bCNXFwzo
bCNXFwzs
bCNXFwzw
programy
kategorie
bCNXFwzp

Audi Q7 - dojrzałość lepsza od młodości?

Zapraszamy na test Audi Q7.

20-04-2020
Tranksrypcja:trzeba...
rozwiń
przyznać że 4 lata temu kiedy Audi zaprezentował najnowszą siódemkę i nie pozostawiło nikogo
obojętnym co
prawda auto było bliskie techniczne perfekcje jednak wygląd przypadło do gustu więc w czasie pojawiły
się jednak na rynku nowej generacji X5 igle w odpowiedzi Audi przeprowadziło Night lifting Q7
czy wystarczy on dotrzymać kroku konkurencji Co się zmieniło Wszystko turystyka nadwozia i wnętrza układy napędowe
nowe technologie odpowiedzialne za bezpieczeństwo i komfort w nowym wyposażenie ale po kolei turystycznie
auto czy się nie przeszło rewolucje w końcu to jest tylko facelifting a więc jeśli ktoś 4 lata temu narzekało
że samochód z wyglądu szczególnie właśnie z tej perspektywy bardziej przypomina podniesione kombi Wielkiego
słowa to wciąż może to robić ale Uwierzcie mi wersję po
hot wheels i wszedł odróżnić się z łatwością odświeżony Q7 Kama na przykład ośmiokątny grill wcześniej był sześciokątny
do tego z pionowym użebrowanie mocniej zaakcentowany zostały również boczne wloty powietrza z tyłu pojawiła się aluminiowa
listwa która łączy płaskie tylne światła charakterystycznym elementem Q7 po face liftingu będą
też nowe reflektory I nie chodzi nawet o ich wy tylko technologie światła LED dostaniemy już
w standardzie za 7780 zł Możemy jednak wybrać już raz będę w poprzedniej wersji modelu reflektory
LED Matrix z dynamicznymi kierunkowskazami nowością jest jednak najwyższa i najdroższa opcja
jest za 13820 zł czyli ledy Matrix ze światłem laserowym który mamy w
naszym testowym egzemplarzu ty ze mną w poznać po charakterystycznym niebieskim podświetleniu jednego z elementów
reflektora zasięg działania tych świateł to aż 600 m ale nie
zobaczymy Tego na postoju dlatego że muszą być warunki Po pierwsze Samochód musi jechać ponad 70
km na godzinę a po drugie przed samochodem nie może być innego pojazdu tak mocne jest to światło wnętrze
na mojego siódemki to kontynuacja tego co zostało wprowadzone już parę lat temu w A6 C7 na
ósemce czy q8 więc nie będę szczegółowo tego omawiam zamiast tego skupię się na nowościach Police
przypomnijmy we wnętrzu znajdziemy trzy wyświetlacze przytoczone kierowcę znajduje się wirtualny kokpit na którym jak to
w Audi można wyświetlić niemal wszystko i nie ma bez ograniczeń aktualnie dostępne też dodatkowe sportowe na
konsoli środkowej mamy dwa kolejne dotykowe ekrany z kapustą reakcją zwrotną i najnowszą wersję mm
i górny do obsługi systemu multimedialnego i nawigacji a Dolny do sterowania rację Zwróć
uwagę na dwie zmiany pierwsza to przycisk do sterowania światłami awaryjnymi Zwróć uwagę że ma znów postać
fizyczną w Audi A8 przecież był to przycisk wirtualnych tak jakby był fizycznym
więc nie wiem dlaczego Niemcy postanowili zrobić krok wstecz prawdopodobnie dla świętego
spokoju bo być może mieli to super nowoczesną technologię problemy z homologacją
w różnych krajach mieli dość przekonywania urzędników że to naprawdę działa więc W Q7 Top oferty w ciągu ten przycisk wciąż
jest fizyczny druga zmiana w stosunku do Ełku siódemki przed treningiem to brak charakterystycznego gładzika
Który sterował system infotainment 3 radiem był w tym miejscu teraz go nie ma to
