bDatDIPo
bDatDIPs
bDatDIPw
programy
kategorie
bDatDIPp

Volvo XC90 2.0 D5 225 KM, 2015 - test AutoCentrum.pl #224

Test Volvo XC90 II D5 z silnikiem 2.0 o mocy 225 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie To jest moje drugie spotkanie z Volvo XC90 prezentacja
w Trójmieście dzisiaj mamy więcej czasu dla tego samochodu w Krakowie zapraszam na test Nie ulega wątpliwości że Volvo XC90
jest najważniejszym modelem tej firmy w ostatnim czasie pochłonął mnóstwo czasu i pieniędzy ale
efektem jest nie tylko sam samochód ale po pierwsze platforma na której będą zbudowane pozostałe
modele Volvo bo podobno już niedługim czasie paleta modeli zostanie zmieniona i wszystkie
będą miały coś wspólnego z samochodem który stoi obok mnie a po drugie mamy to zapowiedź tego i jak
pozostałe modele Volvo w przyszłości będą wyglądać ten samochód chodzi wygląda konserwatywnie to zawiera
całkiem sporo różnych smaczków stylistycznych o wielu z nich wspominałem już podczas prezentacji w Trójmieście Pozostaje
mi tylko przypomnieć jeszcze o bardzo
charakterystycznych dla Volvo elementach czyli oczywiście grill ze znaczkiem Volvo tutaj na pismo albo wylądował tym razem
już w środku mamy też taki młot Tora czy kształt ledów Niech reflektorach a z tyłu znajdziemy
charakterystycznie wygiętą tylną lampę która też przypomina że mamy tu do czynienia z modelem szwedzkiego
producenta linia Boczna wyszła lepiej niż w Audi Q7 bo o tym wszyscy mówią
w komentarzach Ja zresztą też W swoim tekście Audi Q7 ostatnio w Trójmieście też wspomniałem o tym że tam
jest delikatny brak równowagi i harmonii tutaj Myślę że wszystko jest w najlepszym porządku kształt
tylnej części nadwozia definiuje trochę ta charakterystyczna w Lwowska tylna lampa więc nie wiem do czego można
by było to się zwróci uwagę jeszcze na to że nie w tamtym samochodzie który testowałem w
Trójmieście mówią o Volvo XC90 były największe dostępne w ofercie 22 calowe
felgi i tamten samochód wyglądał Nazwijmy to tak bardziej szpanerska tutaj mamy 21 i wydaje
mi się że z punktu widzenia komfortu kontra wygląd to jest jedno z lepszych rozwiązań bo samochód wygląda
Wciąż bardzo majestatycznie a jednak naokoło felgi jest to trochę więcej gumy podobnie jak Kilka tygodni temu taki dzisiaj
mamy dostępny na rynku dwa silniki B5 220 konie to jest ten który Testujemy dzisiaj albo T6 320
koni i słabsze odpowiedniki wtrysku 90 konna wersję Diesla i 254
konna wersja benzyny czyli odpowiednio do 45 dojdą w późniejszym terminie podobnie jak i hybryda która
będzie miała aż 400 koni mechanicznych masz testowany dzisiaj silnik ma 470
niutonometrów momentu obrotowego Bose wąskim zakresie obrotów od 1750 do
25000 Co oznacza że 8-biegowa skrzynia biegów która jest to zawsze montowane w standardzie będzie miał
sporo do zrobienia żeby obroty właściwy w zakresie robię to bez najmniejszego problemu do tej chwili nie mam żadnych uwag
mamy to również standardzie napęd na cztery koła jeśli chodzi o parametry 220 na godzinę i 7 i 8
do setki to walka tego 2 litrowego silnika z dwu tonowym suvem szczerze
mówiąc nie wychodzi tak do końca i jak zwykle mój producent Ja próbowałem kilkakrotnie osiągnąć ten wynik
