bCZrVXKI
bCZrVXKM
bCZrVXKQ
bCZrVXKJ

Niezwykłe odkrycie. Czarna dziura nad Ziemią

Astronomowie z ESO dokonali przełomowego odkrycia. Odnaleźli czarną dziurę w odległości zaledwie 1000 lat świetlnych od Ziemi. To na tyle blisko, że można zobaczyć orbitujące wokół niej gwiazdy gołym okiem w bezchmurną noc. Odkrycia dokonali za pomocą 2,2-metrowego teleskopu w Obserwatorium La Silla w Chile. Dziura o masie co najmniej 4 mas Słońca, nie jest samotnym obiektem, gdyż po jej orbicie poruszają się dwie inne gwiazdy. Dokładne przyjrzenie się i analiza tych gwiazd pozwoliła ustalić, że w centrum musi znajdować się jeszcze jeden element, który jest niewidoczny. Taka wiedza pozwoli naukowcom na lepsze zrozumienie powstawania czarnych dziur i ich odnajdowanie.

07-05-2020
HefiJa nie mogę zrozumieć. Artykuł dotyczy kosmos i ogólnie pojętej fizyki. A głąby piszą o polityce. To nie ten dział. To jest nauka.
bCZrVXKV
Hefi
Silver
5 miesięcy temu
Ludzie czy Wy musicie wszędzie o polityce? Politycy grzeją nastroje ludzi i się śmieją z Was a sami na spółkę robią co chcą.
Arston
5 miesięcy temu
Szłkoda że nie napisane gdzie jej szukać na niebie. Bo po niektórych konentażach wnioskuję że mamy masę czarnych dziur w łbach komentująch. Może skierować teleskopy na ziemię
bCZrVXLn
Creepy
miesiąc temu
Nawet wzmianki o tym, czy nam zagraża, ale pewnie sami nie wiedzą. Przerażające.
Kot Andrzej.
miesiąc temu
Brak słów. Te kraje powinny jeszcze dzisiaj za to odpowiedzieć. Zamiast tego czepiają się Polski za emisje CO2. Co powiedziałby na to lewacki Tomasz Lis?
jancio
3 miesiące temu
Ja myślę, że ona jest większa 34.5mld, bo tak sobie wykalkulowałem, 34 mld, to za mało.
Ekoświry
3 miesiące temu
Możliwe, że już jej nie ma!!! Tak na marginesie, de zawracacie ekologią, każecie płacić mi większe rachunki dla rzekomego efektu eko, a tymczasem pożre nas jakaś dziura, zatem pytam: co mnie obchodzi przyszłość, skoro mam za to płacić kilka razy większe rachunki? W de to mam!
Anix356
TO jest niesamowite
StaszekAstron...
5 miesięcy temu
Kiedyś miałem dziewczynę to musiałem ją stukać w kombinezonie z NASA bo dziurkę miała rozjechaną jak kosmos.
Lol
5 miesięcy temu
Na Wiejskiej też jest czarna dziura, zasysa kasę podatników na maca.
Dominik S
1:31 plus reklama straconego czasu . Dziękuję WP
bCZrVXLf
Harry Potter
5 miesięcy temu
Ok zgadzam się z wami wszystkimi
Fabian 6 lat
Ja boye się okej mam 6 lat
Roth
5 miesięcy temu
Nauczcie się czytać ze zrozumieniem. Jeżeli ta czarna dziura nie wchłania gwiazd na swojej orbicie to jak ma wchłonąć planetę oddaloną o 1000 lat świetlnych. Horyzont zdarzeń czarnych dziur (jeśli ktoś nie wie co to to polecam się zaznajomić z tym stwierdzeniem) w brew pozorom nie jest taki rozległy, a wręcz przeciwnie.
Rath