konsola środkowa przez się moim zdaniem bardziej czytelna i ja osobiście po nim Płakać
nie będę i tak nigdy z niego nie korzystałem Tym bardziej że jego rolę w stu procentach i tak spełniają te wielkie
dotykowe ekrany schab też no ten
zły Trochę to zrobimy w wersji skróconej bo wymiary auto po face liftingu nie uległy zmianie odświeżone
Audi Q7 w dalszym ciągu zapewnie olbrzymią ilość miejsca w kabinie zarówno na przednich jakich
trzech niezależnych fotelach drugiego rzędu miejsca jest pod dostatkiem na nogi na wysokości ramion i nad głowami do
tego mamy przepastne bagażnik z olbrzymią ilością miejsca od 865 do nieco ponad 2000
oraz liczne możliwości jego konfigurację Dzięki niezależnie regulowanym fotelem w drugim rzędzie można
wstępie przypomnę jadę wersję 50 TDI czy chętnie wybieranym Przez Twe polskich klientów przed
liftingiem i myślę że po nic
się nie zmieni bo to jest najbardziej optymalne wersja silnikowa czy czy jutro V6 z 6 koni przypomnę pomimo znaczeniu 50 to nie jest 5 litrowy silnik A
to myślę że każdy się przyzwyczaił do tego nowego oznaczeń nowego do tego oznaczenia w Audi w
każdym razie słabsze jednostki 3 podstawowa który ma 231
koni są też mocniejsze między
innymi 340 konna wersję benzynowa czy też król
czyli s który ma ponad 400 koni ze 4 litrowego silnika diesla który
No cóż czy już Kiedy pierwszy raz miałem przyjemność testować ten samochód przez totalnie urzekł I przez długi czas uznałam że jest to najlepsze auto ja
kiedykolwiek Kiedykolwiek miałem przyjemność testować i naprawdę długo to się nie zmieniło Czekam na nową może do nas dojedzie wiem że w kalendarzu jest zapisany s kuchenka Może mi się uda nią
przyjechać i wtedy będę mógł porównać czy na pozycji lidera coś się zmieniło właśnie
skręcam praktycznie w miejscu tym potężnym samochodem to się akurat nie zmieniło w chociaż w materiałach
prasowych widziałem że importer
z długą obwieszcza że ty się skręcają tylna
oś się skręca o 5 stopni i tak dalej I wydaje mi się że w Q7 co to było zresztą sam nagrywany film który pokazywałem że jest ona bardziej zwinne w Fiat 500 nie Więc to chyba zostało bez zmian a jeśli nie to mnie Poprawcie No to jest zmiany zaszły nawet jeśli za tym stoi ta
sama moc czyli w tym silniku właśnie 5 zmieniono
że Stał się on bardziej wymarzony mniej
wibruje na niskich obrotach jesteś lepiej wyciszony i to też są z materiałów prasowych Bo szczerze Ja przed politykiem
nie odczuwałem rzeku Siódemka na niskich obrotach jakoś szczególnie telepie czy hałasuje czy klekocze Było
świetnie wyciszone auto z silnikiem o bardzo wysokiej kulturze pracy więc jeśli cokolwiek udało im się poprawić świetnie ale ja tego raczej bez odpowiednich urządzeń pomiarowych Nie wykryje bo było
dobrze i jest dobrze albo właśnie wypada powiedzieć A jest lepiej A
jak kolejna zmiana która tutaj miała miejsce to mechaniczny stabilizatory które sprawiają że ten samochód nie
przechyla się w zakrętach aż tak bardzo i
to jest coś co sprawiło że lata temu dosłownie zakochałem się w sq7 sq7 to było w
zwykłej
jak u siódemce nie jednym z powodów był brak 48 volt instalacje w pozostałych siódemkach sq7
to miało od początku i właśnie
to jest kolejne zmiane przeskakuje do kolejnej
jeszcze zmiany czyli tego że mamy to
stabilizatory które utrzymują ten samochód pionowo niezależnie od tego co my z nim robimy a naprawdę możemy tutaj szaleć I robić testy łosia i Uwierzcie
