programy
kategorie

VW T-Cross - pierwszy test z czerwonym rogalem mocy

Test Volkswagena T-Crossa

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
czego
tak naprawdę potrzebuję nabywca auta Miejskiego miejskie czyli Jakie małe zwinne niedrogie
wciąż praktyczny stylowe i pewnie oszczędny Michał szczurku Widziałaś czy na rynku nie brakuje a gdyby tak
do tej listy dodać jeszcze dwa parametry wyższy
prześwit i terenowe w pracy Oczywiście mówię o Polo Cross które rynku bo było zbyt
podobne do Polo ale to nie była pierwsza próba Bo wcześniej był Golf 2 Cross Country który miał nawet napęd na
cztery koła ale też nie po odbiór rynku bo go
wyprzedził ale to było kiedyś dzisiaj jesteśmy na prezentację samochodu o którym można by było powiedzieć do trzech razy sztuka Volkswagen
t-cross nie
wyprzedza rynku tak jak Golf Cross Country że jest nawet Spóźnionym nie jesteś podobny do
żadnego innego modelu ma własny Design jest osobnym modelem a przede wszystkim jest przedstawicielem popularnego segmentu
suvów które stanowi 1/3 rynku w tej sytuacji nie musimy się chyba martwić o jego przyszłość nawet
Niezależnie od tego jaki jest A jak jest zapraszam
na prezentację Volkswagen
t-cross
to
najmniejszy
SUV w ofercie marki ma 4 m 11 cm długości a więc jest o 12
krótszy od i rocka a jednocześnie około 5 dłuższe od polo rozstaw osi wynoszący 2 m
55 cm w stosunku do długości nadwozia i jest bardzo duży a to daje nadzieję na wewnętrzne
i spory bagażnik zaraz to sprawdził jeśli chodzi o wygląd to nie Chyba tajemnicą że t-cross powinien przemawiać do młodszej
części klienteli wystarczy spojrzeć na lampy które mają tak właśnie nowoczesny zabawkowy
prawie kształt oczywiście Ludowy w standardzie mamy też dodatkowy gadżet można powiedzieć listwa która biegnie przez cały
tył samochodu na zewnątrz czarna w środku od nie jest to ledowy pasek taki jak
w drogich modelach Audi tylko odblask ale to daje to No właśnie takiego młodzieżowego stylu to z tyłu bo z
przodu pan Klaus Bishop jest projektantem tego samochodu który Zresztą na swoim koncie Ma takie auta
Jak arteon przypomnieć sobie wygląda Czy Touareg tym bardziej Przypomnijcie sobie jak wygląda No
cóż postanowił mniej więcej te same pomysły również w o wiele mniejszy młodzieżowym
przypomnę ty crossie efekt jest taki że grill został połączony z lampami It Off bardzo
Powiedziałbym masywnie tak do rośle dojrzale i oczywiście to nie oznacza
że to jest brzydkie absolutnie nie mi się to podoba ale od razu zauważyłem pędy są bardzo młodzieżowym tyłem
a bardzo poważnym przodem zanim wejdziemy do środka Zwróć uwagę na Znacznie większy prześwit polo ma
14 i 80 cm natomiast tutaj zawieszenie dodaje 2 cm natomiast większe
koła dodają kolejne półtora więc w sumie mamy tutaj 18 i 4 cm
prześwitu i dołożyć do tego i niewielkie zwisy bo tak jak powiedziałem rozstaw osi w porównaniu
z całkowitą długością jest Całkiem spory to powstaje to całkiem niezła baza do tego żeby
bez obaw zjeżdżać za wodę nieprawda
dlatego że platforma na której został zbudowany t-cross niestety nie pozwala na wyposażeniu
tego samochodu napęd na cztery koła po otwarciu drzwi od razu widzimy to nie jest tylko podniesione o 3,5
cm polo Dlaczego Dlatego że fotel kierowcy to od razu gołym okiem widać jest podniesiony o wiele
wyżej konkretnie to o 10 cm Dzięki wygodnie wsiadamy więcej widzimy to bardziej
