Beczki z dna oceanu. Przerażające odkrycie naukowców w Kalifornii

Mogą być ich setki. Odkryły je roboty mapujące dno Pacyfiku, które zarejestrowały niepokojący sygnał. Na głębokości ponad 900 m odkryto niezliczone ilości beczek pełnych toksycznych chemikaliów, w tym DDT. Dichlorodifenylotrichloroetan (DDT) to środek owadobójczy, który tuż po wojnie służył m.in. do zwalczania malarii. Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Santa Barbara odkryli beczki z tym toksycznym środkiem u wybrzeży Kalifornii. Badaniami kieruje David Valentine. On i oceanolodzy używają do pracy zdalnie sterowanych robotów podwodnych. Władze Los Angeles nie znają dokładnej ilości i miejsca występowania beczek z chemikaliami. W pobliżu do lat 80. prężnie działała tu potężna fabryka. Okoliczne tereny podwodne są teraz dokładnie skanowane. Sygnał informuje o beczkach. DDT był stosowany głównie w rolnictwie. Zakazano go w 1972 r., kiedy wykazano, że to środek o działaniu rakotwórczym. Beczki pełne toksycznych chemikaliów cały czas zagrażają zwierzętom i...

15-03-2021
15-03-2021
tak zapytamA co chemikaliami w beczkach jakie leżą w bałtyku?