programy
kategorie

Polskie miasta zaczynają być "smart". Ekspert tłumaczy

- Są miasta w Polsce, gdzie 75 proc. samochodów wozi tylko jedną osobę-kierowcę. Gdyby co dziesiątemu z nich dołożyć jednego pasażera, to zmniejszyłaby się nam liczba samochodów na ulicach o nawet 10 proc. - mówi money.pl Tomasz Turczynowicz, prezes Smart Factor i ekspert funduszu eMobio. - Z naszych doświadczeń wynika, że już taki spadek jest bardzo zauważalny w miastach - dodał. Turczynowicz był gościem w studiu money.pl podczas konferencji Impact Mobility 2019 w Katowicach. Ekspert zwrócił uwagę, jak ważną rolę będą pełnić w najbliższym czasie wypożyczalnie hulajnóg, samochodów miejskich czy skuterów. - Ekonomia współdzielenia to przyszłość, od której nie uciekniemy - twierdzi. Jak dodaje, spore wyzwanie stoi chociażby przed samorządami. - Jeśli szerzej wprowadzimy buspasy, z których będą mogli korzystać użytkownicy samochodów elektrycznych, to będzie to krok w dobrym kierunku - powiedział Turczynowicz. Prezes Smart Factor uważa, że najważniejsza jest...

rozwiń
Tranksrypcja:Jakub Ceglarz Money...
rozwiń
Wirtualna Polska Witam serdecznie moim gościem dzisiaj
Pan Tomasz
Turczynowicz
X
Emobio oraz prezes
Dzień dobry
Parafraza
Polskie miasta są Smart
Trudne pytanie
Zaczyna
Bo przez parter Rozumiemy to żeby wydawać pieniądze
W sposób adekwatny do
Miasto od jakiegoś czasu zaczynają
Rozmowy z mieszkańcami
Zaczynają planować swoje wydatki
A głównie właśnie zaczęliśmy
Botor
Każdy z nas dziś się po
Czy to
Obrębie swojego
Czy to do innego
I tutaj te efekty są najszybciej
I tak jeżeli ja bym
Show Max zaczynają być
Nie jesteśmy już
Dubaj
Bo jeszcze kilka lat temu faktycznie jak rozmawialiśmy z polskimi samorządowcami bardzo często nie wiedzieli
Na co mają wydawać te
Wydawali bo tak zawsze tak
Dla nich Mobil
Skończyło się na tym jak wygląda droga glonach
Teraz Mogilno
Startujemy już bardzo bardzo
I to w zakresie tych dróg
Ale też infrastruktury jutro jest wokół
I
Moot jakie nas dotykają choćby
Pół
Bo to
Taka przyszłość jutro jej nie ucieknie
Mamy do czynienia na co dzień z kilkudziesięcioma są
Już widzimy że do nich do cię
Ta świadomość że
To za ich kadencji dojdzie do zmiany do zmiany nawyków do zmiany w ogóle podejściem
Mamy też przykłady takie z naszego doświadczenia tak
Niechlubna gdzie tak zwanymi generatorami ruchu czyli tymi
Najbardziej korkuje miasto są właśnie pracownicy
Więc bardzo często zaczęlibyśmy od nich i z nimi jest właśnie rozmawiamy pytając
A jak zachowują się ich mieszkańcy
Czy wszyscy jeżdżą samochodami
Czyli komunikacja indywidualna nie zbiorowo
Czy suma tak tak tak nasi mieszkańcy trudno ich przekonać A to tam no dobrze A ilu z was przyjechał
Prywatnym samochodem okazuje się że nawet 8
Jedno z takich Mia
To jeszcze jedną osobę
Dokładnie tak dokładnie tak
I jedną z takich miast jest moim faworytem w takim
Rankingi Niechlów
A w urzędzie Pracuję ponad 200 osób parking jest na 120 samochodów
Jest zapełniony na
Jak pytali
Czy my
Dostęp do rowerów miejskich nie nie mają Rowy
Okej
A czy patrzyliście żeby się nawzajem podwozi No bo to jednak jest urząd pracujemy
