programy
kategorie

Majówka 2020. Hotelarze na Mazurach są załamani. "To bardzo dramatyczne momenty"

1 maja 2020 nie tak miał wyglądać. Hotelarze z Giżycka jeszcze kilkanaście tygodni temu cieszyli się ze zbliżającego się otwarcia sezonu. Radość nie trwała długo, bo przez pandemię koronawiriusa musieli zamknąć swoje biznesy. Podczas majowej przerwy boleśnie odczuwają to mieszkańcy Mazur. – Pracuję w turystyce na Mazurach czterdzieści lat. Takiej majówki, by nie było gości, ja sobie nie przypominam. To jest ból, to się odczuje w budżetach – przyznaje Krzysztof Skrzypczyk, właściciel Hotelu Mazury w Giżycku. – Ta majówka jest najsmutniejszą majówką od dwudziestu lat, jak prowadzę ten hotel – mówi Joanna Dzienis, prezes Hotelu Europa w Giżycku. – To bardzo dramatyczne momenty, jak widzieliśmy, że grupy pięćdziesięcioosobowe, stuosobowe, konferencje lekarzy… wszystko zaczęło się z dnia na dzień anulować – dodaje wyraźnie poruszona. Mimo że hotele mogą zacząć działać od czwartego maja, część z nich pozostanie zamknięta. Nadal nie wiadomo, co z restauracjami....

rozwiń
01-05-2020
Tranksrypcja:wszyscy restauratorzy i wszyscy...
hotelarze boleśnie odczuwają skutki pandemii zwłaszcza teraz w majówkę i zwłaszcza to na Mazurach rok
temu w tym miejscu były tłumy dziś to miejsce świeci pustkami a turystów oficjalnie
to nie ma Ja pracuję w turystyce na Mazurach już ponad 40 lat trwały
Majówki w których jeszcze się trzymał lód na jeziorach bo
tam jest taki malutki na której w której by nie było gości Ja nie przypominam sobie z tym mojej perspektywy pracy to jest ból to
się odczuć że taki pomoc to majówka jest najsmutniejsza majówką od 20 lat jak jak prowadzę ten hotel
zaplanowane
przyjazdy mieliśmy już od 3 kwietnia w
tej chwili Byłaby to ponad setka anulację Group anulację szkoleń konferencji
ten sezon już nie będzie taki sam jak były poprzednie trasa z niecierpliwością
czekamy na gości mieliśmy grupy seniorów które miały przyjechać z pewnością nie przyjadą Mieliśmy
na początku maja też trochę wolny Chcę też na pewno nie przyjadą mieliśmy grupy skandynawskie
zaplanowane na część jeszcze się nie anulowała ale myślę że to kwestia czasu tak samo goście
indywidualnie Z goście grupowi z Niemiec Oni do nas nie dojadą to bardzo dramatyczne momenty jak
widzieliśmy że grupy 50 osobowe 100 osobowe konferencję lekarzy czy po prostu z
dnia na dzień zaczęło anulować w budżecie każdego obiektu to było kilkadziesiąt tysięcy zł kilkadziesiąt
tysięcy zł często to były ceny na majówkę
sezonowy bo to taki okres i tak ludzie to traktowali coś tam majówkę jesteś bardzo duży ubytek Walczymy
o to żeby utrzymać załogę żeby utrzymać razem z załogą te miejsca pracy robimy
te rzeczy które można robić wówczas znów nie generujące kosztów ale jakieś takie drobne prace remontowe porządkujące
przygotowujące żeby być otwartym idziemy każdą złotówkę słownie każdą złotówkę którą trzeba wydać kolarstwie
mówi się że pieniądze są po schodach bo zjeżdżam
muszą
polować W pokoju i świeże pierwszych Gości mam nadzieję pojawią się w
przyszłym tygodniu pierwsze telefony się już pojawiają wstępnie
pierwsze rezerwację takie
fakty takie rezerwację takie zapytania powodują że ludzie trochę pokazują że ludzie się trochę z tym oswajają z sytuacji nie próbują wrócić do
normalnego życia i to cieszy jesteśmy
mistrzostwo
powód Turystyczną i ze Specyficznym spadkiem obrotów w okresie jesienno-zimowym No nie ukrywam że
wszystkie film Na tym terenie okres
jesienno-zimowy tam wczesnowiosenna natrafił na przetrwanie w kwietniu każdego roku mobilizuje
my dodatkowy personal szkolimy od maja ruszyć pełną parą i musisz obsłużyć to wzmożoną ilość gości którzy chcą
nas odwiedzić Już teraz wiemy No że tak nie będzie karate będą ogromne bo już tam maj-czerwiec czyli taki głupek sezonu to jest okres
w którym był już dosyć wzmożone obroty mogliśmy
już sobie polatać niektóre dziury budżetowe ewentualnie zainwestować środki w do finansowe
takich rzeczy sezonowych nikogo
nie dzwoniliśmy część ludzi jeździ na dowozy część gotuje a we własnym zakresie równi zrobimy lekcję otwieranie wszystko tak
jak będzie można zauważyć na sali mamy to zdejmowanym blatem to u stolarza to odnawiane mamy odśnieżone ściany mamy
od remontowane i wysprzątane wszystkie zrobione Wszelkie prace na których na co dzień i nie ma czasu takie prawdziwe wiosenny generalne porządki nie
ma dużo tych gości nie widzimy zwiększonego ruchu nosami wychodząc do przodu zrobiliśmy ofertę dla mnie z okolicznymi na
przykład Nasza restauracja wozi sushi do
miast oddalonych do 150 km weekendy
na się kierowcy czterema samochodem i rozwożą nasze produkty i z dnia na dzień jest coraz większe zainteresowanie Myślę również że
te specyficzne czasy mobilizują nas do działania do zderzenia nowy pomysł który być może za procentują na przyszłość
jutro miesiąca tego Lock Down udało wszystkim w kość mówiąc kolokwialnie Czekaliśmy na ten decyzje rządu też
niecierpliwie Daj
teraz jedziemy na to że ci goście przyjeżdżają i może decyzja rządu została ogłoszona trochę w
odwrotnej kolejności najpierw powinny być ogłoszony ryżem i później dopiero decyzja od Kiedy otwieramy to poszło w odwrotnej kolejności teraz mamy mało
czasu na to żeby się dobrze przygotować czyli
można to czytać tak że będziemy mieli trochę opóźni otwieranie
hoteli Tak się spodziewałem planujemy to zrobić w sumie od 15 maja ponieważ chcemy przyjąć
gości tutaj bezpiecznie więc teraz będą odbywały się szkolenia pracowników nie
sądzę że ten sezon jest stracony ponieważ
turyści zostaną w kraju ludzie
przyzwyczajają się w cieniu koronawirusa będą potrzebowali tego wyjazdu ze
względów ekonomicznych bo część ludzi straci pracę część Będziesz sobie mogła na mnie i pozwolić i nie będę wyjazdów
zagranicznych do tego dochodzą zamknięte granice w kwestie bezpieczeństwa i długości pobytu bo zmieni się też trochę rynek pracy był rynek pracownika do tej pory
teraz znowu stanie rynkiem pracodawcy więc pracownicy w bardziej zabawy o swoją pracę ten wypoczynek będę ograniczali do jakiś krótki wypadów weekendowych może przedłużony weekend nie sądzę żeby się rynek zmienił
pływają pierwsze rezerwacje nowe rezerwację na sezon letni są
Co dają nadzieję na to że będzie dobrze