mi trzyma niewzruszenie cały czas pionowo i jakby przeczy prawom
fizyki Jest naprawdę fantastycznie zawieszony
samochód z tym tym dodatkiem wracając do powodu dla którego teraz można było
również to wprowadzić do kół siódemki to jest to że jest
to też instalacje 48
volt są to tak zwane miękkie hybrydy i mamy to niewielkiej
pojemności baterii mamy to
malutki silnik elektryczny do co pozwala uzyskiwać energię co pozwala łatwiej poruszać się z miejsca co pozwala też na gaszenie tego
silnika i jego ponowne odpalanie z większą gracją co też ten
silnik chęcią do dosyć często robi ten sposób paliwo producent
twierdzi że oszczędność
wynosi 70 litra na 100 km nie mierzyłem nie sprawdzałem Ale biorąc pod uwagę częstotliwość
jego gaszenia Myślę że nie
mija się jakoś szczególnie sprawdzał Kolejną bardzo ważną zmianą która
zaszła w siódemce jest
zawieszając nasze pneumatyczne zawieszenie było dostępne ale za dopłatą jako obce teraz ku
Siódemka ma to w standardzie i wiadomo i tak za
to płacił bo nikt tego nie daje ale może tak czy inaczej kupując coś
innego po face liftingu będzie się cieszyć z tym czym ja się cieszę Od kilku dni czyli jeżdżąc w tym samochodem Bo właściwie to pływam po drogach szczegóły wersję Teraz akurat mam tryb Dynamic mogę włączyć grę na przykład komfort i
właśnie Niniejszym wyrównał m w okolicach Skawiny płynne ponad asfaltem oczywiście jest
to pewnego rodzaju uproszczeniu ale
naprawdę fantastycznie
przyjęliśmy samochodem jeździ i wciąż pomimo że jestem
w trybie koło Ford mogę Korzystając z tego całego uzbrojenia tego samochodu
stabilizator które usztywniają zawieszenie w odpowiednim momencie wciąż nawet w trybie Comfort zrobić ostry
manewr test łosia zrobić odpowiednie
kierownicą i wciąż jechać dokładnie tam gdzie chce oczywiście przy takim pełnym wychyleniu teraz
dużo samochodów i będę tego robił nie będzie czuć że ten samochód nie jest
lekki on bardzo chętnie i sprawnie zmienia pass on bardzo chętnie i sprawnie wraca na swoje miejsce i
właściwie nie czuć że w jakikolwiek sposób mu się wysilać bo
on się nie wychyla i to daje takie złudzenie że on i tak cały czas jedzie na wprost mimo że przecież ostro skręca w tym ostrzej że przecież oś skrętna jutro robię z taką Gracja z taką lekkością że aż w tym
momencie człowiek jest zaskoczony ale jak to że czuję że jednak chwilę się pojawia się pewne nadsterowność czy która nawet nie jest w jakikolwiek sposób moderowana bo to
się bardzo szybko sam to jest słownie ułamek sekundy tylko moment nie elektroniką już leżę to jest wciąż jeszcze Okej jak kierowca to może się bawić więc tutaj zestrojenie tego wszystkiego bardzo mi się też podoba No i teraz tak uzbrojenie jesteśmy we wszystko co co sprawia nam przyjemność komfortowe pneumatyczne
zawieszenie stabilizatory które odpowiednio się usztywniają i nie pozwalają na dwoje się Przechylić
Mild Hybrid który gasi silnik Zresztą wyciszony Co
sprawia że coraz przyjemniej nam się jedzie nawet jeśli
nie słyszymy różnicy bo i tak świetne
wyciszenie nie daje nam powodów do narzekań nawet jeszcze
jedziemy dosyć szybko więc wszystko to gra czas ponarzekać czas ponarzekać pod orzechem lat dokładnie to samo co odczułem w kół ósemce
a mianowicie się nowe
nieoczekiwanie Unii Europejskiej wobec producentów
samochodów są takie że producenci
