bCNhHEDE
bCNhHEDI
bCNhHEDM
programy
kategorie
bCNhHEDF

Audi A4 Avant - zmiany, których nie widać

Test Audi A4 Avant z silnikiem 2.0 45 TFSI

07-04-2020
Tranksrypcja:Witajcie...
rozwiń
widzowie
Audi o oznaczeniu wewnętrznym B9 przekroczyło właśnie połowę swojego okresu produkcyjnego z tej
okazji producent zafundował mu niewielki lifting Jakie jest nowe A4 o tym dzisiaj o Lifting
to
duże
słowo
w zasadzie zmiany ogranicza się do przedniego i tylnego zderzaka i delikatnych
zmian w samej architekturze lamp jeżeli spojrzymy na przedni zderzak uwagę zwrócił nieco spłaszczona atrapa Co
sprawia że cały samochód wydaje i jeszcze szerszy w istocie atrapa jest wyłącznie niższa nie
jest ona szersza niż w poprzedniku co sprawia że mamy tutaj ciekawostkę pierwszy raz od bardzo dawna któryś producent
w odmianie swojego modelu zmniejszyła trapez zamiast ją powiększać jak ma to miejsce u większości konkurentów
lampy już przed liftingiem były wykonane w technologii lew przy czym teraz jest to kolejna Matrix UFO jeszcze
większej rozdzielczości I muszę przyznać jest to jedna z moich ulubionych rzeczy w samochodach nowoczesnych a
w tym konkretnym Audi to jest Wręcz mistrzostwo świata te lampy pracują wybierają punkty na które nie powinny świecić
czy to samochody jadące z naprzeciwka czy to samochód jadący przed nami a dookoła Cały czas mamy rozświetlone
te diody które odpowiadają za światła tylne lampy również zostały nieco zmodyfikowane mamy teraz liczne punkty
świetlne i grafika sposób w jaki on się rozświetlają sprawia że zamiast korzystać z bezkluczykowego dostępu do
nocą Aż chce się nacisnąć tego pilota i zobaczyć jak kolejne segmenty lampy się rozświetlają tylny
zderzak który również został zmodyfikowany podczas liftingu ma także i wydechów przed
liftingiem były okrągły teraz są Właściwie małymi spłaszczonymi rurami w takich chromowanych ramkach Ale
co ważne to nie są tynkowe wydechy to nadal są prawdziwe końcówki ukryte po prostu za małymi chromowanymi ramkami we
wnętrzu również zmiany są czysto kosmetyczne inna Jest minimalnie kierownica i przyciski na niej troszeczkę
inne zegary zniknęły już z nich Niestety pół analogowe w elektroniczne wskaźniki temperatury cieczy
chłodzącej i poziomu paliwa a szkoda bo generalnie obserwujemy za nich ilości dodatkowych
wskaźników które niegdyś informowały kierowców o różnych istotnych parametrach pracy samochodu zmiany
zaszły również pod spodem
takie których nie widzimy Audi Większość producentów chwali się że kolejna odsłona jej modelu jest oczywiście
sztywniejsza od poprzedniczki że wykorzystano więcej bardzo wytrzymałych materiałów które Są lżejsze A to skutkuje
tym co fakty użytkowników interesuje zmniejszono o około 30 kg w zależności od wyposażenia i
masą własną jakość wnętrza nowego A4 w zasadzie nie ma słabych punktów mamy tutaj w jakości materiały miękkie
tworzywa prawdziwy metal niewielką ilość Piano Black który niestety dość mocno się rysuje co w naszym testowy
w samochodzie pomimo zaledwie 7000 km już widać na
szczęście tak mówię Nie ma go za dużo jest bardzo dużo za to ładnych wykończonych takich na wysokim
powiedzmy standard detali jak chociażby ramka bardzo ładnie stylizowanego panelu klimy czy chociażby
prosta zaślepka gniazda 12 V Która poza maleńkim napisem 12 V ma również chromowana wódkę trzeba
naprawdę mocno zagłębić się w żeby znaleźć tutaj słabszy Punkt a jest nim na przykład twardy plastik tunelu
środkowego czy twardy plastik przy kieszeniach drzwiowych podobnie
jak zwrócił na to uwagę Zachar przed czterema laty kieszenie w drzwiach nie
skończone miękkim tworzywem co na przykład jest standardem w samochodach Volkswagena ale
no tego nie poprawili zawsze zostaje coś co generacja B10 zrobi lepiej nowe
Audi A4 nie jest przesadnie przeładowane gadżetami i bajerami nie musimy studiować godzinami instrukcja
obsługi żeby nauczyć się wszystkiego korzystać tutaj jeszcze pojawia się jedna zmiana w stosunku do poprzedniej generacji nieznacznie