niestety nie wierzyłem się nawet do 8 sekund ale to zobaczycie w filmie z przyspieszeniem to byś siedział
spalanie to producent deklaruje poniżej 6
litrów średnie spalanie poniżej nawet 5 l w trasie i niewiele powyżej siedmiu w mieście
i tutaj też jeśli chodzi o moje pomiary to należy do tych wartości dodać co najmniej liter
jeśli chodzi o pojemność zbiornika paliwa to 71 litrów a więc nawet i jeżdżąc nieco szybciej w trasie
przejedziemy ponad 1000 km bez tankowania
XC90
duży
SUV zwiastun a więc nie ma problemu z tym żeby znaleźć odpowiednią pozycję za kierownicą kierownice regulujemy
mechanicznie co ważne o tym wspominałem na jednym ze swoich filmów na zacharo że to nie ma nawet obcy kolację
kolumny kierownicy Tak czy inaczej zakres regulacji jest bardzo dużo bez problemu zajmujemy miejsce fotel
regulujemy naprawdę bardzo wielu płaszczyznach to widzimy na przykład oczywiście przód ty oczywiście w pełni elektryczny góra
dół w przedniej części osobno w tylnej części to oczywiście odchylenie zwróć uwagę jednak na
to że nie ma to możliwości regulacja zagłówków są zintegrowane i Gadu metrowca cóż
jeszcze jest okej ale wolałbym mieć na odrobinę wyżej Zwróć uwagę na to pokrętło które pozwala
regulować się różne fragmenty tego na fotele po przestawieniu tutaj funkcje I
tu mamy trzy funkcje do wyboru jedno z nich podparcie boczne drugie z nich to kręgosłup i trzecie to przedłużenie siedziska przykład
teraz jest przedłużenie więc możemy na przykład albo to skrócić Widzicie To się albo wysuwa idziemy dalej
możemy wybrać na przykład kręgosłup to wtedy to jest po prostu odcinek lędźwiowy którzy również regulujemy w dwóch płaszczyznach i
wreszcie trzecia tutaj na ekranie się wyświetla to jest podparcie boczne boczki które możemy ustawić A bo
szerzej albo nie zwęzić No i to odpowiednio również możemy ustalić na bardziej lub mniej komfortowy lub sportowy podróżowanie
nad głową zostaje to mamy okno dachowe który zajmuje całkiem sporo miejsca na
wysokość Tym niemniej nawet oknem dachowym tutaj mam jeszcze ze trzy palce w wolnej przestrzeń z tyłu również miejsca jest pod dostatkiem ja tu siedzę Za
dużo metrowce mam wciąż przestrzeni przed kolanami to prawda skorupa jest tutaj twarda
i gdybym miał jeszcze dłuższe nogi to kto wie co by było ale tak jak mówię mój standardowy to jest z bez problemu zaliczony Popatrzcie
Sami nad głową jest to nad głową to jest na wcisk bo bo kanapa właściwie to 3
osobne Fotele są umieszczone wyżej niż fotele z przodu oprócz tego mamy to tak jak wspomniałem siedzą z przodu dachowy
to trochę zabiera przez to nie tak czy inaczej ja się tutaj mieszka A gdybym chciał jechać na dłuższą
trasę albo miałbym włosy tak postawione do góry to wtedy wystarczy że delikatnie odchylek tutaj oparcie swojego
fotela i już mogę jechać już mam więcej miejsca nad głową A poza tym jestem w taki wygodniejsze
i pozycje do dłuższej trasy więc wydaje mi się że jest okej oprócz tego Gdybym nie miał takich długich Chciałbym
zwolnić miejsce trochę z tyłu mogę się odrobinę przesunąć i podróżować w jeszcze takie konfiguracja
więc wolno tutaj daje całkiem sporo możliwości ustawienia fotela a właściwie foteli nie mamy więcej
tutaj są trzy osobne Spójrzcie też na to jak można zmienić fotel
