Brakująca materia Wszechświata. Sensacyjne odkrycie w kosmosie

Chmura zimnego gazu w naszej galaktyce może ukrywać brakującą materię Wszechświata. Do takich wniosków doszli badacze z Uniwersytetu w Sydney podczas badań nad migotaniem gwiazd. Odkryli ogromną chmurę zimnego gazu niedaleko Ziemi. - Podejrzewamy, że znaczna część brakującej materii barionowej ma postać obłoków zimnego gazu w galaktykach lub między galaktykami. Ten gaz jest niewykrywalny konwencjonalnymi metodami, ponieważ nie emituje światła widzialnego i jest po prostu zbyt zimny, aby można go było wykryć za pomocą radioastronomii - mówi Yuanming Wang, główny autor badań. Astronomowie od dawna byli w stanie oszacować, ile materii powinno powstać podczas Wielkiego Wybuchu. 70 procent jest związana z ciemną energią, tajemniczą siłą, która napędza rozszerzania się Wszechświata. 25 procent to ciemna materia, która wydaje się oddziaływać tylko poprzez grawitację. 5 procent to materia regularna lub barionowa. Wciąż badacze nie wiedzą nic na temat prawie połowy tej...

08-02-2021
Cccc
Odkrycie zrobił autor książki Atlantyda iluzja. Analiza czym jest czas i jaka jest jego natura, analiza kosmosu i czarnych dziur. I jeszcze fotonu. Jak na parę stron za...Czytaj całość