programy
kategorie

MediaMarkt nie boi się Amazona. "Skorzystają klienci"

- My mamy tę przewagę, że działamy w wielu krajach, w których Amazon również funkcjonuje - mówi w programie "Money. To się liczy" Wojciech Wieroński, członek zarządu MediaMarkt w Polsce. Odpowiada w ten sposób na pytanie, czy MediaMarkt obawia się wejścia Amazona do naszego kraju. - Wejście tak dużego gracza na rynek na pewno będzie z korzyścią dla klientów - stwierdził gość programu "Money. To się liczy". Wojny cenowej spodziewać się jednak nie należy. - Nasz rynek od zawsze był bardzo konkurencyjny. Amazon na pewno wzmocni konkurencję, ale na ceny to nie powinno specjalnie wpłynąć - twierdzi członek zarządu MediaMarkt w Polsce.

Tranksrypcja:Nie boicie się w związku z tym wejścia Amazonu tutaj do Pols...
rozwiń
może w niższej cenie, no bo wiadomo, że skala u nich działalności jest przeogromna?
Jako grupa mamy już pewne doświadczenia w tym, my jako grupa Media Markt w wielu krajach, 15 krajach dokładnie
rzecz biorąc, i w krajach, w których mieliśmy okazję zaobserwować ten trend, kiedy wszedł Amazon, nie widzieliśmy znaczącego
impaktu. Oczywiście jest to z korzyścią dla klientów przede wszystkim, że klienci będą mieli dodatkowy wybór, natomiast bądźmy szczerzy, nasi
klienci już od pewnego czasu mogli dokonać zakupu na stronach zagranicznej Amazona, więc gdzieś tam większość z nich już z tego korzystała.
Gdzieś na pewno to troszkę pogłębi ofertę na rynku. Gdzie ja widzę osobiście na pewno duży wpływ, to pojawienie się takiego dużego gracza, zwłaszcza
po stronie handlu
internetowego, gdzie w tym momencie znaczącym kosztem w kanale e-commerce jest
koszt tak zwanego CPC, czyli kosztu na dany klik. To oczywiście tak duży gracz, który będzie rzeczywiście oferował swoje
reklamy, swoje oferty w internecie, to w ten sposób, podejrzewam, wpłynie na koszt. A kiedy spodziewacie się, że wejdzie Amazon
do Polski, tak już stuprocentowo? O już wszedł.
No, jeszcze wszystkich usług nie oferuje.
Wydaje mi się, że do lata na pewno spodziewam się, że to się powinno wydarzyć.
Natomiast widzieliśmy też to, że Amazon dość powoli wchodzi w rynki.
Nie robi takiego wielkiego "wow", raczej wchodzi strasznie powoli i dokładnie to samo robi tutaj, na naszym rynku lokalnym
Nic się tutaj nie zmieni. Ale to wywoła pewnego rodzaju wojnę cenową, pana zdaniem?
Moim zdaniem rynek już jest bardzo mocno konkurencyjny bez Amazona, tak. Są pewne granice, do którego można z tymi cenami
schodzić, prawda, i ta presja jest bardzo duża ze względu na konkurencję. Masz polski rynek historycznie był zawsze bardzo konkurencyjny. Mamy dużo bardzo
lokalnych graczy internetowych od razu, mamy bardzo mocny market place w postaci Allegro,
więc jakby rynek jest od razu konkurencyjny. Więc Amazon jako taki na pewno będzie takim czynnikiem wzmacniającym konkurencję,
natomiast nie spodziewam się osobiście, żeby to aż tak drastycznie miało wpłynąć na jakąś wojnę cenową.
tym bardziej jak już powiedziałem, gros klientów miało okazję kupować na stronach Amazona, na stronach zagranicznych, głównie na stronach niemieckich.
Będziemy patrzyli jak ten gigant będzie wchodził do Polski, to rzeczywiście jest tak, że trochę stopniowo.
1 reakcja
0
1
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)