ergonomicznie Przynajmniej dla dorosłego kierowcy siedzimy a to nie jest jeszcze koniec dlatego że jeśli spojrzycie na wysokość
dachu to pomiędzy Polo a ty crossem nie wynosi znowu te trzy i pół cm tylko
14 nie ma centymetrów a to oznacza że to jest zupełnie inny model a nie tak jak kiedyś było w innym
opakowaniu sprzedawane jako Polo Cross środek
auta można ożywić w dzień takie tanie kolorystycznymi a w nocy oświetlenie ma gwintowym które zostało zapożyczone z
wyższych modeli całość przypomina o polo Trochę może jest trochę bardziej rozciągnięte w pionie aby
wyglądało bardziej masywnie Zwróć uwagę na listę która biegnie tutaj zaczyna się na drzwiach przez cały kokpit i aż
do drzwi po prawej jej faktura wzór kolor również że nawiązuje trochę do tapicerki ona
się zmienia wraz z tapicerką i mamy to Zresztą bardzo wiele różnych opcji do wyboru tak
jak wspomniałem pozwalają to wnętrze ożywić jednocześnie
podobnie jak w Polo można być niestety próżno tu szukać tworzy w której by się uginały pod
palcem tak samo jak w Polo tutaj wszędzie jest zupełnie twardy plastik więc to możemy mieć to od
razu
że tak powiem odhaczone pod podłokietnikiem po lewej stronie milimetry pianki w po
prawej trochę lepiej pasuje tutaj jest już dużo lepiej natomiast tak długo jak nie dotykamy tego wszystkiego to nam
się podoba Jak zaczynamy dotykać krytycznie oceniają to
co to widzimy to No właśnie widzimy że wszystko jest twarde tak jak to od
strony praktycznej moc uszy nie brakuje tu schowków na przykład co jest taka tacka na górze kokpitu
gumowana Zresztą mamy też dwa miejsca na kubeczki też odpowiednio na dole wykończone aczkolwiek nie
mają takich wypustów który pozwala utrzymać jak kubeczek mamy to też w sumie nie małe możemy
na drobne mamy dosyć mały ciasny schowek pod podłokietnikiem mamy zwróć
uwagę w takim segmencie i w takiej cenie Oczywiście to jest za dopłatą a wszystko mamy to indukcyjną ładowarkę
2 wejście USB wyjście 12 V mamy też że całkiem
pojemny nawet te schowek ale bo nie dziwię też mamy to w plastik i bardzo
pojemny schowek w drzwiach tak jak widać już nie komentuję że jest plastikowy bo to jest w miarę oczywiste
mielibyśmy szukać dalej oszczędności To ja bym zwróciła uwagę na dwie rzeczy Ja
rozumiem że Volkswagen bardzo chciał albo ten samochód był atrakcyjny cenowo zresztą taki jest o czym zaraz wspomnę na to
szkolenie trochę tego że nad daszkami słonecznymi nie znalazła się tutaj kilku groszy
na na światełko a druga oszczędność która dla niektórych jest komplet dla innych Z kolei
ważne to są tak zwane cykor ławki takie uchwyty tutaj pod podsufitkę których w tym samochodzie również nie ma
a trzeba przyznać że ta wersja testowana przez nas jest bardzo wyposażona jest to praktycznie wszystko łącznie z fantastycznym nagłośnieniem
które naprawdę fajnie gra no ale tego po prostu nie było w planie czas na test dwumetrowca a
Popatrzcie mamy standardzie również możliwość regulacji fotela kierowcy na wysokość
za taką samą dźwignie po prawej stronie dla pasażera Już trzeba dopłacić ale
Popatrzcie na to podłoże okulary Ile
miejsca nad głową to jest mały samochodzik tak pięć palców w wolnej przestrzeni tak
to powinno być bo my też dwuosiową
regulacja kierownicy i to po tym jak zjechałem maksymalnie na dół to chcę żeby wziąć atopowa
