Niezwykłe odkrycie. Czarna dziura nad Ziemią

Astronomowie z ESO dokonali przełomowego odkrycia. Odnaleźli czarną dziurę w odległości zaledwie 1000 lat świetlnych od Ziemi. To na tyle blisko, że można zobaczyć orbitujące wokół niej gwiazdy gołym okiem w bezchmurną noc. Odkrycia dokonali za pomocą 2,2-metrowego teleskopu w Obserwatorium La Silla w Chile. Dziura o masie co najmniej 4 mas Słońca, nie jest samotnym obiektem, gdyż po jej orbicie poruszają się dwie inne gwiazdy. Dokładne przyjrzenie się i analiza tych gwiazd pozwoliła ustalić, że w centrum musi znajdować się jeszcze jeden element, który jest niewidoczny. Taka wiedza pozwoli naukowcom na lepsze zrozumienie powstawania czarnych dziur i ich odnajdowanie.

07-05-2020
HefiJa nie mogę zrozumieć. Artykuł dotyczy kosmos i ogólnie pojętej fizyki. A głąby piszą o polityce. To nie ten dział. To jest nauka.

Hefi
Silver
Ludzie czy Wy musicie wszędzie o polityce? Politycy grzeją nastroje ludzi i się śmieją z Was a sami na spółkę robią co chcą.
Arston
Szłkoda że nie napisane gdzie jej szukać na niebie. Bo po niektórych konentażach wnioskuję że mamy masę czarnych dziur w łbach komentująch. Może skierować teleskopy na ziemię
Paweł
1000 lat to blisko. Zabrakło więc podsumowania, że właściwie to już jesteśmy w czarnej dziurze.
Ja
To ma być artykuł?? Krótki na 3zdania???!!!??? Wstyd. Już lepiej przepisać i nieco przeinaczyć zagraniczny news niż pisać tak krótkiego gniota! Wstyd
Creepy
Nawet wzmianki o tym, czy nam zagraża, ale pewnie sami nie wiedzą. Przerażające.
jancio
Ja myślę, że ona jest większa 34.5mld, bo tak sobie wykalkulowałem, 34 mld, to za mało.
Ekoświry
Możliwe, że już jej nie ma!!! Tak na marginesie, de zawracacie ekologią, każecie płacić mi większe rachunki dla rzekomego efektu eko, a tymczasem pożre nas jakaś dziura, zatem pytam: co mnie obchodzi przyszłość, skoro mam za to płacić kilka razy większe rachunki? W de to mam!
Anix356
TO jest niesamowite
StaszekAstron...
Kiedyś miałem dziewczynę to musiałem ją stukać w kombinezonie z NASA bo dziurkę miała rozjechaną jak kosmos.
Lol
Na Wiejskiej też jest czarna dziura, zasysa kasę podatników na maca.
Dominik S
1:31 plus reklama straconego czasu . Dziękuję WP
Harry Potter
Ok zgadzam się z wami wszystkimi
Fabian 6 lat
Ja boye się okej mam 6 lat
Roth
Nauczcie się czytać ze zrozumieniem. Jeżeli ta czarna dziura nie wchłania gwiazd na swojej orbicie to jak ma wchłonąć planetę oddaloną o 1000 lat świetlnych. Horyzont zdarzeń czarnych dziur (jeśli ktoś nie wie co to to polecam się zaznajomić z tym stwierdzeniem) w brew pozorom nie jest taki rozległy, a wręcz przeciwnie.
Rath
(tam napisali że gwiazdy na orbicie czarnej dziury widać gołym okiem a nie samą czarną dziurę)
Rekh
Dla wszystkich ludzi, którzy nie wiedzą co to czarna dziura: To nie jest "dziura" w kosmosie tylko jeden z najmasywniejszych obiektów we wszechświecie. W brew pozorom czarna dziura o masie 4 mas słońca jest jedną z najmniej masywnych czarnych dziur. A i tysiąc lat w kosmosie to jest jak mrugnięcie i praktycznie żaden większy obiekt (np. gwiazda czy też czarna dziura) nagle magicznie nie wyparuje
Anon
1) Takie krótkie? To niektóre posty są dłuższe a to się nazywa artykuł. 2) "nad Ziemią" Nie ma takiego pojęcia! W kosmosie nie ma góry i dołu. 3) Dziura to może być w ziemi w sensie glebie
Paweł
A jeszcze, z której strony nad ziemią ta dziura?