcenie głową co czego
można było uniknąć gdyby to była na wyposażeniu kamera cofania proste
ćwiczenia na postoju
46 decybeli to jest do 90
68 i 2 teraz też wyciszenie przez to 30 66 i 4 Volvo V70 kupimy już za 145000 zł w tej cenie dostaniemy silnik
1,6 o mocy 115 koni więc niezbyt wiele jak na takie wielkie Kombi więc proponuję
rozważenie silnika DC i dlatego że bardzo pozytywnie mnie zaskoczył A jego cenę znacznie
się już od 167000 zł za pakiet wyposażenie Kinetic czyli ten podstawowy samochód
testowa wersja summum Co oznacza że musimy za niego zapłacić około 30000
zł więcej czyli 197000 zł w tym już jest 9000 ponad
10 zł dopłaty za nową 8 biegowa automatyczną skrzynię biegów Czy to jest dużo czy to jest mało
no Wystarczy porównać z konkurencją jeśli uznamy że Volvo V70 należy porównywać z na
przykład BMW 520D czy też Audi A6 to w wersjach kombi oczywiście to
w automatycznych wersjach z automatycznymi skrzyniami biegów wersję kombi niemieckich producentów zaczynają
się od 200 000 zł dla Audi e205u dla BMW i to za podstawowe
wersje A to poniżej 2000 poniżej 200 jednak mamy już wersję sumą która jak nazwa wskazuje już niemal wszystko
w sobie za wiele innych mi tu mała dygresja jak kiedyś się zastanawiałem czy samochód Volvo
to są samochody marki Premium czy nie Czy to jest marka Premium to ja uważam że siedząc w środku można
uznać bez dwóch zdań że jest to Marka Premium na kolega mój kiedyś powiedział bardzo łatwo
można to sprawdzić sprawdź ile kosztuje najdroższy samochód No i okazuje się że Audi czy BMW możemy wycenić dużo
dużo wyżej niż najdroższe Volvo dla
niektórych jest to wyznacznik Gdzie się zaczyna Premium czy tam gdzie robi się naprawdę bardzo drogo Natomiast jeśli ktoś
nie oczekuje samochodów z najdroższych że tak mają pozycji w to myślę że będzie zadowolony z tego że
Volvo oferując praktycznie to samo dobry nowoczesne automat mnóstwo miejsca w bagażniku niedobry nowoczesny również
silnik oferuje te samochody w dobrym pakiecie wyposażenie w najbogatszym poniżej podstawowych wersji
u konkurentów a ten podstawowy pakiet Kinetic dostaniemy już naprawdę w bardzo więc
wydaje mi się że Volvo ceną zdecydowanie przyciąga powinno przyciągać
się klientów do swoich salonów i
na tle konkurentów wypada bardzo atrakcyjne przyjechał tym samochodem kilkaset kilometrów i uważam że auto
jest naprawdę warto uwagi ma zdecydowanie więcej plusów niż minusów ma świetny nowoczesny silnik ma
8 g skrzynie biegów dość przestrzeni w środku i bardzo luksusowe materiały wykończeniowe
jeździć tym samochodem po prostu bardzo przyjemnie i kilka drobnych minusów które znalazłem nie są
w stanie znosić tego dobrego wrażenia oczywiście auto mogą mieć tą kamerę cofania oczywiście mógłby troszkę
inaczej reagować na moment obr kołach i nie wyrywać kierownicy w zakręcie kiedy dodane gazu to jest wydaje się moje
największa uwagę do tego samochodu bo poza tym to już same drobiazgi mogłoby też z większą gracją jak przestaje na takie pojemne przejść
test dwumetrowca bo co prawda został zaliczony ale troszkę na wcisk ale to są moim zdaniem drobiazgi które absolutnie
nie mogą przesłonić całą masę zalet tego samochodu który sumować jeszcze dodatkowo bardzo rozsądne kalkulację
cenową jednym słowem myślałem nad tym jak podsumować ten samochód Powiem
tak mógłbym takie mieć
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)
bCYynqHB
KOMENTARZE
(0)
bCYynqIn
bCYynqHu
bCYynqIu
bCYynqIv