pozycja to dla mnie jest za wysoko Ja muszę to sobie jeszcze dodatkowo poustawiać żebyście z miejsca z
odpowiedniego dla dla mnie nie ma w ogóle problemu mamy też regulacja punktu mocowania wysokości pasa
bezpieczeństwa jak również regulacja zagłówka w bardzo dużo jak
sobie ten mały miejski crossover jak radzi sobie z testem dwumetrowca zaskakująco dobrze nad
głową to prawy nie pozostało już za wiele miejsca może jeden palec jeszcze tam ale nie dotykam podsufitki na kolana
okej trochę gorzej bo tutaj już moje kolana trochę mają kontakt z meego
tapicerką przedniego fotela ale to nie jest powód do dyskwalifikacji siedzę wygodnie i co bardzo
ważne dla mnie również i tylna kanapa w stosunku do Polo jest podniesiona o te same 10 cm oznacza
że nosem widzicie moje kolana znajdują się mniej więcej na wysokości bioder a więc
długa podróż nie będzie tak męcząca również w poczcie fotel jest opuszczony pod spodem nie a
pod fotelem jest jeszcze mnóstwo miejsca na buty Więc to też trzeba
Myślałem że Podrapałam buty już by była krytyka a to nic dobra i teraz chcę Wam pokazać coś wyjątkowego
Volkswagen pozazdrościł w Skodzie pakietu koło snu na tylnej kanapie wiecie takie
dodatkowe rzeczy takie takie takie takie No powiedzmy że rozkładający się zagłówek który podpiera
głowę i to daje Dobra to tylko na lewej części kanapy to jest to tak zwany pakiet komfortowego
snu zwany też przed pierów pieszczotliwie pakietem napoleońskim to jest w standardzie jeśli wasz nie
będzie miał takie głupoty że nie kłóćcie się z waszym dilerem to naprawdę musi być w komplecie pytaliśmy Niemców wszyscy to dostają
więc Polska też musi No dobra zostało skrytykowane przez Maćka że ja to sobie żartuję Opowiedz jakiś
pakietach napoleońskich a zaraz u dealerów będą dantejskie
sceny się rozgrywały wszyscy będą żądać takie właśnie czerwonych rogalik Wracając do
tego co znaleźć na tylnej kanapie Oczywiście mamy to mocowanie ISOFIX nie mamy to podłokietników
podłokietnika na środku wiadomo ale rzeczy które warto zauważyć raz kieszeń
za fotelem kierowcy nie tylko pasażera to z warto też podkreślić Mamy dwa wyjścia USB
do ładowania telefonów komórkowych mamy takie trochę bezsensowne no ale zawsze schowek na jaki mamy też zieloną
kanapę 2/3 1/3 e uwaga hit mamy możliwość przesunięcia co prawda całej nie pomimo
że jest zielone ale tylko to są tylko oparcia ale same siedzisko jest przesuwany w całości Moment teraz jedziecie
przesuwane
jest przód tył a więc jeśli w aucie akurat nie podróżuję 4 kilometrów można kanapę
przesunąć do przodu i uzyskać dodatkowe miejsce w bagażniku i jeszcze nie powiedziałem mu o dwóch osobnych światełkach na podsufitce bo
ja rozebrała transmisje na żywo na Instagramie wiele osób o ile t-cross jest mniejszy od t-roc A my teraz perfekcyjną
okazja by to porównać test dwumetrowca w tej klasie przed chwilą nie widzieliście teraz mamy trochę Popatrzcie jak to się różnie po maksymalnym
obniżeniu nad głową w tym roku Mam pięć palców wolnej przestrzeni No to jest na tylnej kanapie nad głową
wciąż mam jeszcze jeden palec wolnej przestrzeni mogę bez problemu się wyprostować natomiast kolana tak samo jak w to są
delikatnie utopione w tapicerce fotela kierowcy oczywiście to w żaden sposób nie dyskwalifikuje tego
samochodu ponieważ jestem w stanie bardzo komfortowo to podróżować również na mam miejsca pod dostatkiem
