programy
kategorie

"Lotnisko w Modlinie jest na równi pochyłej". Szef PPL mówi, że jest bezradny

- Jestem bezradny w sprawie Modlina. Nasze poprzednie propozycje, które zakładały m.in. dofinansowanie Modlina kwotą 140 mln zł, czy zniesienie jednomyślności podejmowania decyzji, były torpedowane. Czy dziś powinniśmy opracowywać jakąkolwiek strategię dla tego portu, kiedy znajduje się on na równi pochyłej, wiedząc, że zostaną zablokowane? Czy jest sens wydawać publiczne pieniądze" - zastanawiał się w programie "Money. To się liczy" Mariusz Szpikowski, prezes Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze", które jest jednym ze współwłaścicieli lotniska.
Tranksrypcja:Wp.pl...
rozwiń
Co pan
Panie prezesie by zaproponował
Zmianę zarządu w porcie
W następnej kolejności
Podniesienie stawek dla Ryanair
Ja jestem dość bezradny już na tym etapie
Przypony na pewno też pomysły oczywiście że tak
Miałem pomysł Potem te pomysły
17 roku wydaliśmy bardzo duże środki na OB
Opracowanie
Koncepcje rozwoju tego po
Łącznie z gotowością do finansowania przez
Przez ppl-1
Przepraszam miało wynosić
140 milionów
Wówczas synu te propozycje
Gdzie zostały odrzucone nie miały szanse wejścia w życie i każdy pomysły inne
Również związane ze zniesieniem jednomyślność
Torpedowanie
I teraz to co się dzieje czy dziś
Powinniśmy opracowywać jakąkolwiek koncercie
Strategią dlatego
Sytuacji
Kiedy port znajduje się już na równi pochyłej w dużo gorszej sytuacji
Wiedząc że znów one Zostaną zablokowane
Czy jest sens wydawanie pieniędzy publicznych
Na tego rodzaju kolejne analizy tak się założonymi rękami obserwować bo my bardzo chętnie
Nie wzięlibyśmy tutaj też możliwość jakiegoś działania tyle że na dzień dzisiejszy tak jak powiedziałem
Tej możliwości fizycznie jako pepel nie mamy
To Zresztą mogę żeby to
Historycznie wykazy
Tej możliwości
Nie mamy pepel nie ma żadnej możliwości
Na dzień dzisiaj
Dzisiejsze działania
Co więcej Jesteśmy o tyle w trudnej sytuacji
Że kiedy do chodziłoby do głosowania nad pod
Podwyższenie kapitału przez
Wojewódz
Co my mamy świadomość że dzisiaj zgoda na takie podwyższenie kapitału przy tym
Negatywnym wyniku testu prywatnego inwestora
I pomocy publiczne
Oznaczałoby jego zwrot
Konsekwencji
Konieczności zwrotu upadłość portu
Taką takim głosowaniem No skazywali byśmy ten port na śmierć mówiłem wielokrotnie
I to już od dwóch
17 roku kiedy zapoznałem się dokładnie z
Sytuacją strategię portu
Że pomysł
O której zrealizowany i strategie uprawiane przez
Zarząd jest to pomysł na śmierć a nie na życie
I nawet ten raport Due diligence
Wykonywane przez Rest and Young mówi że nawet w tym kształcie
Pracując tylko i wyłącznie na liczbach zarządu
Jest to pomysł na niechybne śmierć co najwyżej najpóźniej w roku 2020
2009
Co słyszymy w przestrzeni publicznej
No słyszymy o tym że port ma się rozwijać rozbudowywać
Ma być
Wspaniale teraz porównajmy jeszcze pewne dane finał
W Modlinie stawka za pasażera obsłużone go dla Ryanair A1 przewoźnika
Wynosi
5 zł jeśli ma nie więcej niż 50 m Katarzyna koniec
Naszego programu
Chciałbym zapytać o jeszcze jedną rzecz
Bo mamy Lotnisko Chopina Mamy lotnisko w Radomiu w planach
Odległych ale jednak
Centralny port komunikacyjny
Jak to wszystko wpisz
Wpisuje się w takim razie obecności Modlina sens obecności Modlina sens biznesowy
My przypominam stworzyliśmy takie analizy kiedy podejmowaliśmy decyzję o tym gdzie powinno być u miejsce
Wystawione lotnisko komplementarne uzupełniające
Raportów
Chopina
A później to celowo uzupełniające dla centralnego portu komunikacyjnego była to złożone analiza prowadzone przez
Przez firmę a lub wielokryterialna
Z tej analizy wyszło nam że zarówno dla
Chopina
Jaki później dla centralnego portu komunikacyjnego
Stacyjnego
Alternatywnym portem powinien być pod w Radomiu zwłaszcza z powodu takie
Że będzie on na skrzyżowaniu węzłów komunikacyjnych
Stacyjnych wchodzi S12
7 dobrze skomunikowany kolejowo
I bezpieczne odległości
Centralnego portu
Komunikacyjnego
Natomiast twoich Czechy państwo przerzucenia
Ruchu
Z Modlina tam
Nie no i teraz robienie Lewiatana zaprzeczam stanowczo temu zaprzeczam
Dlatego że jeśli chodzi o ruchy czy lotnisko w Radomiu my od początku budujemy jako
Disco czarterowe wakacyjne
Dzisiaj takiego ruchu w ogóle w Modlinie nie
W Modlinie niemal
Są jednośladowy
Modlin funkcjonalnie nie jest przeznaczone do tego ruchu
Pamiętajmy że pasażer lecący na wakacje
To jest pasażer z bagażami z walizkami
I tutaj te Infrastruktury na tym lotnisku do obsługi tego pasażera wprost
Nie ma tak
Procesorów
Natomiast pasażer niskokosztowy średnio liczy się
Warzywa t03
60 bagażu na osobę
Więc po prostu te zupełnie inna kwestia projektu te
Pamiętajmy że Modlin jest lotniskiem
Ultra niskokosztowy Dlatego my jesteśmy zainteresowani
Tym aby Modlin istniał różnica między nami a samorządowcami
Polega na tym że my chcemy aby on istniał na zdrowych zasadach biznesowych
A skoro dziś mamy Także
Na tej współpracy zarabia i to zarabia bardzo dobrze Ryan
Natomiast
Krwawi port
Bo po prostu
Wszystkie pieniądze które zostały zainwestowane
W ten port zostały już
Zużyte
Jeszcze wraz z dużym zadłużeniem i nie ma pomysłu na dalsze jego funkcjonowanie
No to z takim modelem biznesowym się nie zgadzamy
Więc w naszej koncepcji
Modlin powinien istnieć jako lotnik
Niskokosztowe podkreślam
Tamto niskokosztowe
Na północy
Proszę bardzo niech obsługuje Ryanaira ale na zdrowych zasad
Prawda
Natomiast lotnisko w Radomiu byłoby lotnisk
Czarterowym wakacyjnym
Oraz pamiętajmy że jest więcej niż 1 przewoźnika
Kosztowy w Polsce
Druga kwestia
Się patrzymy
E-portal
Lotniczy to nigdy Ci dwaj
Przewoźnicy nie istnieją na tych
Tych samych lotniskach w jednakowej skali
Wystarczy spojrzeć na Kraków chociażby i
Katowice w Krakowie dominującą pozycję
Posiada Ryanair
W Katowicach jest to zdecydowanie Wizzair
0
0
Podziel się
Komentarze (0)
Napisz komentarz