No to był zdziwienie okazywało się że po co A to jest miasto nie wielkości Nowego Jorku tylko mówimy o mieście 56
Mówi pan że
Miasto
Kwestia bycia
Kiedy skończą
Rozumiem to znaczy kiedy możemy spodziewać
Jak będziemy powiem
Polskie miasta
Bo nie mówimy o miastach powiedzmy 10 min
Dla nas największym potencjałem są miasta
Drugi trzeci czwarty 10
Tam
Ten efekt jest najszybszy do
Ale chyba też najtrudniejszy bo jeżeli mówimy o
Economist
No to na razie mamy
Ja mam głównie w tym wielki duży posiadanie ryby to jest dokładnie tak jak pan zauwa
Kto
Co w tej chwili uważamy że powinniśmy położyć największy na świecie feduk
A ja sam miałem przyjemność rozmowy z radnymi z mieszkańcami a w głównej mierze z młodymi
Szkół podstawowych inicjałów gdzie mówiłem im słuchaj
Wasze miasto jest to 1000
A te 2 lata Mogą pojechać tym pojazdów
Ani patrzyli na mnie mówią łysy z brodą
Jeszcze rano na lekcji gada
Głupoty na pewno okazuje się że
Że jest
Traffic
A w tym gronie do ludzi którzy mają otwarte głowy widzieli już coś poza swoim miastem bo nie mają świat
Że to nie jest tak że ten pojazd autonomiczny pojedzie po Tokio San Francisco czy właśnie nowym
On równie może pojechać po mieście 100000 w Polsce czy 50
A w tej chwili to co nas głównie w tym zakresie Blokuj
To Poza prawem jednak menda
Mentalność ludzi gdzie mamy to własne nawyki
Gdzie
Samochód jest
Pokazać z
Jak nie mamy tego samochodu
No to jesteśmy Czujemy się gorsi i to mówimy
O badaniach które zrobiliśmy czy braliśmy udział bo nie zrobiliśmy i samochodzie
W dużych miastach na przykład
Zapytaliśmy mieszkańców czy najemców dużych centrów handlowych Centrum Biznesu
A dlaczego każdy właśnie przyjeżdża własnym samochodem No bo to jest wygoda mówi wysłać jaka pogoda jeżeli stoi
Półtora godziny półtorej godziny na przykład w korku czemu nie idziecie skm.com tramwajem czy
Bardzo często młodzi ludzie w naszym wieku Ja już nie jestem młody człowiek najbar
Często nie wiedzieli że jest możliwe
Użycia innego się do transportu i to mi mówimy o teraz o nowoczesnych środka takim jakie hulajnogi
Ale rowery w Trójmieście bo już dostępny 5
Najemcy tych dużych centrów biznesowych z nami fundowanie rowery bo widzieli że
Jeżeli centrum biznesowe jest przewidziana na 5000
A parkingi są na 2000
No to gdzieś ciebie
Gdzieś te samochody zostaną pozostawione Mówi pan o hulajnogach
To są jedne
Transportu które teraz mają potencjał w dużych miastach Bo wiele miast prowadzę samochód
Wypożyczalnia samochodów elektrycznych na minuty
Szarlotka samo
Pasy zajmują prawda I co te korki denerwuj
Jeżeli wprowadzimy
Wszerz
Buspas
I poruszanie się po buspasach nie tylko autobusami taksówkami ale również pojazdami elektrycznymi
To tak to wtedy będzie miał
Bo pojazd elektryczny stojący w tym samym korku
Jak nie za chęci nikogo do tego żeby tak się pojazd abyś który jest szczególnie jeżeli macie
To po pierwsze a po drugie
Nawet zakupienie takiego pojazdu czy nie sharing tylko
Zakup takiego
Pamiętaj
Te same parametry to 30 40% droższy taki pojazd niż spalinowy momencik
Będą
Dla posiadaczy pojazdów
Jak nie
I tutaj a taki kolejny przy