środkowy możemy z niego zrobić takie właśnie dla dziecka to jest bardzo ciekawe
rozwiązanie które Zresztą nie od dzisiaj jest znane właśnie samochodów Volvo to mamy podłokietnik
to mamy miejsca na kubeczki mamy możliwość złożenia tej środkowej części więc
mamy to przyszło możliwość przywiezienia nie wiem deski albo cokolwiek ci
chodzi również o wszystkim pomyślano mamy jedna siateczka druga siateczka
12 V 230 V nawiewu podgrzewanie skrajnych foteli
do oprócz tego nawiewu mamy też nawiewy na słupkach b średnio dalsze szczegóły to
proszę spojrzeć na drzwi rzadko kiedy widzimy taki przycisk do ryglowanie zamka znajduje na
tylnych drzwiach to jest zużytego mamy pojemne kieszenie to widzimy miejsca na dwie butelki
większą mniejszą Dodajmy do tego jeszcze takie roletki na tylne krymscy w jakieś słoneczny
dzień nasze pociechy to tak będą bardziej komfortowe podróżować gdyby to pociechy był już na tyle duży że miałyby
garnitury to proszę bardzo mogą sobie tutaj marynareczka odwiesić włączyć
takie ledowe oświetlenie i cieszyć się że tak powiem wszystkim i tutaj udogodnieniami które
Volvo przygotowało dla nich widać to zjeść eprom antyczne zawieszenie i to nam się przyda
żeby załadować to trochę bagaży może na początek pary liczb 1947 l tyle możemy
uzyskać maksymalnie w tym samochodzie Jeśli złożymy oparcia drugiego rzędu Natomiast jeśli
kupimy wersję 7 miejscową to dostaniemy 48 l mniej Bo tyle mniej więcej zajmą hotele które
akurat w tej naszej d107 miejscowej tutaj są i szczerze mówiąc 48 litrów to
nie tak źle jak na funkcjonalność dodatkowych dwóch foteli Natomiast jeśli chodzi o wersję z
rozłożonymi oparciami to wtedy uzyskujemy 710 litrów
pojemności bagażnika czy jest bardzo dużo chyba że postanowimy rozłożyć również oparcie fotele w
trzecim rzędzie wtedy uzyskujemy 310 litrów ile to już jest trochę mniej ale wciąż Wydaje mi się że całkiem sporą mamy to wersję
7 miejscową i teraz Pokażę wam jak to wygląda z zajmowaniem i z tyłu przede wszystkim składamy oparcie
właściwie odchylamy fotel do przodu przy okazji odjeżdża i daje nam całkiem sporo miejsca do tego żeby zająć miejsce
z tyłu zwróć uwagę też na to że stopień otwarcia drzwi z tyłu jest na tyle duży że również startujemy
po tej czynności dosyć łatwo zwróć uwagę też że w odróżnieniu od innych rozwiązań tutaj w tym samochodzie
nie ma jakiegoś dzięki i gdzie możemy ją pociągnąć i otworzyć to z bagażnika musimy to z tej strony
otwierać Co jest pewnym utrudnieniem bo trzeba zrobić wycieczkę do przodu no ale tutaj już proszę Bardzo otworzyłem zajmuje
miejsce coś
odpadło po drodze popsułem
ale zajmował miejsce gdzie jeszcze specjalnie Proszę bardzo mamy
tu dwa miejsca No i teraz zatrzaśnie imię ten hotel przed nami o której jakieś miejsce jest tak
dosyć niewiele ale pamiętaj hotel możemy przesunąć a więc musimy sięgnąć jeśli tam nikt nie siedzi
na mnie może pomóc to musimy
tak i przesunąć to odrobimy nie tak przesadnie daleko wystarczyło miejsca No i już jest dobrze przed komarami
mam trochę przestrzeni nad głową jest prawie dobrze więc jak na trzeci rząd siedzeń to jest naprawdę rewelacyjnie Oprócz
tego są takie udogodnienia jak schowek po prawej stronie miejsce na kubeczek po prawej stronie na wiersz dla pasażerów
