bDIjRxqs
bDIjRxqw
bDIjRxqA
bDIjRxqt

Sygnał z egzoplanety. Naukowcy odkryli coś niesamowitego

Astronomowie z Cornell University przyjrzeli się "hałasom", jakie wydają planety, kiedy naładowane cząstki z ich macierzystych gwiazd uderzają w ich pola magnetyczne. Okazuje się, że "hałas", który wtedy wydają cząsteczki może pomóc w odkrywaniu tajemnic wszechświata. Im większe natężenie sygnału wydzielanego przez cząsteczki, tym bardziej prawdopodobne, że planeta ma silne pole magnetyczne, osłaniające je przed kosmicznym promieniowaniem. Eksperci odkryli, że w układzie Tau Bootis, zaledwie 51 lat świetlnych od Ziemi, znajduje się egzoplaneta, której pole magnetyczne spełnia to kryterium. Jednak astronomowie hamują entuzjazm. Odkrycie musi być zweryfikowane przez kolejne zespoły naukowców, gdyż może się okazać, że ten sygnał radiowy wyemitowała jedna z gwiazd układu Tau Bootis. Egzoplanety to planety znajdujące się w układzie planet, która krąży w wokół innej gwiazdy niż Słońce.

18-12-2020
Ubawiony
"planety znajdujące się w układzie planet, która krąży w wokół innej gwiazdy niż Słońce." IG Nobel dla "producenta tej bzdury. Takich mamy "naukowców" w WP - a powinno to...Czytaj całość

bDIjRxqF
Ubawiony
2 miesiące temu
"planety znajdujące się w układzie planet, która krąży w wokół innej gwiazdy niż Słońce." IG Nobel dla "producenta tej bzdury. Takich mamy "naukowców" w WP - a powinno to być karalne...
CZARNOWIDZ
predator
2 miesiące temu
Kto pisze te artykuły zamieszczane w WP dzieci? Pomijając nieadekwatne do treści nagłówki to sama treść stanowi przeważnie bełkot.
bDIjRxqX
gdybanie
2 miesiące temu
rozumne istoty z tej samej planety nie potrafią się dogadać, a co dopiero z różnych planet! Szykuje się w odległej przyszłości jatka kosmiczna a hasło: bracia w rozumie nie działa obecnie więc dlaczego ma działać w przyszłości?
logiczny
tronkowye
2 miesiące temu
Podejrzana sprawa. Czy nie powinna się nią zająć jakaś komisja? Nie wskazując palcem.
ciocia Zosia
2 miesiące temu
To gwiazdy krążą wokół planet a nie planety wokół gwiazd!
tronkowy
2 miesiące temu
Dżwięk nie przenosi się w próżni. To co słychać to drgania elektromagnetyczne przetworzone na dźwięk.
frankz
2 miesiące temu
trochę chaotycznie ale dla kumatych definicja egzoplanety do przyjęcia:P
aniołek
2 miesiące temu
uwaga, uwaga - do wszystkich cywilizacji pozaziemskich - trzymajcie się z daleko od ludzi bo to potwory!
Rumak10110011
2 miesiące temu
To sygnał sterujący. Od tej pory nastąpi zmiana biegunów Ziemi :) Pewnie jakiś ufobajtel bawi się RC planetą.
Mkl
To Pan Bóg nadaje.
wgyfe
2 miesiące temu
sygnały wysywa Pan Bóg ! a dokładnej słyszymy dźwięk pieniędzy którymi Bóg chce nas obdarzyć w ramach kościelnego "Bóg zapłać". Jak słyszymy to znaczy że jest coraz bliżej. Jak wpadnie do nas jak mikołaj wszystkim wynagrodzi...
bDIjRxqP
Maniek
2 miesiące temu
Nie rozumiem po co te nieprzychylne wasze komentarze ? Czy nie cieszy was fakt, że mamy egzoplanetę może do zamieszkania ? Tylko o 51 lat świetlnych od nas ?
Patriota
2 miesiące temu
W obecnej sytuacji krajowej i międzynarodowej PiS to jedyny wybór gwarantujący egzystencję naszego państwa, a chyba nie chcemy być niczyimi niewolnikami, co zapewniłyby nam dalsze rządy skundlonej zdradzieckiej koalicji PO-PSL-SLD.
zawislak
JP2 znowu nadaje
Sasza Stiepan
2 miesiące temu
Żadna gwiazda nic nie wyemitowała. To jest sygnał zwrotny z enigmy z brukselki od Tłuska do Czachy, że *łunia* sypie się jak śnieg na Syberii.
predator