Nowy gatunek dinozaura. Brytyjscy poszukiwacze odkryli kości kuzyna T-Rexa

Brytyjscy poszukiwacze skamieniałości znaleźli na plaży wyspy Isle of Wigh kości nowy gatunek teropoda. Dinozaur jest spokrewniony z grupą obejmującą tyranozaura - podali naukowcy z Uniwersytetu w Southampton. Dinozaur otrzymał nazwę Vectaerovenator inopinatus. Żył 115 mln lat temu w okresie kredy. Naukowcy szacują, że mógł mierzyć ok. 4 metry. W kościach odkryto duże przestrzenie powietrzne, podobne u współczesnych ptaków. Jego szkielet był więc delikatny. Naukowcy nie kryli ekscytacji z niezwykłego odkrycia na południu Wielkiej Brytanii. Wyspa Isle of Wight jest uznawana za najbardziej obfitujące w skamieniałości dinozaurów miejsce w Europie. Vectaerovenator prawdopodobnie żył na północ od regionu, w którym znaleziono jego kości.

13-08-2020
Uwaga dla hobby-archeologów

Uwaga dla hob...
Drobna uwaga do zbieraczy kamyków ! Jak ktoś się wybiera do Turcji; to powinien uważać na ciekawie wyglądające kamyczki, bo jak taki znajdą celnicy tureccy przy odlocie; to może wylądować nie Ojczyźnie, tylko w tureckim areszcie.
jaszczur
Ktos grilowal w tym miejscu zeberka pare lat temu , a teraz wyszlo , ze to byl dinozaur...
łgartswa
Jak mógł żyć 115 milionów lat temu skoro z Biblii wynika wprost, że Bóg stworzył świat zaledwie ok 6,5 tysiąca let temu.
euk
" Szkoda" że nie jest " kolorowy " bo znowu byłby pretekst do awantur na tle rasowym i okradanie sklepów
logiczne wyja...
Pan Bóg stworzył świat około 6700 lat temu. I stworzył wtedy także wszystkie skamieniałości. One tylko wyglądają na miliony czy miliardy lat. Dlaczego? Bo Panu Bogu akurat się spodobało wprowadzić do nich takie, a nie inne proporcje izotopów. Bo Pan Bóg lubi starzyznę, antyki i chciał nadać stwarzanemu światu "szlachetną patynę", nioe chciał tworzyć "nowobogackiego kiczu". Bo Pan Bóg to Artysta.
logiczne wyja...
belfer z pods...
Czas najwyższy skończyć z bajkami o stworzeniu świata przez Bogów.Pora najwyzsza zacząć się solidnie uczyć a nie słuchać bredni wygłaszanych przez szamana Rydzyka.
zketrzynski
bo wtedy jeszcze nie bylo Boga
KLASYK
Komentatorzy drodzy, ewentualnie, nieodżałowani. Dlaczego dzwon głośny? Bo wewnątrz jest pusty.
euk
robert
PRZECIEŻ TO ŚWIEŻA KOSTKA
Bywalec
To ten, który występował w Parku Jurajskim.
jaszczur
zdzich
zaskroniec to nie wąż .ale zdziwko że tak duży okaz pokonał . niema jadu
Uwaga dla hob...
Robmore
W Biblii stoi że Ziemia jest płaska. To taka sama prawda jak datowanie powstania świata.
gość
Tak naukowcom wychodzi datowanie węglowe tylko że to chyba mnożniki się pokiełbasiły jak partii PO
łgartswa
frykas
Czy w Biblii o nim napisano ?