urósł ekran na konsoli środkowej główny ekran systemu infotainment podobnie jak przed czterema
laty w naszym teście zwrócić uwagę należy na to że owszem można go wygasić ale
nie da się go schować Ja jednak bym widział może trochę inne rozwiązanie niż sugerował Zachar W swoim tekście ja
użyłbym daszek zegarów tak aby schować ten tablet pod nim razem z zegarami w
końcu w siostrze olej z
całym szacunkiem dla mojej siostrzanej Skoda można tablet zamieścić na desce rozdzielczej także nie wystaje on ponad
jej górną krawędź w
kwestii wyposażenia tego modelu Chciałbym zwrócić jeszcze uwagę na 1 dm na mały panel z
przełącznikami po lewej stronie ten którym obsługujemy przede wszystkim światła samochodu mamy tutaj dwa
dodatkowe elementy wysuwany potencjometr do regulacji poziomu jasności ekranu w
a drugi służy do ustawienia wysokości head-up Display u i jego włączenia wyłączenia
to jest bardzo przydatna rzecz zwłaszcza dla osób które nie lubią tak ja tych wyświetlaczy przezierny choć muszę przyznać że Audi mnie
naprawdę zaskoczyło Vista
Pierwszy samochód który testuje w którym nie wyłączyłem tego wyświetlacza przez jednego gdyż informację którą
przekazuje przedstawione są niejako w odległości od przedniej szyby Audi twierdzi że udało jaki sposób zaprogramować
że wyświetlacz podaje informacje około 2 m przed przednią szybą dzięki czemu nie musimy zmieniać ostrości
widzenia o tym Ile miejsca jest w Audi A9 doskonale wiecie jest naszego poprzedniego testu jak wrócę tylko uwagę
na to że w tej konkretnej wersji nie mamy elektrycznie regulowane siedzeń wszystko odbywa się ręcznie a poza podpórką
pracy natomiast Zobaczmy
jak dla mnie dla metra osiemdziesiąt wzrostu przedstawia się przestrzeń z tyłu w tej chwili siedzę w pozycji prawidłowej
i z tyłu nadal mam bardzo zasadzie na długość palców mogę jeszcze być dłuższy
mogłyby moje uda być jeszcze dłuższe nie ma takiego wrażenia że ten samochód ma tyle miejsca w środku On
wydaje się być bardzo ciasny złudzenie tobie że się najprawdopodobniej z tej dominującej czerni nieraz już wspominałem
czarna podsufitka To nie jest moje ulubione ale tutaj pragnę zwrócić uwagę na jeszcze wnętrze
jest po prostu za ciemne Jak chodzi o jego oświetlenie kiedy w nocy otwiera się drzwi zapalają
się 4-punktowe lampy ledowe osobna dla każdego ze skrajnych pasażerów oczywiście kierowcy T4
lampki ledowe są po prostu zbyt słabe żeby wystarczająco oświetli wnętrze zastanawiam się skąd się to bierze coraz
częściej właśnie tak jest to rozwiązane w samochodach gdy jeszcze 20 nawet 15 lat temu mieliśmy
zawsze i jedną centralną dużą lampę czy to przy lusterku Czy w samym środku dachu brakuje tej lampy bardzo
brakuje w
przestrzeni bagażowej również nie znajdziemy nic nowego to jest dalej te 500 litrów A mogłoby się wydawać że nie dużo
mniej się w sumie tak wydaje Mam dwójkę dzieci i czasem ciężko jest się zapakować do znasz samochodu ale
parę dni temu na początku testu wybrałem się tym samochodem na zakupy i naprawdę dużo rzeczy musiało się zmieścić
do bagażnika bez problemu to wszystko pochłonął uwagę wtedy na jedną istotną rzecz na tą listwę wykończeniową Zastanawiam
się dlaczego więcej producentów tak nie robi jest to ewidentnie listwa metalowa bardzo twarda można po niej spokojnie
przesuwać czy to wózkiem czy to skrzynką z napojami czymkolwiek i raczej nie grozi jej
uszkodzenie pragnę zwrócić uwagę na jeszcze 11 na to w jaki sposób tylna kanapa Oczywiście
możemy ją podzielić 40 na 60 ale możemy również zdemontować i położyć sam środek
nie jest to typowy otwór na narty jak zwykle o tych otworach w tylnym oparciu ale bardziej otwór
na snowboard od taki układ Audi w kierunku coraz modniejsze go sportu zimowego lifting
przyniósł również nie wiem w gamie silnikowej w tej chwili mamy aż 6 jednostek
napędowych do wyboru coś tak naprawdę wie dwulitrową benzynę która występuje w trzech wariantach mocy od 150 do 245
Diesla od 130 do 190 koni również oczywiście pośrodku jeszcze jest jeden nasz
samochód ma pod maską najmocniejszą dwulitrowa benzyna 245 koni i