Niewystarczające infrastruktura jeszcze jeżeli chodzi o
To powinno leżeć w gestii administracji rządowej samorządowej nie może
Wszystkie trzy obszary które Pan poruszył powinny
To zaangażowanie
Biznes prywatny
Jest taka
Maksyma którą kilka lat temu usłyszeliśmy w Azji że na dzień dzisiejszy
Ładowarka jak najlepiej zarabiają dostawczych od do
Bo na samym ładowanie samochodu nieważne czy te 40 minut większe 3 czy 5 godz
Nikt jeszcze nie
Zarabiamy na usługi
A które są wokół tej
Więc
Jest u
Dużo w Polsce światowego biznesu który chciałby ulokować swoje pieniądze w długoterminowy
Biznes
Tak im trudniej się pienią
Więc proszę zobaczyć jak rozrastają się stacje benzynowe
10 lat temu
Przyjechaliśmy
Teraz możemy tam wczytać prasę dobrze zjeść
Powstaje
To samo będzie działo się z elementami wokół tej infrastruktury pod
Pokaż stacje benzynowe też ładowarki już do mnie tata
Mam już ładowarki dokładnie
Portos
Więc jeżeli pan pyta czy administracja Centralna czy czy samo
Wszyscy powinni być To zagraża
Al
Nie da się przeprowadzić tego procesu bez dokładnego plan
Według nas to co jest w zakresie mobilności głównym hamulcowym to
Brak planowanie w oparciu o dane i brak tej
Bo ta edukacja jest w stanie zmienić nawyki
Mieszkańców żebyśmy nie jeździ
A
Jednoosobowa w tym pojeździe żebyśmy siebie nawzajem podwozi
To
Długotrwały proces z niedzieli pan pyta czy my będziemy Smart wielkopolskie samorządowe
5 lat to nie umie powiedzieć bo to będzie długo trwało
Ale już mi go teraz mi zacznie
To miasto będą się korkować co
A z badań
Do której mieliśmy dostęp jeszcze w zeszłym roku
To są miastem gdzie 75% pojazd
Wykorzystywany tylko wszystkie
Jeżeli byśmy
Do 10
Wsadzili pasażera który znowu zostawimy swój samochód
Proszę zobaczyć Też 10% pojazdów mnie na drogę
A
Z naszego doświadczenia wynika że nawet niecałe 10% już jest bardzo widoczne na drogach
Płynny mamy mniejsze zanieczyszczenie większe bezpieczeństwo korzyści z
Tutaj znowu kłania się
Dokładnie dlatego żeby ludzie wiedzieli o tym
Dzielenie miejsca w samochodzie to nie jest nic złego nic nie wiadomo
Mieszkańcom jakie
Rodzaju są te środki transportu
I rz
Pociąg który jeszcze jakiś czas temu był traktowany jako zło konieczne On jest teraz jest bezpiecznie z punktu a
Ale
Nie Jeżeli nie będzie zawsze te informacje że
Nic punktualnie jest bezpieczny w
Ciepły życzę 102
Ten język korzyści jeżeli pokażemy że to jest mniejsza zanieczyszczeń
Mniejsze korki tak
Ja wierzę że trafimy do mieszkańców
Karta pracy będą wykonujemy jako Smart
Wspólnie jaka
Wspólnie z samorząd
Ja zapomnę można przy nie
Ale czy to będzie za dwa czy za pięć
Trudno powiedzieć
Na koniec jeszcze jedną
Tutaj o tym że warto je
Wspólnie samochodem do
Co ja mam do pana takie pytanie
Przyjechał
Bardzo miło było bo razem z panią microm emilewicz tak że pani minister też mogłaby Pewnie przy
Asyście prawda żądany jechaliśmy razem pociągiem
Czy daje się przydaje
Staramy się wykorzystywać jak najbardziej komunikacja zbiorowa
Bardzo dziękuję moim gościem dzisiaj był pan Tomasz turczynowicz Express
Emoji
Oraz prezes
Dziękuję
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)