tutaj pod fotelem który jest obniżony maksymalnie więc ja bym powiedział że ten
dwumetrowca i crossie i w tym roku wypada dokładnie tak samo A to jeszcze nie wszystko bo mamy to też Tiguan
a żeby mieć jeszcze jeden punkt odniesienia zrobimy teraz takie przypomnienie test dwumetrowca również i w tym modelu po
maksymalną obniżenie fotela nad głową mam tych samych pięć palców wolnej przestrzeni po nim może Tiguan jest znacznie
większy natomiast z tyłu widać tą różnicę Tiguan jest niewątpliwie dużo większym samochodem a więc moje kolana Tutaj absolutnie
nie do Ani fotela ani nawet w wersji ze stolikami stolika przymocowanego do fotela kierowcy także
miejsca pod fotelem też pod dostatkiem nad głową już nie je a aż Powiedziałbym
trzy nawet może cztery palce wolne przestrzenie więc z tyłu widać już tą różnicę A to jeszcze nie jest tylko
8 a do którego już nie będziemy wsiadać żeby nie przedłużać filmu kolejnym przez tego modelu jest to że regulowana kanapa jest
dzielona w całości również jej siedzisko a więc możemy przesuwać przód tył nie tak jak w krossie całość tylko osobno nie
wiedział i wiesz na
początku wspomniałem że takie dobre miejskie auto musi być choć trochę praktyczne ale jeśli spojrzycie na to co
się dzieje w bagażniku t-crossa to przekonacie się że to nie jest trochę brak Co to jest bardzo praktyczne auto bo
mamy to 385 l bagażnika Może to być nawet 455
Jeśli tak jak wspomniałem przesuniemy całą
kanapę do przodu Proszę
bardzo widzicie
że tego miejsca jest teraz znacznie więcej A to jeszcze nie koniec bo jeszcze tego nie powiedziałem ale z przodu fotel jest
ochrona nie Oczywiście to jest opcja do do kupienia wkładany całkowicie składane więc możemy to przełożyć naprawdę długie
przedmioty więc
jak autko miejskie to jest naprawdę nieźle do tego Zwróć uwagę na haczyki
haczyk po jednej stronie haczyk po drugiej stronie mamy też takie schowek i tutaj parę
słów krytyki było coś chce skrytykować to ja za bardzo mi nie idzie bo wszystko to wygląda nieźle A to są takie jakieś wejścia techniczne
No bardzo budżetowe bardzo budżetowe z obu stron z resztą otwieramy podnosimy właściwie
jak to Volkswagen nie bardzo solidną podłogę blokujemy ją na odpowiednich blokadach i widzimy to
jeszcze jeden bardzo Jeśli to kupicie nagłośnienie
z subwooferem to koniecznie pytajcie dealerów o takie specjalnie napoleońskie dociskanie
subwoofera serio Dobra przepraszam żartowałem W każdym razie jeśli kupicie ten zestaw to
musicie pamiętać że ustawienie wysokości bagażnika No nie będzie do końca możliwe
w dwóch pozycjach tak jak widać tutaj jest teoretycznie taka przestrzeń na to żeby tą podłogę ustawić w dolnej pozywce ale nie dla
melomanów subwoofer niestety zajmuje dosyć dużo miejsca a Zwróć uwagę na to ile to jest przestrzeni pod
podłogą No nie mamy ze sobą metrówki ale to no do tutaj jeszcze wchodzi tyle jest miejsca i
zwróć uwagę że mamy to po smażeniu nawet Hack No naprawdę nie spodziewałem się zobaczyć taką studnię
pod podłogą jest
dobrze Tylko się nie mogło też zabraknąć systemów bezpieczeństwa na pokładzie znajdzie się więc front Assist z funkcją rozpoznawanie
pieszych lane Assist Blind spot detection system autonomicznego parkowanie tempomat czy nawet czujnik
monitorujący zmęczenie kierowcy z tego większość wymienionych systemów i jest już w standardzie t-cross dostępny
