programy
kategorie

Spektakularna katastrofa Hindenburga. Tak nastąpił koniec olbrzymich statków powietrznych

Olbrzymi sterowiec Hindenburg był prawdziwą dumą nazistowskich Niemiec. Każdy jego lot wzbudzał dużą sensację. Przez około rok jego służby, pokonał 300 000 kilometrów, przewożąc 2800 pasażerów oraz 160 ton ładunku. Jego koniec nastąpił jednak 6 maja 1937 roku. Był to również koniec olbrzymich sterowców. Jakie były okoliczności spektakularnej katastrofy Hindenburga? Materiał powstał w oparciu o tekst opublikowany na łamach portalu WielkaHistoria.pl. Chcesz się dowiedzieć więcej przeczytaj artykuł: Katastrofa "Hindenburga". Dlaczego ogromny sterowiec stanął w płomieniach? .

18 reakcji
3
1
14
Podziel się
Komentarze (14)
22-11-2021
zuq666Ale dzięki temu powstał pomysł na nazwę Led Zeppelin i materiał na okładkę ich pierwszej płyty ;-)
zobacz więcej komentarzy (14)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(14)
zuq666
3 lata temu
Ale dzięki temu powstał pomysł na nazwę Led Zeppelin i materiał na okładkę ich pierwszej płyty ;-)
marek
3 lata temu
chlopie. to co ty tu przedstawiles wiadome jest od kilkudziesieciu lat!!!! OD KILKUDZIESIECIU- napisalem jeszcze raz zebys nie myslal e sie pomylilem! Gsybys sie choc troche zaglebil w temat wiedzialbys o tym ale trzeba poczytac ba! nawet spojrzec w historie programow na TVP....tak! tak! TVP ale ty przeciez nie masz kilkudziesieciu lat wiec skad mialbys wiedziec prawda?
lwa
3 lata temu
ale odkrycie! każdej katastrofy można by uniknąć. gdyby....
Rafał1111
3 lata temu
Po dokładnych analizach i ekspertyzach większość katastrof można było uniknąć ale jak się coś dzieje to większość ludzi działa pod wpływem impulsu, nie ma czasu na analizy i jak uda się wykonać wszystko w miarę bez błędu to jest happy end ale w większości kończy się wszystko tragicznie .
Z historii
3 lata temu
Sprawa jest prosta. Amerykanie nie chcieli Niemcom sprzedać helu, który jest gazem szlachetnym i niepalnym; więc Niemcy wypełnili swój sterowiec wodorem, który jest niestety palny, a przez to bardzo niebezpieczny. Nazwa sterowców: Zeppelin, wzięła się z tego, że budową ich zajęła się firma należąca do Grafa von Zeppelin, która znajduje się w Friedrichshafen nad Jeziorem Bodeńskim. P.S. Graf, to tyle co: hrabia.
Najnowsze komentarze (14)
Kto zliczy
3 lata temu
Ilu katastrof można było uniknąć, gdyby przekupna patologia nie głosowała na PiS.
Edek
3 lata temu
To byli Niemcy ! Żadni Naziści ! Kto wciąż forsuje nowe słownictwo oczyszczające morderców z zarzutów?Obozy koncentracyjne były wytworem Niemców ale za przyzwoleniem całego niemieckiego narodu.Koszt kremacji w obozie to 2 marki więc bardziej się opłacało pod koniec wojny wypożyczać ludzi i ich wyniszczać fizycznie.W 1944 r 20 procent pracowników w Niemczech to byli pracownicy przymusowi.Niewolnicy pracujący w takich firmach jak Bayern,Kruup,VW a także u zwykłych gospodarzy w majątkach.Każdy Niemiec który wynajmował niewolnika za zaledwie 6-7marek eksploatował go do granic możliwości.To był biznes który napędzał całą Niemiecką gospodarkę.Każdy Niemiec,nawet ten pasywny był świadom niewolnictwa i cały teren rzeszy i terenów okupowanych można uznać za Niemieckie obozy Śmierci. To tak jakby dzisiaj porównać dzisiejszą sytuacje do Ukraińców choć ich jest zaledwie kilka procent.Wszyscy o nich wiedzą że są tanią siłą roboczą i godzą się na ich wyzysk.A kto wybrał w wyborach nazistów? NSDAP liczyła w 1933, 700 tys. członków. Niemcy miały wtedy ponad 65 milinów ludzi. To kto walczył, mordował, kradł w całej Europie naziści czy Niemcy. Trzeba odpowiadać za swoje akty przy urnie wyborczej. NSDAP została wybrana w DEMOKRATYCZNYCH wyborach. Jakie obywatelstwo mieli Ci Naziści? Niemeckie! Czemu w Polsce na tramwajach, ławkach, parkach, kinach itp. były napisy ''Nur für Deutsche'' (tylko dla Niemców), a nie ''Nur für Nazis'' (tylko dla Nazistów)? Wynika z tego, że sami Niemcy nie wiedzieli, że są Nazistami, a wy to wiecie...