z tyłu również jest oprócz tego mamy to nawet światełka i jak widać ledowe więc myślę że wszystko jest na
odpowiednim wysiąść to również nie ma problemu Tutaj podnosi się odpowiednio dźwignie
przesyłam do przodu odchylam to wszystko i wychodzę to
teraz chwila prawdy ile miejsca zostało za nami przypominają złożone w bagażniku są dwa fotele
podnosimy elektrycznie podnoszoną klapę i jak widać nie podnosi się on to
wysłał a tutaj niestety był na trawie musi uważać tutaj zamek wystaje To wszystko jest dosyć awaryjny muszę tutaj się wpasować
i widzimy to bagażnik który szczerze mówiąc jak na 7 miejscowy samochód nie mały i jest
dosyć funkcjonalne o czym zaraz powiem dokładnie to nie zmieści się 310 l różnych bagaży
więc tak jak powiedziałem jest nieźle poza tym możemy to na przykład nie ma jakieś extra funkcjonalności w tym przypadku Ale
przynajmniej mamy taką gumkę możemy tutaj nasze bagaże jeszcze dodatkowo jakoś samo co bać oprócz tego gumka
znajduje się również tutaj po prawej stronie mamy stronie taką tackę głębszą mamy to wyjście 12 voltów mamy podświetlenia
wciąż widoczne i mamy dwa haczyki do przewożenie jakieś drobiazgów jak widać maksymalne obciążenie
5 kg Myślę że 5 kg ziemniaków tutaj Sandra się zmieści oprócz tego podnosimy podłogę i
co widzimy dodatkowy schowek to jest jeszcze akurat apteczka Ale jeszcze parę drobiazgów na chwilę się zmieści jak będziemy
drążyć dalej podniesiemy to to z tą wytłoczka która nie jest jakaś zbyt imponująca Szczerze powiedziawszy ale
to co widzimy niżej już jest imponujący mamy to dojazdowe Napisz
tego to widzimy elementy akurat performatyki to nas mnie interesuje W każdym razie nie W razie jakiś większy awarii
większe dziury na drodze możemy być wciąż powinny i to cieszy i teraz chce składamy oparcie kanapy
trzeciego rzędu jednym ruchem i uzyskujemy już 710 litrów pojemności
I to już jest wynik który dodatkowo możemy powiększyć jeśli złożymy tak
jak w tym przypadku 22 fotele Tam z przodu są złożone i uzyskujemy aż 1899
l pojemności oczywiście musiałbym złożyć jeszcze ten trzeci fotel żeby to wszystko już
było tak jak powinno być O tak jak teraz jak widzicie mamy tą podłogę i to od samego początku zwróć
uwagę Tutaj też jest płasko ale gdybyśmy mieli 5 miejscową wersję czyli mielibyśmy tych dwóch dodatkowych
foteli to mielibyśmy więcej pojemności bagażnika dokładnie 1947 litrów oleju 48
l tracimy na tych dwóch hotelach wydaje się że straty nie jest tak dużo gdyby
się okazało że klub załadunku nie jest wystarczająco wygodny kto możemy
skorzystać z obcy takie
jak tutaj widać widać
tutaj na gdzie gdybyśmy
może odpalić silnik wcześniej być może już nie zostało to powietrza w każdym razie ja tutaj akurat pneumatyka chyba
nie chce z nami za bardzo współpracować teraz
chcieliśmy pokazać zalety pneumatycznego zawieszenia czyli możliwość obniżenie progu załadunku
i tu mamy po prawej stronie dwa odpowiednie przyciski do obniżania jakby wysokość bagażnika
próbowałem tutaj nacisnąć i nic nie działa włączyłem wyłączyłem do pompował M przekazałem nic
nie działa w końcu sobie przypomnieliśmy Przecież ten samochód jest na tyle inteligentny że w trosce o integralności
całość nie pozwoli się obniżyć jeśli ma otwarty choćby jedne drzwi bo przecież pod tymi drzwiami może się znajdować coś
