programy
kategorie

Dariusz Piontkowski o planach MEN dotyczących pomocy psychicznej dla dzieci

Dariusz Piontkowski, były minister edukacji, był gościem programu Newsroom WP. Polityk odniósł się do informacji na temat pogorszenia stanu psychicznego dzieci i młodzieży w dobie pandemii i powiedział, jakie są plany rządu na poprawę tej sytuacji. \- Nie wiemy, jaka jest skala tych problemów, bo nikt jeszcze kompleksowo tego nie zbadał. Wiem, że w niektórych mediach są alarmujące informacje na ten temat. Trzeba wyraźnie powiedzieć, że nikt nie zlikwidował pomocy psychologicznej w szkołach w okresie pandemii. Nadal psychologowie, pedagodzy, mogli kontaktować się z uczniami i powinni to robić, jeżeli zauważali jakieś sytuacje kryzysowe. Mogli także spotykać się z nimi bezpośrednio, twarzą w twarz przy zachowaniu podstawowych zasad sanitarno-epidemiologicznych - mówi polityk.

Tranksrypcja:Słyszymy o tym, że uczniowie zamknięci w domach, ci, którzy ...
rozwiń
uczyć się hybrydowo, mierzą się z wieloma problemami natury psychologicznej. Często chodzą też do psychiatrów.
O tym też mówią lekarze, z którymi rozmawiałam. Pytanie czy macie jakiś pomysł na to, jak pomagać tym
dzieciom? Bo ich problemy są gigantyczne i one z pewnością będą się nawarstwiać.
Tego nie wiemy, jaka jest skala wzrostu tych problemów, bo nikt jeszcze kompleksowo tego nie zbadał - to jest po pierwsze. Wiem,
że nasilone są w niektórych mediach takie jak bardzo alarmistyczne informacje na ten temat. Trzeba wyraźnie powiedzieć, że
nikt nie zlikwidował pomocy psychologicznej w szkołach w okresie pandemii. Nadal pedagodzy, psycholodzy
mogli kontaktować się z uczniami i powinni to robić, jeżeli zauważali jakieś sytuacje kryzysowe.
Mogli także spotykać się z nimi bezpośrednio twarzą w twarz przy zachowaniu tych podstawowych
warunków sanitarno-epidemicznych. Przypomnę także, że prawie cały ten czas funkcjonują poradnie
pedagogiczno-psychologiczne. Wydajemy w subwencji na pomoc psychologiczną, na poradnie
psychologiczno-pedagogiczne ponad półtora miliarda złotych. Ale oprócz tego rzeczywiście pojawiają się
sygnały, że być może taka dodatkowa pomoc będzie potrzebna, stąd pan minister Czarnek mówił, że wśród
kilku programów, które w tej chwili będziemy realizowali, jest także pomoc dodatkowej pomocy psychologicznej, polegający
na tym, że w pierwszej fazie ma być diagnoza tych najważniejszych dodatkowych problemów, które się pojawiają. Potem
szkolenia dla nauczycieli i chętnych rodziców, aby pokazać im, w jaki sposób można reagować
na sytuacje kryzysowe. I dodatkowo potem około 100 tysięcy godzin zajęć,
spotkań z tymi uczniami, którzy rzeczywiście potrzebują realnej pomocy.
1 reakcja
0
1
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)