jest na samym początku tylko z dwoma silnikami silniki 3 cylindrowe silniki o
pojemności jednego litra pomocy albo 95 albo 115 koni Jeśli macie wrażenie
że to za mało Pamiętajcie Zapytajcie swoich dilerów o Rogala mocy czerwony rogal
mocy zawsze dodaje extra 10 koni więc musisz
No dobra mamy jeszcze Oczywiście dodatkowe Silniki 1 z nich to 1.6 TDI który ma 95
koni jeszcze na razie nie jest dostępny i chyba najbardziej wyczekiwanym silniki jednak czterocylindrowy
1,5 TSI
o mocy 150 koni Wychodzę
teraz
z
samego rana możemy tu podziwiać kolekcje niemal wszystkich samochodów które tutaj są przygotowane dla dziennikarzy
i zwróćcie uwagę na poziom personalizację na liczbę nadwozia różne wzory felg sposoby wykończenia wnętrza
różne odmiany tapicerek połączenie tego wszystkiego razem Myślę że samochody
które są skierowane do młodszego odbiorcy powinny być personalizowane właśnie w ten sposób W
końcu przyszedł czas na jazdę testową ustaliłem w nawigację malownicze dzisiejszej podróży i Ruszyłem w drogę czy
się pojemności 1 l sprawdzi się na krętych stromych drogach Majorki Czy to nie za mało zaraz po wyjeździe
z hotelu Chyba dostałem czytelny znak że nie powinienem się niczego obawiać bo znalazłem się na fragmencie odcinka lokalnego
rajdu minąłem kilka samochodów które mimo rajdowego charakteru dysponowały seryjną mocą zbliżoną
do testowanego t-crossa i to jeszcze bez Rogala mocy ach ten znak jadąc to Zastanawiam się jak sobie poradzi
na drodze bo trzeba przyznać że jego najbliższe rodzeństwo Olą ale też Piro jeżdżą świetnie A to jeśli dodać jeszcze młodzieżowy charakter tego samochodu było ryzyko że producent utwardzić ten samochód tak bardzo że on będzie oczywiście świetnie jeździł Ale będzie po prostu totalnie nie komfortowy i No okazało się jeździmy już od dwóch dni po Czytaj różnych i szybkich drogach ekspresowych i takich zwykłych krajów dach po Majorce dochodzę do wniosku że producent znalazł dobry kontra wiesz na nierównych drogach nie czujemy jakiegoś dyskomfortu z drugiej strony pijemy ten samochód po prostu dobrze się prowadzi to jest kontroli ale taki bardzo do poszukiwany kontrakt na rzecz Druga rzecz to silnikiem w tej chwili w Polsce dostępne są tylko dwa właściwie to 1 cylindrowe 10 który może mieć albo 95 albo 115 koni i 115 konwersje u mnie naprawdę nie wiem dla kogo było bc95 konto Wydaje mi się że to jest wersja tylko dla kogoś kto poszukuje a najniższej ceny bo ja nigdy nie wiesz że z miasta nigdy nie zabiera na pokład dlatego że już 115 konna wersję w taką można powiedzieć wersją najniższą możliwą do zaakceptowania dojazdy nie tylko po mieście ale też w trasie Zimnik radzi sobie całkiem nieźle szczególnie w zestawieniu z DSG dlatego że DSG odwala zasada tak naprawdę to całą robotę zastosowaniu odpowiedniego biegu dobrani odp i można by nawet mieć takie przekonanie że ten silniczek jest w zupełności wystarczający właściwie to jest tylko że mój
dwójkę więc tak się zastanawiam czy to była wycieczka 4 osoba albo pięć osób pełny bagażniki w trasie to przypuszczam że zatęskniłem za wersję która Mam nadzieję że niedługo się pojawił również w ofercie Czy ty bestio 15 t 150 koni z tym silnikiem wybaczam że t-cross będzie się prezentował na drodze bardzo dobrze Tymczasem mamy No właśnie pełne mocniejszą vestimi można powiedzieć że ja