co Przy obniżeniu nadwozie jakby spotka się z drzwi i już chodzi a więc zamykamy
drzwi i próbujemy jeszcze raz uwagę
no nie teraz to już nie wiem ale być może jest jeszcze jeden warunek który musi być spełniony Tak czy inaczej Muszę
poczekać instrukcję ponownie włączyłem wyłączyłem być może to pomoże uwagę
być może chodzi o to że mamy jeszcze te drzwi otwarte klapy bagażnika zamkniemy ją mogę
dosięgnąć do tych przycisków wszystkie drzwi są zamknięte chyba musi zadziałać uwagę
Volvo
co jest grane
ach ten nowoczesny komputer na kółkach Popatrzcie co trzeba było zrobić najpierw wchodzimy do ustawień następnie
Michael następnie YouTube było włączona dezaktywacja
regulacja zawieszenia i poziomowania Tak i teraz wyłączamy tą dezaktywację i
wracamy do bagażnika No i teraz to musi zadziałać
poszło a jeszcze jedna rzecz dajemy rury tak
otwieramy drzwi sprawdźmy czy faktycznie po wszystkim pomyślano Tak jak jest napisane w folder Drzwi są otwarte
i uwagę
to wiem oglądam kilka aut testowych i doszedłem do wniosku że ostateczny nastrój który wytworzymy w tym samochodzie w dużym stopniu zależy
od tego jakich materiałów wykończeniowych jakich kolorów pijemy tutaj akurat mamy taką
jasną skórzaną tapicerkę i metalowe listwy takim charakterystycznym bardzo wzorem z
kolei w Trójmieście testowałem brązową tapicerkę i drewniane wykończenie i to wszystko też
wyglądało dobrze a właściwie to chyba nawet jeszcze lepiej niż to co widzimy teraz ale niezależnie od tego jaką
wersję wybierzemy wygląda to bogato to jest właśnie cecha tego samochodu że Którą
wersję byśmy nie wybrali nawet chyba podstawowa będzie wyglądała bardzo ładnie i to wygląda To wynika z tego że
tutaj nie tylko designerzy mieli pole do popisu ale też księgowi nie wtrącaj
się jeśli chodzi o dobór materiałów wykończeniowych Bo to praktycznie nie można znaleźć miejsce na których mógł ktoś oszczędzał i
moglibyśmy to zacząć oczywiście zademonstrować Te najbardziej znane przyciski prawda
pokrętła które wyglądają Brother wakacyjnie nas mówią po pokrętło to jako krytykował na kanale Zachar off że
one się za bardzo przekręca tutaj widać że już na większy opór i już nie da się tak mocno wypychają
zrobić nie obrotów więc już jest lepiej nie natomiast jeszcze chciałbym zwrócić uwagę na kluczyk
który naprawdę jest bardzo oryginalnie zaprojektowany dlatego że jak przyciski znajdują strony a
nie tak klasycznie No i to wygląda naprawdę fajnie pod warunkiem że nie korzystam z tego w nocy bo w nocy niestety najłatwiej
jest trafić tutaj jednak te przyciski A tak to musimy odwrócić gdzieś tam nie patrząc to niego breloczkiem
na dół następnie odwrócić Volvo do góry logiem następnie
znaleźć wymacać drugi od i dopiero otworzyć samochód jest
to dosyć skomplikowane Poza tym i tak brawa za pomysł i niech jeszcze dotychczas tak nie zrobił Volvo Toma wracając
do samochodu Materiały są na bardzo dobrym poziomie tutaj mamy na przykład mięciutkie tworzywo tutaj
niżej również to się delikatnie ugina jeszcze niżej mamy prawdziwy metal to na przykład Książ Mały mięciutko
To mamy już twarde tworzywo ale takie bardzo przyjemne w dotyku to na górze jest identycznie wyglądające jak na żywo ale
