Koty przybyły na tereny Polski 6 tys. lat temu. Najnowsze badania naukowców z Torunia

Naukowcy z Instytutu Archeologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu odkryli, że już ok. 6 tys. lat temu pierwszym osadnikom przybyłym na tereny obecnej Polski z Bliskiego Wschodu, towarzyszyły koty. Do tej pory nie było jasne, kiedy koty dotarły na tereny obecnej Polski oraz czy były udomowione. Prawdopodobnie udomowiono koty na naszych ziemiach około 2 tys. lat temu. Naukowcy chcieli poszukać jednak odpowiedzi na to pytanie i zbadali szczątki siedmiu kotów bliskowschodnich z epoki neolitu odkrytych w jaskiniach Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Zbadali w ich kościach proporcje izotopów stabilnych węgla i azotu, aby sprawdzić ich dietę. - To nieoczekiwane odkrycie - mówią autorzy badania. Znaleziskiem od razu zainteresowały się media na całym świecie.

15-07-2020
....To nie tak - to koty udomowiły człowiekow!

....
To nie tak - to koty udomowiły człowiekow!
Edek
A kot prezesa skąd przybył?
Ewa
O ile koty można nazwać udomowionymi zwierzętami
xzs
naukowcy po wnikliwych badaniach oniemieli okazało się że w epoce neolitu pierwszego kota na nasze ziemie sprowadzili przodkowie Jarosława Kaczyńskiego
kociara
Przeczytałam i rzeczywiście się podnieciłam. Zupełnie jak naukowcy. Miauuuu!
lpp
Kiedy dziennikarze z WP pójdą na studia dziennikarskie (przynajmniej)? Kurs pisania głupich tytułów jednak nie wystarcza.
Belzebub
Szczątki inteligentnego życia można też znależć w innych miejscach. A nawet skamieniałe myśli z epoki neolitu, które walają się po Nowogrodzkiej, by od czasu do czasu wynuzyc się z jam i zabłysnąć w światle dziennym.
Polak
Polscy obywatele leżą w bezimiennych zbiorowych mogiłach. A tutaj rozpacz nad płytami nagrobnymi, które hitlerowcy ułożyli.
niedoszły pac...
no i po NOWYM SZPITALU.
BACA
cIEKAWE CZY ZA 300 LAT NIE ODKOPIA MOJEGO WYCHODKA CO STAI NA PODWÓRKU I STWORZA Z NIEGO SENSACJE
archeolog ama...
To prawie jak w Egipcie , znaleziono kilka drucików i stwierdzono ,że była tam łączność przewodowa a rosjanie nie znaleźli drucików to stwierdzili ,że tam już była łączność bezprzewodowa.
Swenia GTX
"Odkrycie lubelskich archeologów" - chyba odkrycie operatora koparki. Archeobeton większość sukcesów zawdzięcza ludziom ,którzy ujawnili swoje odkrycia. Archeologia to nauka destrukcyjna, niszczone jest stanowisko archeo w zamian otrzymujemy sprawozdanie i kilka reliktów, o ile nie pójdą bokiem do prywatnych kolekcji.
sgt.
jezus to fałszerstwo które kościół wciska ciemnotę do obecnej chwili kiedyś to na pewno padnie
Hektor
Rodacy CZYTAJCIE " Kryminalną historię chrześcijaństwa" dr teologii i filozofii Karlheinza Deschnera, a przekonacie się co hierarchowie kościoła uczynili ze wspaniałego przesłania Jezusa, JEZUSA który SŁUŻY IM TYLKO jako znak reklamowy!
hiphop
A za miesiac bedzie napisane ze to byly kangury.....
Basia
Kota nie da się udomowić chyba ze jest zamknięty na trzy spusty tak jak prezesa lub chodzi przy nodze na smyczy ale wystarczy go puścić wolno to pójdzie własnymi ścieżkami.
dam ci kotku ...
Koty? Czyli prezes może mieć jescze starsze koneksje niż z Bolesławem Chrobrym, obecność kotów w jaskini wskazuje, że może wywodzić się od pionierów ludzkosci!
ere
a co na to psy a szczególnie psiarze czyli ich właściciele
POPRAWKA
NA TERYTORIUM POLSKI KOTY - MRUCZKI - DACHOWCE JUŻ ŻYJĄ OD ZARANIA DZIEJÓW. = NARÓD POLSKI JEST NAJSTARSZYM NARODEM NA ŚWIECIE.