bDoKvlbE
bDoKvlbI
bDoKvlbM
bDoKvlbF

Niezwykłe odkrycie. Czarna dziura nad Ziemią

Astronomowie z ESO dokonali przełomowego odkrycia. Odnaleźli czarną dziurę w odległości zaledwie 1000 lat świetlnych od Ziemi. To na tyle blisko, że można zobaczyć orbitujące wokół niej gwiazdy gołym okiem w bezchmurną noc. Odkrycia dokonali za pomocą 2,2-metrowego teleskopu w Obserwatorium La Silla w Chile. Dziura o masie co najmniej 4 mas Słońca, nie jest samotnym obiektem, gdyż po jej orbicie poruszają się dwie inne gwiazdy. Dokładne przyjrzenie się i analiza tych gwiazd pozwoliła ustalić, że w centrum musi znajdować się jeszcze jeden element, który jest niewidoczny. Taka wiedza pozwoli naukowcom na lepsze zrozumienie powstawania czarnych dziur i ich odnajdowanie.

07-05-2020
HefiJa nie mogę zrozumieć. Artykuł dotyczy kosmos i ogólnie pojętej fizyki. A głąby piszą o polityce. To nie ten dział. To jest nauka.

bDoKvlbR
Hefi
Silver
7 miesięcy temu
Ludzie czy Wy musicie wszędzie o polityce? Politycy grzeją nastroje ludzi i się śmieją z Was a sami na spółkę robią co chcą.
Arston
7 miesięcy temu
Szłkoda że nie napisane gdzie jej szukać na niebie. Bo po niektórych konentażach wnioskuję że mamy masę czarnych dziur w łbach komentująch. Może skierować teleskopy na ziemię
bDoKvlcj
rrr
7 miesięcy temu
Normalnie wyszedłem na balkon i rzeczywiście czarna dziura widoczna gołym okiem.
Ja
7 miesięcy temu
To ma być artykuł?? Krótki na 3zdania???!!!??? Wstyd. Już lepiej przepisać i nieco przeinaczyć zagraniczny news niż pisać tak krótkiego gniota! Wstyd
Creepy
3 miesiące temu
Nawet wzmianki o tym, czy nam zagraża, ale pewnie sami nie wiedzą. Przerażające.
Kot Andrzej.
3 miesiące temu
Brak słów. Te kraje powinny jeszcze dzisiaj za to odpowiedzieć. Zamiast tego czepiają się Polski za emisje CO2. Co powiedziałby na to lewacki Tomasz Lis?
jancio
5 miesięcy temu
Ja myślę, że ona jest większa 34.5mld, bo tak sobie wykalkulowałem, 34 mld, to za mało.
Ekoświry
5 miesięcy temu
Możliwe, że już jej nie ma!!! Tak na marginesie, de zawracacie ekologią, każecie płacić mi większe rachunki dla rzekomego efektu eko, a tymczasem pożre nas jakaś dziura, zatem pytam: co mnie obchodzi przyszłość, skoro mam za to płacić kilka razy większe rachunki? W de to mam!
Anix356
TO jest niesamowite
StaszekAstron...
7 miesięcy temu
Kiedyś miałem dziewczynę to musiałem ją stukać w kombinezonie z NASA bo dziurkę miała rozjechaną jak kosmos.
Lol
7 miesięcy temu
Na Wiejskiej też jest czarna dziura, zasysa kasę podatników na maca.
Dominik S
1:31 plus reklama straconego czasu . Dziękuję WP
bDoKvlcb
Harry Potter
7 miesięcy temu
Ok zgadzam się z wami wszystkimi
Fabian 6 lat
Ja boye się okej mam 6 lat
Roth
7 miesięcy temu
Nauczcie się czytać ze zrozumieniem. Jeżeli ta czarna dziura nie wchłania gwiazd na swojej orbicie to jak ma wchłonąć planetę oddaloną o 1000 lat świetlnych. Horyzont zdarzeń czarnych dziur (jeśli ktoś nie wie co to to polecam się zaznajomić z tym stwierdzeniem) w brew pozorom nie jest taki rozległy, a wręcz przeciwnie.
Rath