Odkrycie dotyczące Wenus podważone. Naukowcy się mylili

Planeta Wenus od 2017 roku zaprząta głowę naukowcom. Wtedy to dokonano pomiarów chmur na  drugiej planecie od Słońca. We wrześniu 2020 roku zespół naukowców pod kierownictwem Jane S. Greaves ogłosił, że na Wenus odkryli fosfinę. Wzbudziło to ogromną dyskusję na temat możliwego życia na tej planecie. Niestety ich hipoteza okazała się błędna. Ponowne badania kierowane przez zespół badaczy z Uniwersytetu Waszyngtońskiego we współpracy z NASA wskazały na inny związek chemiczny. Jak podkreśla współautorka badań Victoria Meadows, zamiast fosfiny w chmurach Wenus wykryli dwutlenek siarki. Związek ten jest trzecim najczęściej występującym związkiem chemicznym w atmosferze badanej planety. W prawdzie pierwsze badania również wykryły dwutlenek siarki, niestety wyniki nie było jednoznaczne. Wykorzystany do badań Teleskop Jamesa Clerka Maxwella ujawnił określoną emisją fal radiowych z chmur Wenus. Wyniki wskazywały na fosfinę i dwutlenek siarki. Niestety jednak dane...

01-02-2021
01-02-2021