programy
kategorie

Lockdown. Galeria handlowe. "Trzeba brać pod uwagę każdy scenariusz"

- Byliśmy gotowi na ten scenariusz. Pierwsza fala nas zaskoczyła. Jesteśmy przygotowani także na trzecią falę. Dla branży to fatalna wiadomość. Gdy mówimy o przygotowaniu, mamy na myśli wszystkie kanały sprzedaży. Chcemy przygotować się na nową rzeczywistość na wiosnę, mamy nadzieję, że będziemy wtedy w pełni działać. Staramy się inwestować w e-commerce, ale ciężko mówić, że ten kanał rekompensuje nam straty w sklepach stacjonarnych. Te sklepy działają, ale nie przynoszą przychodów, za to generują koszty. Zmiany kanałów i budowanie poduszki finansowej pozwalają nam spokojnie reagować na sytuacje, jak teraz. Pandemia się jeszcze nie skończyła – mówił w programie "Newsroom" Marcin Czyczerski, prezes CCC.

Tranksrypcja:Kiedy oglądał pan, czy kiedy słuchał pan wystąpienia Adama N...
rozwiń
znowu po raz kolejny galerie handlowe i właściwie duża część pańskiego biznesu zostaje po prostu zamknięta - co pan wtedy
pomyślał? Że dobrze myśleć scenariuszowo i mieć pod to przygotowany plan działania. Byliście gotowi na taki scenariusz? Tak.
W jaki sposób? Był to jeden z planów, który braliśmy pod uwagę. Pierwsza
fala epidemii, pierwszy lockdown nas
zaskoczył, na pewno nie byliśmy na niego przygotowani, natomiast to jest trzeci i ciężko nie być przygotowanym
na trzecią falę. A jak taki piękny sklep, w którym państwie teraz znajduje,
który stoi otworem dla gości, dla klientów, którzy przychodzą i kupują buty tam na miejscu, może się przygotować na tak
fatalny scenariusz jak zamknięcie sklepu, zamknięcie galerii?
Oczywiście dla całej branży to jest fatalna wiadomość, że mamy lockdown i się zamykamy, również nas ta informacja
nie cieszy. Kiedy mówimy o przygotowaniu, mówimy o całej organizacji, różnych kanałach sprzedaży.
Jesteśmy bardzo silni w e-commerce'ie, w listopadzie 2/3 sprzedaży pochodziła z e-commerce'u,
stąd nasz wyższy komfort niż takich podmiotów, które bazują tylko na sklepach. A ten sklep, który akurat widzimy tutaj za
moimi plecami, to jest nasz sklep prototypowy, wzorcowy, w którym już zaczyna puchnąć wiosną, mam
nadzieję pozytywną dla całej branży, i tutaj szykujemy się do tego, żeby z tego lockdownu wyjść dobrze i przygotować
się do tego, co będzie po tej trzeciej fali, po tym trzecim lockdownie. Miejmy nadzieję pozytywnego,
ale też trzeba być przygotowanym na bardzo różne warianty. To pomaga. Panie prezesie, pan widzę optymista. Wiosna już
u pana w salonie i bardzo dobrze, choć my często, przede wszystkim teraz, to zupełnie zrozumiałe, myślimy jeszcze o świętach Bożego Narodzenia. Ale
takie optymistyczne podejście z wyprzedzeniem to szanuję i to cenię, ale czy to oznacza, panie prezesie, ta sprzedaż e-commerce'owa, jak pan powiedział, czyli
sklepy internetowe, mówiąc krótko, rekompensuje to, co stracicie, ponieważ klienci nie przyjdą do sklepu stacjonarnego? Ciężko mówić
o tym, że pełni rekompensuje, po listopadzie widzimy, że udaje nam się osiągać
płaskie wyniki sprzedażowe. Natomiast te sklepy mają swoje koszty, w tych sklepach pracują nasi pracownicy
i te sklepy kosztują, a nie generują przychodów, więc to jest pewna wyrwa, którą, miejmy nadzieję,
poszczególne tarcze, teraz 6.0, którą zostaliśmy objęci, będą pokrywały. Przewaga
grupy CCC jest taka, że mamy 70 kanałów sprzedaży e-commerce'owej, różne geografie, różne technologie
i to jest jedno z naszych podstawowych gwarancji bezpieczeństwa na sytuacje związane
z lockdownem. To plus poduszka płynnościowa, którą budowaliśmy przez poprzednie miesiące,
zaciskając pasa, dokonując różnych wyrzeczeń, odcinając różne części biznesu po
to, żeby, tak jak wspomniałem, być przygotowanym na takie wydarzenia, które teraz mają miejsca. I musimy patrzeć do przodu, również na to, co
będzie wiosną. Na tą wiosnę będziemy zarówno produktowo, jak i sprawnościowo, jeżeli chodzi o organizację
przygotowani, ale, również tutaj mówię, musimy być przygotowani na różne warianty, bo pandemia się jeszcze nie kończy i nam
sprzyja to, że zdroworozsądkowo patrzymy na to, że mogą być różne scenariusze wydarzeń.
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)