Halo z ciemnej materii. Astrofizycy publikują sensacyjną teorię

Galaktyka karłowata Tuscana II posiada ogromne halo ciemnej materii wokół siebie. Tuscana znajduje się 163 tys. lat świetlnych od Ziemi i jest o wiele mniejsza niż nasza Droga Mleczna. Normalnie, tak małe galaktyki nie miałyby tak dużej przyciągania grawitacyjnego, żeby utrzymać w sobie swoje gwiazdy. Dlatego astrofizycy z amerykańskiego MIT uważają, że wokół niej znajduje się ogromny pierścień halo z ciemnej materii. Jest on nawet pięciokrotnie większy niż cała galaktyka i działa jak swoista "skorupa", nie pozwalając rozpaść się galaktyce. Ciemna materia to hipotetyczny rodzaj materii, który, jak się uważa, stanowi ponad 85 procent Wszechświata. Jednak ludzka technologia praktycznie nie jest w stanie jej zaobserwować, naukowcy mogą jedynie snuć teorie na temat skutków oddziaływania ciemnej materii. Tuscana II jest pierwszą galaktyką z efektem halo, jednak naukowcy nie wykluczają, że w kosmosie są także inne.

02-02-2021
mickNa szczęście my mamy tę substancję pod ręką - trzecia część społeczeństwa to ciemna masa....

mick
romekmadomek
...akurat jeśli chodzi o naturę wszechświata to człowiek wie, że nic nie wie...
Ala
W 1977 wystrzelono sondę Voyager. Obecnie znajduje się 20 godz. świetlnych od ziemi. 163 lat świetlnych można policzyć ile lat zajmie lot.
Autmex
U nas w kraju mamy tylko 40% ciemnej materii i cały kraj więzi zła energia z Nowogrodzkiej!!!
Obserwator
Ileż tu kretyńskich wpisów. Głupota w niektórych religiach jest grzechem
Darek
Czarne dziury opisał Imanuel Alex Nowicki w książce ATLANTYDA Iluzja fakt , że głównie analizuję czas i cała książka to analiza czasu. Ale dotyka tematu foton, kosmos, czarne dziury .
Darek
Tajemnice zostali opisane w książce ATLANTYDA Iluzja. Tam masz wszystko.
Brx
W 1951 roku , Rosjanie wystrzelili astronautę, gdzie podczas lotu stwierdzili, że źle została obliczona orbita ziemi. Astronauta wyszedł poza nią ciekawe gdzie teraz się znajduje?
Bogdan
A co z ekologiczna materią koloru zielonego?
swojak
świetny komentarz, tylko błąd w obliczeniach, ciemnej masy jest znacznie więcej, ponad 90%
opanowany
no to faktycznie nie halo... z tym halo.. w tej ... galaktyce odkrycie na miarę Kopernika .. dobrze, że o tym tak fajnie i szczegółowo napisaliście no i tu nie ma żadnego halo...pełna profeska
Baszmak
wczesniej wiezilo nas 100% czerwonej zawsze slusznej masy...PZPR ZSL PSL a dzisiaj to POKO SLD PSL...zawsze nas ktos sprzedaje !!!
Iza
Większość społeczeństwa nie potrafi nawet wymienić wszystkich odkrytych planet Układu Słonecznego. Dla nich Galaktyka to pewnie nazwa jakiejś galerii handlowej, a Droga Mleczna to trasa od hodowcy krów do punktu skupu. Choć tak naprawdę, po co im ta wiedza? Wszystko jest w smarfonie w razie czego.
Bear
W Polsce mamy ciemną masę, która dała władzę nieudacznikom. Jaśniejsza masa jest niejednorodna i nie ma wspólnego środka ciężkości, dlatego porusza się bezładnie w rożnych kierunkach, zamiast stanowić przeciwwagę dla tej ciemnej. Mamy także masę bez masy, która ma wszystko w doopie, a mogła by się opowiedzieć po jakiejś ze stron.
Beres
Fajna teoria ... ciemna materia, to materia, której nie widać, nie ma na razie możliwości jej badania, a nawet stwierdzenia, że w ogóle istnieje, a tu mamy teorię, że dookoła galaktyki jest pierścień ... Jak nie wiedzą, czemu galaktyka nadal istnieje, to wymyślają co raz bardziej absurdalne historie.
Waldkom
A gdzie się podział Król Wszechświata Jezus C ?
emil
Ciekawe i fascynujące no tak a co ja z tego będę miał ? W mojej sytuacji finansowej przydała by mi się jakaś stara gwiazda. Nikomu już nie potrzebna z jądrem z diamentu
Amator
Artykuł nie dla laika...co to jest "halo" ??
wiktor52
i pomysleć że jeszcze 20 lat temu nie mieliśmy pojęcia o falach grawitacyjnych choć niektórzy naukowcy podejżewali że grawitacja nie jest czymś stałym. tak się jakoś składa że pierw się wylicza coś co pózniej -czasem stulecia można udowodnić . i odwrotnie - wierzenia wciąż dalej w przestrzeń galaktyczną wysyłają żydoskie niebko które według biblii miało byc tuż nad głowami .