ono już nie jest takie miękkie znaczy
wina ale już nie jest tak samo miękkie jak to No to warto zwrócić uwagę na to jest na drzwiach to
gdzie najczęściej zaczynają się oszczędności tutaj mam wrażenie że jest naprawdę najbardziej w dotyku tworzywo
bardzo miękkie niżej metal niżej skóra niżej no kilka
milimetrów pianki
pod lewym łokciu mogą być odrobinę więcej ale nie jest źle gorzej po prawej stronie gdzie takie dużo obszerne
podłokietnik oferuje nam minimalne zaledwie tutaj nie warstwę może parę milimetrów tej
pianki pod spodem Mogło być więcej jeśli chodzi o takie drobiazgi z ławeczki i tak
dalej to to na przykład pod tą roletę który się składa z takich pasków aluminiowych znajduje się miejsce na 2 kubeczki
to jest takie schowek 12 woltów to możemy znaleźć kolejny schowek nie za dużo ale jednak jest
pod tym przyciskiem jak kryje się otwieranie majestatyczne powolne otwieranie schowka przed pasażerem bardzo
ładnie wykończony tutaj w półeczka jeszcze tam parę gadżetów w środku nie Więc ty też jest okej oprócz
tego tytułu drzwiach widzimy miejsce na schowanie butelki to te pierwsze ciągnie się przez całe duże drzwi
Zresztą to jest dowód butelka się bez problemu nie mieści to mamy jeszcze jeden schować jak po prawej stronie nad
kolanem też od strony praktycznej samochód operuje to wszystko Czego możemy się bo takie mam się spodziewać to jedziemy miejsce
na płyty to jest wejście USB jedno jedyne póki co no i też to warto
było dobrze wykończony schowek także od strony praktycznej wszystko jest okej od strony dopasowania
tworzy wszystko jest okej nawet jeśli zaczniemy szukać w miejscach w których u innych lub się już jakaś taka
Powiedz moje twardsza faza materiałów wykończeniowych tutaj wciąż jest miękko tutaj wciąż jest metal
tutaj wciąż jest sens sensownie spasowany to
wciąż miękko metal sensownie stosowany jest to naprawdę nie ma zakamarków w których moglibyśmy znaleźć gdzieś się
złapać producenta na tym że oszczędził Możemy też sprawdzić jak to wygląda z solidnością montażu czerpiemy
z całej siły nic
nic się nie dzieje ledwo się odkształca nie wydaje zbędnych dźwięków więc
jest naprawdę dobrze Podsumowując samochód dobrze wykończony dobrze spasowany
Dobrze zaprojektowany od strony designerskie i to jest jego naprawdę ogromna
zaleta No i również dosyć dobrze przemyślany chociaż jeśli chodzi
o praktyczny wymiar to ja bym tutaj zmienię dwie rzeczy Pierwsza z nich to jednak dotykowy
ekran który wymaga przyzwyczajenia Oczywiście wiadomo że nie będzie tego nie zmienię Bo to już jest kierunek nadany
a ja w każdym razie ja miałam mieć tutaj na około jednak jakiś backup owe przyciski które by dublowały to samo co mogłoby to
pozostać ale jednak ułatwiłyby Dostęp do tych funkcji i również ten przycisk Myślę że w
przycisku mierzył pilot w ten pilot Pierwszy mógł być taki ale drugi wolałbym mieć chyba Zadzwoń później przyciskami mimo wszystko
bardziej funkcjonalnym i z
tyłu na plastikach nikt nie oszczędzał tak jak z fantastycznie miękkie tworzywo na boczka drzwi tak samo
z tyłu jest tak samo dobrze wrażeń
z jazdy Volvo XC90 miałem tym razem w ogóle
nie nagrywać bo bo kilka tygodni temu na prezentację Volvo XC90 5 do czynienia też benzyny więc miałam tak naprawdę lepsze rozeznanie i
