programy
kategorie
Nino o biznesie

Wizjoner czy wariat? Jak się robi biznes w nieruchomościach

sez. 2, odc. 9

Michał Sapota, inwestor, ekspert rynku developerskiego, nie lubi, gdy się go nazywa wizjonerem. „Zajmuję się doprowadzaniem rzeczy do finału” – wyjaśnia. „Na pewno...

rozwiń
Tranksrypcja:Michał mówią o to...
rozwiń
Rembrandt Żyd
Czy rum
To nie
Czy ja nie lubię w ogóle słowa wizjoner Nie no to
Kojarzy
Z osobą która gdzieś tam buja w obłokach
I być może ma nawet świetny pomysł ale niekoniecznie musi je że tak
Przekształcać
Ja się jakby zajmij
Doprowadzenie doprowadzanie rzeczy do
Lubię sobie
Seler ambitne cele
Łamacz bariery przy okazji ale ale ale ale jednak wiesz Cały czas bardzo mocno stąpać po
No dobra to jaki okres
Tobie
Trochę wariatem nie
Wariat branża deweloperska
Jest okej wolę
To co tam da wariaci łyżkę wybrańczyk
Uczestniczyłem w takim bardzo
Projekcie który nazywa się Murapol
Ja trafiłem tam w zasadzie w środku kryzysu
Finansowego
Na przełomie 2008 2009
No i bardzo fajnym zespołem ludzi
Firmy lokalnej
Sprzedawała po 200 mieszkanie rocznie
ASRock
Powiedz że to jeden z czołowych
W Polsce
Tttttt 10 lat moje no to to jest tam w sumie można po
Tak
Gdzieś z 18 razy Murapol
Urósł
Wykorzystywali śmy do tego celu też powiedzmy jak na polskie warunki
Standardowe źródła finansowania za pomocą
A ty wymyśliłeś
Żeby te same domy budować z opinią
Mieliśmy jakby duży apetyt na rozwój
Własnych
Finansowych nie mieliśmy duży
Dużo czytam staram się ciągle uczę
Idziesz tam nie nie ukrywam że że to było jakieś tam inspiracje powiedzmy zaczep
Z tego jak to się robi w krajach w krajach anglosaskich
Gdzie gdzie ten lewarek
W biznesie
Kim jest
Na bardzo wysokim poziomie
No i tutaj Spróbowaliśmy to to
Pozyskaliśmy przez ten czas tam od inwestorów grubo ponad miliard złotych
Przez same fundusze inwestycyjne to było
Chyba pod 800 milionów wiesz A pamiętasz ten moment który był takim punktem zwrot
W tej walce o przetrwanie
Przypomnijmy to był 2
9 rok jak bańka Mieszkaniowa pękła cały rynek się nazywał Poka
Przepraszam środkowe
Deweloperce
Można
Wspólnie tak gdzieś tam pracowali
Z tym żeby mimo takiej trudnej sytuacji ten biznes cały czas się toczy w banku praktycznie nie było
Pozyskać żadne
Żadnego finansowania
Myśmy wtedy już byli
W bardzo dobrej sytuacji tak To oceniam ponieważ
Korzystaliśmy z bardzo wielu firmy
Wykonawczych ma
W związku z tym z tymi firmami
W negocjacjach
Udało nam się
Przekonać ich żeby zostali z nami żeby cały czas budować
Żeby nam wydłużyli terminy płatności
I jednocześnie staraliśmy się Intense
Sprzedawać mieszkania
Ponieważ to był jeszcze
Gdzie
Branża finansowa nie była zainteresowana finansowanie biznesu deweloperska
Natomiast banki cały czas bardzo chętnie udzielały kredytów mieszka
Wagon
Rekomendacja s pojawiła się dopiero 2 lata później
I i to tak jakby nasi klienci bez problemu
Kredyty
Naprawdę z ich środków
Myśmy się rozwija
W tamtym czasie
Kluczem do tego żeby sprzedawać mieszkania i żeby od klientów wpłynęły pieniądze było to żeby utrzymać
Aga to co wielu
Wielu firmom z branży w tamtym czasie się nie
No to jakoś
Na przykład najgorszy
Tamtego
Dragon Ball
Tygodniu
Już
Ale nie mnie nie powiedziałbym
Nie określił bym tego jako najgorsze dni
To byłoby
Że lubię jakbym nie
Stosio mi nie to na p
G
Tak trudnej sytuacji w której nie da się wy
Tylko po prostu czas
Czasem po prostu trzeba przejść
Sytuacje jak czołga a czasem
Trzeba zrobić dwa kroki do tyłu
Przemyśleć sytuację być może
Twoje podejście do pewnych rzeczy
Samemu sobie powiedzieć że że że
Że to było błędne podejście przy
Czy przed sobą
I spróbować w nowy sposób jeszcze
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (869 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.