Lądowanie na Marsie. NASA pokazała niezwykłe nagranie

NASA zabrała widzów w niesamowitą podróż, publikując nagranie z lutego. Naukowcy agencji udostępnili wideo z lądowania łazika Perseverance z perspektywy bezzałogowej sondy. Dzięki temu widzowie mają niecodzienny widok na Marsa, z wyobrażeniem jakby sami byli w tym miejscu. Obiekt wydaje się gwałtowanie poruszać, ale to manewr poszukiwania bezpiecznego miejsca do lądowania. W tym celu Perseverance użył systemu Terrain-Relative Navigation podczas opadania, który zrobił serię zdjęć. NASA połączyła je razem, tworząc krótką animację. Nagranie z niesamowitej perspektywy kończy się uderzeniem kół w zakurzonym gruncie Czerwonej Planety. Od tego czasu łazik zmierza w kierunku krateru Jezero, który 3,5 mld lat temu był jeziorem i miał wodę w stanie ciekłym. To tu Perseverance rozpoczął ponad dwuletnią misję poszukiwania śladów życia z przeszłości, badania klimatu Marsa i jego geologii.

12-03-2021
martaDlaczego połowę ekranu zasłaniają tymi durnymi napisami, które można przeczytać na dole pod filmem. Chyba na złość!

marta
Peter
Ktoś wie czy Mars tak samo jak Ziemia jest płaski?
slawol 355
Juz tyle filmow sf.obejrzalem ze ten mnie nie podnieca.No ale najwazniejsze ze wyladowal caly i bedziemy mogli sie dowiedziec czegos wiecej o Marsie.Piatka dla calej ekipy ktora nad tym pracowala.
MATURA
PYTANIE NASUWA SIE JEDNO CZY GRAFIK KOMPUTEROWY KTÓRY TWORZYŁ TĄ SCIEMĘ JEST CHOCIAŻ PO MATURZE ?
Robak
Szukamy innych form życia...gorzej jak po znalezieniu "inne formy życia" wybiją nas jak robaki... życie w kosmosie pewnie gdzieś jest ale jesteśmy dla nich mało atrakcyjni.
Krys
A skad sie wiziela druga kamera nagrywa.Sciema
kola
Zabierzcie, do cholery, te napisy z ekranu, tylko przeszkadzają. Tępi jesteście, że nie dociera do was co ludzie piszą?
wróbelek
Nasa już mnie raz w 1969 oszukała,jak wróbla na plewy,oglądałem na żywo transmisję z lądowania hamerykanów na Księżycu,flaga USA powiewała,w studio nagraniowym ktoś zapomniał wyłączyć weentylator
bug
Najpierw ludzie uciekli z Marsa na Ziemię, a teraz znowu chcą tam wracać. Bez sensu. Znowu trzeba będzie wężami wodę przepompować. Ciekawe kto za to zapłaci?
MATURA
Olo
ale lipa
lotnik
lipa
tteedd
Niesamowite to by było jakby łazik który już jest na marsie nagrał lądowanie innego łazika
xyz
Dlaczego pojedyncze zdjęcia a nie film? Za krótka klisza?
Elvis
Ludzie co to za brednia! Filmik o rozdzielczości jak za czasów PRL, przecież lazik kosztował fortunę, a kamery maja najwieksza rozdzielczość jaka występuje na świecie. Filmik jak z noki 3510i. Każdy może nagrać na żwirowni taki filmik
Faraon
I znów na koniec w głównej roli filmowca Spielberg i jego odjazd kamery.
Polak
hahahahahahahahahahahahahahaha NASA POkazal je swiatu!!!?? hahahahahahahaaha ich klastwa po ujawnieniu wbija niejednego w asfalt doslownie
Kilof
chinczycy buduja domy na marsie a Usa podnieca sie ladowaniem lajzy, u nas w Polsce podniecaja sie najwiekszym Chrystusem
Pomyśl
W dobie obrazu 8K i procesorów technologii 3nm NASA opublikowała czarnobiały film o rozdzielczości 640x480 i 4 klatki na sekundę. Ile to miliardów $ na to wydano? jakie inwestycje można by było urzeczywistnić na Ziemi za te pieniądze?
...