trzeba przyznać że w połączeniu z napędem Quattro i świetną skrzynią astronik daję
radę Wyjeżdżamy
z placu ponieważ
jesteśmy w Krakowie to oczywiście zmagamy
się z bardzo intensywnym ruchem drogowym tutaj
pojawia się jeden z takich mankamentów
tego samochodu Jedna z takich rzeczy których bym się nie spodziewał mianowicie Audi A4 ma bardzo małe
lusterka zewnętrzne to znaczy ciężko mi powiedzieć że one są jakoś miał zwyczaj Małe krzyże wystarczające po
prostu mogłyby być większe oczywiście dają dobre rozeznanie w tym jak ten samochód się
prowadzi gdzie on się na drodze znajduje w połączeniu z lusterkiem wstecznym która również ma bardzo szerokich kątów widzenia pozwala
nam bardzo dużo zobaczyć do
tego wszystkie lusterka są pod ochroną antyczne co w nocy znacząco poprawia prowadzenia Niemniej
jednak po prostu mogłyby być większe Jednocześnie pragnę dodać że że
Audi A4 bardzo
zwrotem samochodem zwróciliście
uwagę w komentarzach pod testem Alfa Romeo giulii którą parę miesięcy temu testowałem że
alfa ma taki znakomity promień skrętu lepszy w swojej klasie a on nie ma gorszy Audi teoretycznie według
danych ma o 68 większą średnicę zawracania niż Alfa ale
tego się nie czuje wręcz nawet Audi subiektywnie jest dużo bardziej zwrotny niż Alfa
po prostu łatwiej się nim manewruje jest dobrze przeszklone wnętrze dzięki czemu nie odczuwamy
dlatego że jest
ten duży promień skrętu na blogach to niewątpliwie Toż kierownica którą wręcz uwielbiam kierownica która jest chyba
największą zaletą z mojego punktu widzenia samochodu jest nie za duża nie za mała ma niezbyt gruby wieniec
na
co cierpią na przykład samochody BMW i za czym nie przepadam Marcin produktach tutaj
zdecydowanie jest
pod tym względem przyjemniej dodatkowo obszyta jest z dwoma rodzajami skóry tutaj gdzie najczęściej trzymamy ręce jest
pikowana jest naprawdę bardzo fajnie się z niej korzysta do tego ma niezbyt grube ramiona więc jest po prostu ładna
to nie chwali się że zawieszenie nowego A4 zawieszenie po liftingu zostało minimalnie przestrojone
dzięki czemu w trybie Komfort jest jeszcze bardziej komfortowe a w trybie Dynamic jeszcze bardziej sportowe No niestety Stoimy
w korkach przemieszczamy się takimi ciasnymi krakowskimi ulicami od czasu do czasu może cię usłyszeć pochodzący od czujników
parkowania wyłączyłem To w tym momencie nie wiem czy jak się znowu rozpędzaj znowu zwolnienie automatycznie się nie włączał z powrotem
pewnie tak będzie także z góry was za to przepraszam ja
osobiście przemieszczają się głównie w trybie Komfort lubię Komfort od jazdy sportowej są wyścigowe
i sportowe samochody Audi A4 Avant zdecydowanie ma w sobie żyłka sportowca czy nie w takim stopniu
i nie do tego poziomu do stroju co na przykład BMW serii 3 byliśmy
przez korki przynajmniej na razie Skupmy się zatem na tym co w Audi A4 mnie najbardziej
pozytywnie Co sprawia że odbiór tego samochodu przeze mnie jest absolutnie fenomenalny napęd
Quattro oczywiście
dzisiaj i Mercedes ma swój firma ty który dostępny jest praktycznie w każdym i BMW masło x-drive
który również możemy wsadzić do dowolnej bm-ki ale oba te napędy to nie to samo co Quattro zwłaszcza
w niechlubnych przypadkach Mercedes klasy A czy BMW 2 Active Tourer tam
No jest napęd na cztery po to żeby gdzieś tam w śliskich warunkach sobie lepiej radzić ale tak naprawdę nie wpływa
to korzystnie na te Samochody jeżdżą a nawet spodziewając
się na pewno na cztery koła Spodziewamy się po napędzie na cztery koła czegoś więcej niż to co otrzymujemy Quattro
nie zawodzi w prawdzie to już nie jest to klasyczny Quattro jak ortodoksyjni posiadaczy Audi będą mówić Ale Uwierzcie mi
ten napęd daje świetnie radę Większość czasu który spędziłem za kierownicą tej A4 przypadał na
przypadał na deszcze które w ostatnich dniach Kraków nawiedziły i po śliskiej nawierzchni jeżdżą z tym samochodem
on Ani raz nie wyburzył Ani raz się nie zawahał Ani raz nie zablokował kołami nie dał nam przepraszam
