Odkrycie naukowców. Strzała jak kula z broni palnej

Archeolodzy z Uniwersytetu w Exeter przeanalizowali szczątki ze średniowiecznego cmentarzyska, które znajdowało się w pobliżu klasztoru Dominikanów w Exeter. Kości odkryto podczas budowy supermarketu. Prace archeologiczne trwały tam w latach 1997-2007. Naukowcy w swoich badaniach skupili się na dobrze zachowanych śladach ran kłutych od strzał z łuku. Urazy obejmowały rany kłute np. w czaszce - w górnej części prawego oka i ranę wylotową z tyłu głowy. Inną ranę kłutą odkryli w prawym piszczelu i klatce piersiowej. Naukowcy po analizie szczątków doszli do ciekawych wniosków. Strzały z łuku powodowały podobne obrażenia, jak dzisiejsze kule z broni palnej. Skąd takie przypuszczenia i jak to możliwe?

07-05-2020
24-08-2020

Massageta
W tym czasie to tam (w Chorezmie) żyli jeszcze indoeuropejscy koczownicy pod wpływami kultury perskiej. Dobre streszczenie jest w starej książce wydanej za PRL "strażnicy złota" o kulturach koczowniczych Azji Centralnej - tylko trzeba zignorować krótki wstęp o dobrodziejstwach komunizmu.
Reset2024
To nie pierwsze odkrycie ludzi czy zwierząt z ranami postrzałowymi po broni palnej , a nawet po całych seriach strzałow w jednym ciele.! Podróżnicy w czasie ?
olo
Podróże w czasie są niemożliwe - bo ni da sie odtworzyć przeszłego połozenia Ylionów atomów. Prędzej albo kamyk niesiony trąba powietrzną (ma taką samą prędkość jak kula karabinowa), albo od biedy odwiedziny kosmitów. choć stawiałbym na kamyk.
olo