więcej wrażeń nie zabrałem w ciągu jednego dnia co ważne i bym sobie porównać te silniki więc Wydawało mi się że ten samochód Opisałem strony wrażeń z jazdy wtedy tak bardziej wszechstronny bo Porównałem 2 silniki ale w międzyczasie Audi
Q7 i nie będę powtarzać jak ten samochód jeździ w trybie komfortowy w trybie dynamicznym bo można to sobie wyobrazić ale w konfrontacji z Audi Q7 to będzie jakiś wymiar Oczywiście wtedy testowałem w Trójmieście z panem Igorem Audi Q7 w wersji jest mocniejszym silnikiem ponad 270 koni A tam też było pneumatyka też był tryby bardziej sportowy bardziej komfortowy więc wydaje mi się że pęknę porównanie mógłby to mieć sens i tak o ile w trybie komfortowym te dwa samochody pływają tak
bez relaksująca w miarę podobnie i
jedyną różnicą to jest wyciszenie które niestety ale w tym samochodzie jest nieco gorsze I tutaj słychać słychać A jeśli się wbiję gdzieś tam w okolicach czterech tysięcy obrotów to to to to słychać w tym bardziej to nie jest dźwięk który byś kółko słucha cię słucha cię słuchać niestety Natomiast pozostałe odczucia takiego właśnie komfortowego pływanie są dosyć podobne i szczerze mówiąc ja
bym nie szukał nuż może samo że nie ma ale to jest porównywalna i jakość jazdy powiedz
okuty
natomiast o strony dynamicznej Te samochody są bez różne bo
po pierwsze mamy i subiektywnie a obiektywnie znacznie lepszą dynamikę podczas jazdy Audi Q7 które ma 5 koni mechanicznych więcej po drugie mamy tu do czynienia z samochodem który ma dosyć się bezpośrednie powiązanie techniczne z Porsche Cayenne potrafi w zakrętach tak utwardzać poszczególne amortyzatory aby
samochód się nie przechyla o miałem w prawo czy w lewo i Audi Q7 akurat na tamto testowany przeze mnie było rzeczy w ten system wyposażony i
w zakrętach fantastycznie dawało sobie radę trzymając się drogi jak przyklejone o tyle tutaj w trybie dynamicznym
ten samochód ma
tendencję do mocniejszego przechylanie się nawet jeśli mamy to wyposażenie
w postaci pneumatycznego zawieszenia a jednocześnie mamy taką taką sytuację że w tym samochodzie mamy znacznie bliżej granicy za którą elektronikę
zaczyna działać O ile w Audi Q7 mamy taką sytuację że trzeba naprawdę mocno dać auto w kogoś żeby elektronika za zaczęła ratować nas SP w różnych tam zakrętach o tyle tutaj
zrobimy test łosia to elektronika zaczyna działać praktycznie od pierwszego mocniejszego skręcenia kierownicy potem wracam na swój pas znów czuję że to Zresztą pokazaliśmy na lotnisku w Pruszczu Gdańskim związku z tym tutaj podejście do dynamicznej jazdy jest zupełnie inne to samochód jest bardziej zdany na elektronikę która zresztą
do tego się wyluzuje no to jest w środku Audi Q7 Nie dość że mamy takie bardziej zdecydowany przyspieszenie to co
nie to nie dziwię wyraz podobny choćby pojemność tych silników a do tego jeszcze zawieszenie jest bardziej przygotowane do tego i aby bez pomocy elektroniki wyrobić
w ostrzejszym zakręcie ale też żeby zadziwiać kierowcę w Ostrym zakręcie nie przychylając się w prawo
czy w lewo także jego zależy jak będziemy porównywać i czego będziemy oczekiwać od tych samochodów ale wydaje mi się że tak Licząc na punkty to Audi Q7 w porównaniu do
