bDKrFVCc
bDKrFVCg
bDKrFVCk
bDKrFVCd

Nowe planety do zamieszkania. Wielkie odkrycie naukowców

W naszej galaktyce może znajdować się nawet 300 mln planet potencjalnie nadających się do zamieszkania. Niektóre z nich mogą być blisko nas, a klika z nich w odległości już 30 lat świetlnych od Słońca. Do takich zaskakujących wniosków doszli naukowcy z NASA, Instytutu SETI i kilku innych międzynarodowych organizacji. Wykorzystali oni dane z Teleskopu Keplera, który 9 lat zbierał informacje o egzoplanetach. Do tej pory udało się potwierdzić istnienie 2,8 tys. z nich. Eksperci używali Równania Drake’a, wzoru, który próbuje oszacować, ile cywilizacji istnieje w Galaktyce. Skupiono się na egzoplanetach skalistych, podobnych do Ziemi i gwiazdach podobnych do Słońca. Niezbędnym czynnikiem, który brano pod uwagę, jest ilość światła, która pozwala na skalistej planecie zachować wodę w stanie ciekłym. Okazało się, że nawet 50 proc. gwiazd podobnych do Słońca znajduje się w odpowiedniej odległości od egzoplanet. Badacze twierdzą, że naszą Galaktykę wypełniają łącznie...

04-11-2020
04-11-2020
Czytajcie

bDKrFVCp
Czytajcie
4 miesiące temu
Biblię ! Przecież przybysz z kosmosu zwany Jezusem wyraźnie mówił - królestwo moje nie jest z tego świata - czym wkurzył żydów, bo Mojżesz ich mamił że jest tylko jedna ziemia im należna i nic więcej ... 😂 a tu jak widać ziemia jest jedną z wielu zamieszkanych planet ...
wieja
4 miesiące temu
30 lat świetlnych. Przy dzisiejszej technice rakieta leciałaby tam niecałe 300 000 lat. Ludzie, ratujcie nas przed naukowcami którzy twierdzą że to jest blisko.
schronienie
4 miesiące temu
ale nie dla nas a dla tzw. ELIT. Jak ktoś myśli, że uratują Kowalskiego to jest naiwny.
bDKrFVCH
Adam
4 miesiące temu
Dziwne , 5 minut temu było więcej komentarzy, teraz jest dużo mniej. Mojego komentarza też nie ma - Cenzura ?
rezerwuję
4 miesiące temu
30 lat świetlnych...? To tuż za miedzą...
leszek
2 miesiące temu
herszel zobaczyl ja 300 lat temu z wigwamu a teraz nie mogo zpbaczyc przez laseowa optyke, calu ten cyrk przez lata za biliony,tryliony dolcow czy cos tak innego,pisza o odkryciu w odleglosci 300 miliardow lat swietlnych, ludzie ja powiem ze nie 300 tlko jedyne 299 miliardow lat switlnych,wysylajcie mi miliony dolcow na konto ,bede profesurem,doktorem,i innym lebiega.
aaaa
4 miesiące temu
idealne miejsce do wystrzelenia tm naszych obecnie rządzących
Esteban
4 miesiące temu
Kończymy niszczyć Ziemię, czas przenieść się na inną planetę i też ją zainfekować.
Arizona
4 miesiące temu
No to ja lecę kupić walizkę bo zaraz lockdown a tu trzeba już się zbierać żeby zdążyć śmiercią. Ah przecież to 30 lat ale świetlnych, to ja może lepiej kupie Jack Danielsa i spokojnie poczekam a może nóż widelec jakiś dziwny stworzenia sam po mnie przyleci?
solo777
4 miesiące temu
Do zamieszkania? A może na tych planetach już jest życie o wiele więcej rozwinięte od życia ziemskiego ,jeśli jest ,to jaka rasa chciała by z nami kontaktu kontaktu z rasą która z wręcz jakąś chorą przyjemnością wybija się sama ,a może już nas obserwują od tysiąc leci ,panowie naukowcy to niech lepiej zadbają o nasz jedyny dom Ziemia innej w zapasie nie ma ,świadomość o dbaniu o nasz dom latający w kosmosie powinna dotrzeć do wszystkich inaczej doprowadzimy do zagłady planety i nas samych ,ludzie są jedynym chorym gatunkiem na tej planecie ,skoro nie chcą po dobroci naprawiać to co zepsuto należ zrobić to siłą ,w innym razie nasze pokolenia będą pluli na nasze groby,bo mogliśmy ale tylko dobra materialne i kasa się liczy
radek
4 miesiące temu
do takich wniosków doszli-czyli to czysta teoria, jak prawie cała ta teoretyczna nauka o kosmosie. Na księżyc nie potrafią polecieć a gadają o planetach oddalonych miliony lat od nas. Ciekawe.
Franek
4 miesiące temu
Panie i panowie dowcipni poczytajcie sobie trochę Lema to znajdziecie prawdopodobne odpowiedzi. Cywilizacje nie istnieją miliony lat tylko tysiące, bo albo się wyrżną albo zasklepią tak aby nie były widoczne. Jeśli w naszej galaktyce istniało 1 mln cywilizacji przez 10 mld lat to znaczy, że to tylko jedna cywilizacja na 10 tys lat. I teraz odległości i rozwój tej cywilizacji sprawiają, że jej nie słychać, bo mogą to być np ustroje średniowieczne w odległości 1000 lat świetnych od Ziemi. To tylko przykład.
asj
4 miesiące temu
Jezus mógł pochodzić z planety Nibiru, gdyż około roku "0" przypadało jej kolejne zblizenie do Ziemi/ 3 nawroty wcześniej, tj około 10.800 lat pne też była blisko Ziemi i wówczas wywołała potop.,przy okazji W zwojach Z Qumran jest napisane/ za Daniukenem/.ze Noe i Wwelki kapłan Melchizedek byli synami "strażników nieba" , co potwierdził Lamekowi - ojcu Noego jego dziad Henoch,
bDKrFVCz
kolos
4 miesiące temu
30 lat świetlnych. Sonda New Horizon przebyła 5mld [km] czyli 0.0005 [lat świetlnych] dolatując do Plutona, w 12lat. Problemem jest powrót na księżyc człowieka, Mars to już abstrakcja, a gdzie planety poza układem słonecznych.
marek zol
4 miesiące temu
ojej ale odkrycie. takie szacunki to nic nowego, a cywilizacje w naszej Galaktyce? jest tylko jedna , nasza. wierzycie w to aby przez 150 lat nie odebrano jednego "komunikatu" od obcych?
realista
Tylko 30 lat swietlnych? Chyba jutro podjade tam rowerem.🤣🤣🤣
zzz
4 miesiące temu
Teoretycznie na tych planetach jest mnóstwo cywilizacji. Dlaczego żadne nie kontaktują się z Ziemią? Traktują nas jak insekty i nałożyły kwarantannę?
detektor