nawigacji nie dał kontroli trakcji powodu do tego żeby reagowała żeby interweniowała i to jest duże zaskoczenie zwłaszcza że
temperatury ma 10 stopni a samochód jest już na oponach zimowych także
bardzo duże brawa dla Audi za to jak ten napęd pracuje Powiedziałbym nawet że były chwile kiedy jechał
Subaru czyli moim osobistym i dałem napędu na cztery koła z tym że dźwięk silnika to nie bokser pod
maską tej A4 pracuje silnik 2 0 TFSI o mocy 204 koni dokładnie ten sam który wyposażona
była nasza długodystansowa Skoda Octavia I
właśnie tego
elementu o którym przed chwilą mówiłem napędu na cztery koła najbardziej brakowało mi w naszej nie nie zawodzi natomiast to
jest skrzynia biegów w Skodzie która była przekładnią typu DSG i która ma niby dużo wspólnego z tym co napędza Audi
A4 ale jest to jednak coś innego napęd z silnika na kompa tego samochodu kierowany jest przez skrzynię
S tronic skrzynia S tronic to również przekładnia dwusprzęgłowa przy czym różni się ona od FG tym że ma podwójny
obie kolejowy osobny odpowiada za to żeby smarować sprzęgło wielotarczowe a osobny
za samą przekładnie za sam Sprawia
to że może ona przenieść aż do 550 niutonometrów momentu obrotowego to
znacznie więcej niż ten silnik jest w stanie wygenerować tutaj jest ich 300 się tak ogromna ogromna wartość
nawet jak na Turbo benzynę a sama skrzynia biegów Działa
bardzo poprawnie nawet
więcej niż poprawnie działa po prostu mega szybko sprawnie w trybie Dynamic zmienia biegi tak jak należy przy
wysokich obrotach bardzo szybko umożliwiając wykorzystanie w pełni potencjał auta w trybie Comfort natomiast zdarza jej się przysnąć
dla Jak już wspomniałem jeżdżą w sklepie Komfort kiedy
wiedziałem że będę miał nie wiem czy ochrona wyprzedzenie sprankowałam sobie być już wcześniej żeby po prostu dodać gazu i
płynie wykonać bezpiecznym warto
też wspomnieć o tym jak działa napęd Quattro w odświeżonym Audi A4 B9 na
ten jest tak zestrojony że do przedniej osi w zależności od potrzeb może trafiać nas to zaledwie
15 do aż 70% napędu a to znaczy że w pewnych okolicznościach A4 staje się faktycznie tylna napędowa bo
aż 80% mocy na koła tylne to
ciekawostka która myślę może po
raz kolejny świadczyć o tym jak
dopracowany jest to na pewno w
naszych testach często zwracacie uwagę na poziom wyciszenia wnętrza na to że nadmiernie chwal które samochody jako że
są ciche podczas gdy w rzeczywistości nie są a odniesieniem są na przykład samochody Premium A
w przypadku tego Audi muszę przyznać że jestem nieco zawiedziony bo on jest cichy Ale tutaj nie ma tak drastycznej różnicy
w porównaniu na przykład ze Skodą super I jak jej bardzo często się do szykujecie także wierzcie
lub nie Audi jest bardzo ciche Ale nie jest to ideał Daleko mu chociażby do BMW serii 7 dobrze wiem to jest
znowu dwie klasy przeskoku Natomiast w tej klasie Uwierzcie są
samochody i lepsze i gorsze odświeżone
Audi
A4 wersji kombi Avant kupimy
już za 140000 zł będzie ono wtedy wyglądać jak taczki bo będzie w białym jednowarstwowym
lakierze i na 16 calowych kołach producent
Ingolstadt przyzwyczaił nas do tego że dobierając wyposażenie dodatkowe łatwo podwoić cenę samochodu który
nas interesuje i tak jest w tym przypadku samochód który widzicie za mną kosztuje 308000 zł a to nadal nie
jest jego najwyższa wersja nadal można jeszcze go doposażyć i
cóż Audi A4 to bardzo dobry solidny świetnie wykonany samochód który zdecydowanie
Pokazuje że jest czymś więcej niż Volkswagenem Passatem z innym logo przy
czym to jak bardzo dużo więcej od niego kosztuje nie
jest do końca uzasadnione dlatego
jeśli nie zależy nam na tym żeby koniecznie mieć Audi ale musi to być samochód z koncernu Volkswagena Spójrzcie
w kierunku oskrzydlonej strzały
wszystko co chciałem Wam powiedzieć o odświeżonym Audi A4 dziękuję wam bardzo za uwagę i jeżeli Film się podobał
Nie zapomnijcie zostawić kciuka w górę i do zobaczenia w kolejnym teście
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

bCNhHEDR
Napisz komentarz
bCNhHEED
bCNhHEDK
bCNhHEEK
bCNhHEEL