Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych dr Edyta Bielak-Jomaa przedstawiła w programie "Money. To się liczy" krótki poradnik, jak się pozbyć natrętnego telemarketera. - Przede wszystkim powinniśmy zażądać zaprzestania wykonywania do nas telefonów, powiedzieć: żądam usunięcia moich danych osobowych, cofam zgodę i ewentualnie dopytać, skąd firma ma nasz numer telefonu - mówiła. Jak wyjaśniała, jeśli telemarketerzy przerywają rozmowę i rozłączają się na hasło "rodo", można zgłosić skargę do Urzędu. Wystarczy znać tylko numer telefonu, z którego dzwoni do nas telemarketer. W skardze należy podać, że z danego numeru wykonywane są uporczywe telefony z propozycjami towaru lub usługi i napisać, że żądamy usunięcia naszych danych przez firmę, do której należy ten numer lub na rzecz której ona pracuje. Żeby bowiem Urząd Ochrony Danych Osobowych mógł podjąć skuteczne działania, musi wiedzieć, jakiego podmiotu skarga dotyczy. Na podstawie jedynie numeru telefonu sam tego...
rozwiń