190 jest tak o połowę długości z przodu tanich Volvo XC90 mógłby z powodzeniem startować w konkursie na najbardziej rozbudowana ofertę na rynku to prawda
podstawowych w wersji obcy to zaledwie 19 tutaj akurat w konkurencje mamy znacznie dłuższe listy
ale jeśli chodzi o dodatki i o gadżety opcje to to jest to cennik bardzo rozbudowany ja skończę to tylko stawowych
wersję 246000 tyle zapłacimy za wersję T5 T6 będzie droższa O 30000 zł a
więc 270 6000 topowa wersja czyli połączenie Hybrydy i niedostępnej r-design
Zresztą hybryda też jeszcze nie dostępne będzie kosztowało 361000 zł a najtańsza niedostępne
jeszcze ale będzie w przyszłości wersję to wersje z silnikami 190 koni i napędem tylko na jedną
oś będzie ona kosztowała 230000 zł konkurencja
w tym segmencie jest ogromna najczęściej pytać o Audi Q7 w tym bardziej że ku Siódemka jest dostępne również tylko na
razie silnikami podstawowym dieslem i benzyną która też zbliżona
jest jeśli chodzi o pomoc bo 333 po nie tutaj mamy 320 i tak Ile kosztuje
308 tysięcy zł w środku Audi Q7 na 5 benzyna 311 a więc mamy tutaj
w obu przypadkach o kilkadziesiąt tysięcy wyżej próg w przypadku Audi Q7
Jeśli porównamy to z BMW X5 to zaczyna się od bardzo podobne oferty której jeszcze tutaj nie będzie Nie jest dostępna ale będzie
czyli czyli s Drive 25d 200 koni napęd na jedną oś i mamy to 240000
zł próg wejścia do X5 w takiej konfiguracji To jak będzie taka opcja też z napędem na jedną oś to będzie
to 230000 zł więc podobnie Stepowa wersję w parku i w piątki to jest oczywiście MK 544000 zł To
jest zupełnie inna liga cena w porównaniu do r-design hybrydy które kosztują 361 no i może jeszcze na koniec Land Rover Range Rover 333000
najtańsza wersja 671000 zł najdroższa wersja również inne liga.com Volvo
XC90 pokazuje bardzo wyraźnie w jakim kierunku stylistycznym ale też pójdą Samochody tej
szwedzkiej marki pokazuje tą drogę jako flagowiec jako auto duże reprezentacyjne i na
faszerowane elektroniką i właśnie przez tą elektronikę że pierwsza generacja Volvo XC90 była tak klasyczna że przetrwała
na rynku paręnaście lat zasnąłem się czy w przypadku tak nowoczesnego samochodu trzeciej generacji nie zobaczymy jest znacznie
wcześniej bo to auto już nie jest tak klasyczne to jest auto które Próbuję nadążyć za wszystkim co jest najnowsze na
rynku i dlatego myślę że trzecią generację tego samochodu zobaczymy Nie zapach tylko nieco wcześniej A jeszcze wracając do założeń technicznych
bo najczęściej się mówię o tym że brakuje w tym samochodzie sześciu czy 8 cylindrowych silników to jeśli wiedzieliście moją prezentację
tego samochodu z Trójmiasta to że dla bardzo wielu klientów zainteresowanych tym samochodem ten fakt zupełnie nie miał znaczenie także
możemy sobie oczywiście pomarzyć o tym że co by było gdyby to pod maską była szóstka czy ósemka ale wydaje punktu widzenia sukcesu
rynkowego ten brak nie będzie miał dla XC90 kluczowego znaczenia mogę wam pogratulować dobrego apetytu dopiero kilka
tygodni temu pokazaliśmy 30 minutową prezentację aby chciało pisać A kiedy pełny test kiedy pełny tekst o
to i pewnie dziękuję za oglądanie Pamiętajcie subskrypcyjny
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)
bDatDIPB
KOMENTARZE
(0)
bDatDIQn
bDatDIPu
bDatDIQu
bDatDIQv