Kości dziecka neandertalczyków. Zaskakujące odkrycie

Naukowcy nie kryją radości. Udało się im ponowić badania po upływie niemal 50 lat. Mowa o kościach neandertalczyków i pierwszym dowodzie na ich pochówek w Europie. To także dowód na to, że nasz gatunek nie wymyślił praktyki pogrzebowej. To neandertalczycy grzebali już swoich bliskich. Eksperci z Francji ponownie zbadali szczątki neandertalczyków i stanowisko archeologiczne La Ferrassie w południowo-zachodniej części kraju. Szczególną uwagę zwrócili na szczątki dwuletniego dziecka „La Ferrassie 8”, sprzed ponad 40 tys. lat. Kości dziecka odkryto w 1973 r. i od tego czasu przechowywano je w muzeum. Naukowcy ponownie im się przyjrzeli. Okazało się, że ciało dziewczynki pogrzebano z uniesioną głową. Uniesienie jest widoczne przez ukształtowanie terenu, który był nachylony pod innym kątem. Znalezisko potwierdziło pierwszą tezę sprzed 50 lat, że obrzęd pogrzebowy z przysypaniem ziemią ciała nie jest unikalny dla homo sapiens. Widać to m.in. po braku śladów...

14-12-2020
pamiętliwy
Już ponad 30 lat temu czytałem o pochówku neandertalskiego dziecka, któremu na piersi złożono polny kwiatek. To o wiele bardziej wymowne niż to, co prezentuje ten...Czytaj całość