kubuś
3 lata temu
Tylko wodór był przyczyną? Powłoka sterowca była pomalowana farbą aluminiową- sproszkowane aluminium w pewnych okolicznościach staje się skrajnie łatwopalne/wybuchowe. To raczej w pierwszej kolejności zapaliła się powłoka sterowca, potem wodór.
obywatel
3 lata temu
miała normalny dom , zachciało jej sie wojowac to juz niech wojuje dalej w wygodach zycia
j23n@daje
3 lata temu
Znam czlowieka ktorego przodek bral udzial w akcji ratunkowej po wybuchu Hindenburga.Udalo mu sie wziasc kompas z tego wraku.Chcieli to spieniezyc ,niestety bezskuteczne sa proby udowodnienia ze pochodzi z wraku Hindenburga.
cztrzcina
3 lata temu
a tak na prawdę to Hindenburga rozwalili przy lądowaniu amerykanie, którym już wtedy Hilter bardzo podpadł po Nocy Kryształowej. Jest na to wiele dowodów, ale przecież głośno nikt nie będzie o tym mówił. Podobnie jak o tym kto na prawdę strącił Sikorskiego w Gibraltarze na przykład....
marek
3 lata temu
chlopie. to co ty tu przedstawiles wiadome jest od kilkudziesieciu lat!!!! OD KILKUDZIESIECIU- napisalem jeszcze raz zebys nie myslal e sie pomylilem! Gsybys sie choc troche zaglebil w temat wiedzialbys o tym ale trzeba poczytac ba! nawet spojrzec w historie programow na TVP....tak! tak! TVP ale ty przeciez nie masz kilkudziesieciu lat wiec skad mialbys wiedziec prawda?
Z historii
3 lata temu
Sprawa jest prosta. Amerykanie nie chcieli Niemcom sprzedać helu, który jest gazem szlachetnym i niepalnym; więc Niemcy wypełnili swój sterowiec wodorem, który jest niestety palny, a przez to bardzo niebezpieczny. Nazwa sterowców: Zeppelin, wzięła się z tego, że budową ich zajęła się firma należąca do Grafa von Zeppelin, która znajduje się w Friedrichshafen nad Jeziorem Bodeńskim. P.S. Graf, to tyle co: hrabia.
Z historii
3 lata temu
Sprawa jest prosta. Amerykanie nie chcieli Niemcom sprzedać helu, który jest gazem szlachetnym i niepalnym; więc Niemcy wypełnili swój sterowiec wodorem, który jest niestety palny, a przez to bardzo niebezpieczny. Nazwa sterowców: Zeppelin, wzięła się z tego, że budową ich zajęła się firma należąca do Grafa von Zeppelin, która znajduje się w Friedrichshafen nad Jeziorem Bodeńskim. P.S. Graf, to tyle co: hrabia.
Z historii
3 lata temu
Sprawa jest prosta. Amerykanie nie chcieli Niemcom sprzedać helu, który jest gazem szlachetnym i niepalnym; więc Niemcy wypełnili swój sterowiec wodorem, który jest niestety palny, a przez to bardzo niebezpieczny. Nazwa sterowców: Zeppelin, wzięła się z tego, że budową ich zajęła się firma należąca do Grafa von Zeppelin, która znajduje się w Friedrichshafen nad Jeziorem Bodeńskim. P.S. Graf, to tyle co: hrabia.
Rafał1111
3 lata temu
Po dokładnych analizach i ekspertyzach większość katastrof można było uniknąć ale jak się coś dzieje to większość ludzi działa pod wpływem impulsu, nie ma czasu na analizy i jak uda się wykonać wszystko w miarę bez błędu to jest happy end ale w większości kończy się wszystko tragicznie .
lwa
3 lata temu
ale odkrycie! każdej katastrofy można by uniknąć. gdyby....
zuq666
3 lata temu
Ale dzięki temu powstał pomysł na nazwę Led Zeppelin i materiał na okładkę ich pierwszej płyty ;-)
Atomowi szale...
3 lata temu
To samo powiedzą kiedyś o polskich mini elektrowniach atomowych ,Można było uniknąć zadłużenia firm państwowych spłacających przez pokolenia budowe tych elekrowni , i dziesiatek awarii i skazenia dużego terytorium Polski