warto oczywiście o jak najniższą emisję CO2 Co oznacza że w cyklu testowym wltp te samochody muszą wegetować tego dwutlenku
węgla jak najmniej w tym celu oprogramowanie sterujące silnikiem musi być tak zastosowane aby właśnie gdzieś tam pierwszej
kolejności myśleć
oczywiście kierowcy jak przyjemności ale mimo wszystko nie zapominać o tym że
tego paliwa Nie może pójść za dużo efekt jest taki że ten silnik
potężny silnik nawet w trybie wracam
do wersji Dynamic w trybie dynamicznym Jeśli jedziemy na LED w trybie skrzynie
biegów która ma teraz Teraz jadę okej za wolno żeby cokolwiek pokazać bo akurat ten próg zwalniający w
którym się dowiedziałem tylko dlatego że jestem w trybie Dynamic to troszkę wyraźniej w trybie komfortu pewnie połknęło bez żadnych odgłosów W każdym razie jeśli bardzo szybko zdecydowanie naciskamy pedał to samochód przez pewną
chwilę która Moim zdaniem trwa Trochę za długo dokładnie
to samo powiedziałem w q8 Co to jest prawdopodobnie to samo program co ignoruje moje
prośby Czyli jesteśmy na bardzo niskich obrotach gazu
możecie spowolnić ten film i jej policzyć ile 10 sekundy minęło I
ja nie twierdzę że to jest że powinno być auto elektryczne i
jeździć dokładnie tak jak elektryk który momentalnie i spontanicznie reaguje na każde dotknięcie pedału gazu nie
ale wydaje mi się że gdyby nie te reguły TP gdyby Audi mogło wystroić
skrzynie biegów 1 silnik tak jak chciałoby
prawdopodobnie aby myśleć tylko kierowcy to
ta reakcja byłaby bardziej spontaniczna reakcja byłaby lepsza
kierowcy nie musiałby aż tak długo czekać na właśnie to kopnięcie potężne kopnięcie
w plecy po tym jak naciśnie mocno pedał gazu więc to jest to dobra Uwaga ja nie wiem właśnie czy do Audi
czy bardziej do zmian które zachodzą w tej chwili na rynku motoryzacyjnym które sprawiają że go wszystkie samochody pomijając auto elektryk Brzozowa
się swoimi prawami wszystkie samochody muszą się do tego dostosować i w pewien sposób takim efektem ubocznym tego jest to że cierpi ten
bardziej dynamiczny kierowca który właśnie chcę nacisnąć gazu o
i dopiero jedzie do
gustu do przodu Może jestem zbyt wymagający może coś z małym ułamek sekundy może nikt by nie zauważył może ja tak nie narzekam bo muszę czekać bo przecież mówię same pozytywne rzeczy o tym samochodzie wreszcie czas na narzekanie No to to jest to co znalazłem i to jest to co gdybym mógł stuningować odrobinę
treningową Poza tym naprawdę Ja wiem
wiem jaka jest na dachu siódemki nie jest SQ siódemką Poza tym naprawdę na tym zakręcie czas na podsumowanie ale wcześniej Ile kosztuje ta przyjemność kosztuje od około 293 zł
podstawową wersję z silnikiem diesla na szarfie 50 TDI jest o 35000
droższy czyli kosztuje od 330000 zł Natomiast lista wyposażenie dodatkowe
jest oczywiście bardzo długa nikomu niczego nie zabraknie i jak to w Markach Premium tanio
nie będzie nasza wersja kosztuje po doposażeniu 551000 zł do
stosunku do bazy dorzucono to 220000 i jeździ tym samochodem ekstremalnie przyjemnie
a co z perspektywy wszystkich tych technologicznych zmianę też z 3 chyba przede wszystkim w zawieszeniu można
powiedzieć że nowa jakość Siódemka nie ma się czego wstydzić Na tle konkurencji chyba Można nawet powiedzieć że tamte
modele są a ja jestem dojrzała
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

bCNXFwzB
Napisz komentarz
bCNXFwAn
bCNXFwzu
bCNXFwAu
bCNXFwAv