bym ją polecał
tak
samo bo tak samo jak nie to bym 95 konnej
bo jednak cena to nie wszystko ten samochód musi jechać A
jeszcze 15 pełna wersja jest
twoim zdaniem najniższą możliwą opcją winy za nami jadę Dodaj
gazu stary ale spokojnie mniejsza w trybie wątroby jazdy w trybie Eco komputer
utrzymuje obroty na dosyć niskim poziomie i
i czasem jest tak że samochód wpadł w takiej nieprzyjemny w tym niskie częstotliwości No właśnie teraz prawie naciskam gaz ale Samochód jedzie pod górę jest pod większym obciążeniem i słychać taki cieniutki odgłos właśnie takie buczenie które delikatnie wypełnienie samochód ale to jest mały problem bo większy problem jest w trybie sport który oczywiście sprawia że ten samochód całkiem
nieźle udawać że on ma więcej mocy niż ma naprawdę bo i reaguje bardziej
spontanicznie i skrzynia biegów trzyma obroty wyżej i tak naprawdę wrażenie subiektywne są naprawdę niezłe wtedy nie jest tajemnicą że trzycylindrowy silnik i mają swoje specyficzne brzmienie ale tylko brzmienie tutaj Moim zdaniem powyżej 45000 obrotów robi
się zdecydowanie za dużo a propos to akustycznego i ceny samochody z konsekwencji nie jakiegoś super fantastycznego Premium wyciszenie No
to oczywiście jak wyjeżdżamy na chropowate a opony mam wrażenie że troszkę hałasują to jednak hałas od spodu gdzieś tam wbija się do kabiny podobnie jak rozpędzi my się do tutaj mamy chwast o jedziemy to No i teraz mamy wszystkie atrakcje i lusterek słychać Trochę wiatru i od kogo usłyszymy taki permanentny hałas więc też częściej wyjeżdża poza miasto No to musi mieć dużą wagę gdzieś tam g g t Cross C1 jest autem miejskim i w trasie będzie nas Oczywiście miałem 2 dni na to żeby się zapoznać spokojnie z tym samochodem i znalazłem takie minusy bo takie pierwszym odruchem wysiadając z samochodu szukamy co nam się nie podoba Natomiast cała reszta cała reszta sprawia naprawdę bardzo dobre wrażenia wszystkim charakter jazdy prowadzenie tego samochodu które jest przyjemne dla kierowcy jednocześnie nie dla resztę załogi bo samochód nie jest zbyt twardy niekomfortowy też Przypuszczam że jazda po mieście nie będzie
szczególnie męcząca bo samochód jest bardzo kompaktowy a jednocześnie co
pokazał ten był niesamowicie dużo miejsca w środku Więc suma sumarum Myślę że tak jak wszystkie samochody i ten samochód jest bez wady o tych układach już wiecie natomiast wszystko to co potrafi dobrze robi naprawdę z gracją te plusy zdecydowanie przeważają nad nosem No to co z tym tygrysem słowo Cross nazwie dla Volkswagena nie byłoby szczęśliwy bo Golf Cross Country był zbyt Polo
Cross było zbyt Polo a ty Cross na pewno nie za wcześnie może jest trochę spóźnione ale w sumie wpada prosto do tętniącego życiem
z segmentu z
sobą nie kopią żadnego innego modelu a przede wszystkim jest suvem czyli
ma odpowiedni prześwit odpowiednio wygląda ma odpowiedni wymiar praktyczny na technikę
na pokładzie No i jedyne z czego mam na dzień dzisiejszy brakuje to chyba tylko odpowiednich
silników mocniejszych przede wszystkim silników ale mnie że jak będziemy testować ten
samochód w Krakowie to już będzie miał pod maską 150 koni wtedy może być inny problem bo wtedy nie będziemy mieli na co narzekać
chociaż nie nie na pewno coś znajdziemy do zobaczenia w filmach
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)