bDfKaRtw
bDfKaRtA
bDfKaRtE
programy
kategorie
bDfKaRtx

Cztery postępowania przeciwko Biedronce. UOKIK gromadzi materiał dowodowy

Biedronka jest na celowniku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konkurentów z kilku powodów, np. błędnego podawania ceny, błędnego oznaczenia kraju pochodzenia towarów, wykorzystywania swojej pozycji w negocjacjach z dostawcami. - Ten przedsiębiorca nie dbając o klientów, sam jest powodem postępowań, które UOKIK prowadzi. Te cztery powstępowania przeciwko właścicielowi sieci Jerónimo Martins są związane z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów – wskazał w programie „Money. To się liczy” prezes Urzędu Tomasz Chróstny. Jak mówił, w przypadku tej sieci jest zbyt mało dbałości o zgodność z przepisami prawa i o klientów, bo gdyby było jej wystarczająco, nie byłoby skarg. Niektóre postępowania mogą się zakończyć w tym roku.

04-06-2020
Tranksrypcja:Panie prezesie to zmienne zmieńmy temat na innego przedsiębi...
rozwiń
celowniku od dawna macie właściciela sieci sklepów Biedronka bo tych postępowań to już też mam trochę toczy się przede
wszystkim na ten przedsiębiorca nie dbająca o klientów same sam
tak naprawdę jest powodem swoich postępowań tak naprawdę które są prowadzone pamiętajmy
o tym że najczęściej te elementy które tutaj widzimy T4 postępowania o ile dobrze pamiętam względem
Jeronimo Martins to są postępowania związane z zbiorowych interesów konsumentów więc
tutaj mamy materiał związanymi ze skargami konsumenckimi i z analizami
które prowadzimy różne jest etap samych postępowanie wyjaśniające niekiedy właściwe
Natomiast jeżeli podmiot zachowuje się że ten jasno i uczciwe w stosunku do konsumentów
to w bardzo często wstałem okresie trwania istnienia go na rynku nie będzie miał
kontaktu z bokiem nad raz jeżeli ktoś się zachowuje nieodpowiedzialnie względem konsumentów względem swoich klientów to
my mamy obowiązek z interweniuje tak będziemy robić i rozumiem że w przypadku sieci sklepów Biedronka właśnie tej odpowiedzialności
tej uczciwości było za mało to
tym względem Absolutnie tak jeżeli byłoby jej wystarczająco by dbałości o zgodność
z przepisami prawa jeżeli chodzi o o dbałości o klientów to nie mielibyśmy Scar nie mielibyśmy na różne
nad którymi pracujemy i teraz to nie jest tylko kwestia Jakie są nasze działania ale
to jest to Szwecja działań ze strony jak ze strony przedsiębiorcy który ma tutaj całą paletę możliwości po to żeby naprawić
ten tą wyrządzoną konsumentom się wywiązać się z uczciwego prowadzenie
działalności też usuwając te nieprawidłowości na którym jest zwracają uwagę i do tego Myślę
że rzeczywiście jako konsumenci a nie tylko my jako urząd tego wymagania to pani wie że zaraz do
tego do ziomka ja tylko przypomnę oś tych sporu bo Jeden dotyczy tego że na przykład produkty są drożej w kasie niż wskazuje
na to cena umieszczona przy towarze lub w informacji dotyczącej ceny ten sport drugi
to nieuczciwe wykorzystanie przewagi kontraktowej więc trochę inna kwestia kolejny spór to brak informacji
albo błędna informacja dotycząca kraju warzyw i owoców coś Zresztą wasze ostatnie ostatnie
postępowanie a któryś z któraś z tych spraw już zbliża się do finału jesteśmy
na etapie uzyskiwania materiału do wody krewny jesteśmy też w kontakcie z
przedsiębiorcą część z tych spraw oczekiwałbym że rzeczywiście one się zakończą
w tym roku Natomiast wszystkim ale muszą być prowadzone rzetelnie musimy zebrać stosowne
materiał tak jak w przypadku tego ostatniego mamy i Skargi konsumenckiej widzimy nieprawidłowości
po stronie oznakowania które wynikają z czynności kontrolnych przedsiębiorca
również wskazał na to że te nieprawidłowości mogą się zdarzać natomiast Dla nas to
nie jest kwestia tego czy to jest C działanie czy to jest działanie niecelowe Fakt jest taki że praktyka występuje
co też potwierdził sam przedsiębiorca i dla nas istotne jest to żeby kosmed nie był wprowadzony w błąd i też
oczekuję bardzo konkretnych przedsiębiorstw aby tego typu nieprawidłowości usunąć i nie narażać na prowadzenie
bot konsumenta Panie prezesie a może to jest efekt skali działalności znaczy sieć jest na tyle duża że ma tyle sklepów że takie
przypadki będą się zdarzać bo to błąd ludzki błąd systemu przy tak dużej skali No jest widoczny bardzo
możliwe ale dalej pozostaje pytanie aktualne czy jako konsumenci ze strony więc powinniśmy
zgadzać się na to że będą nasze prawa konsumenckie łamane w
opinie uokik-u i prezesem go uokik-u absolutnie nie ma o tym mowy i to z
większym podmiotem uzasadnia jeszcze większą jego odpowiedzialność i też oczekiwanie ze strony konsumentów aby
właśnie jako duży gracz na rynku był w stanie wywiązać się że ten jest zasad prowadzenia
102 reakcje
42
59
1
Podziel się
Komentarze (1)
04-06-2020
DNA
Nie on pierwszy taki Niemiec i nie ostatni. Przecież funkcjonariusze narodowego socjalizmu nie wyparowali. Zajmowali zaszczytne, prestiżowe stanowiska w RFN.Dzięki...Czytaj całość
zobacz więcej komentarzy (1)
bDfKaRtJ
KOMENTARZE
(1)
DNA
5 miesięcy temu
Nie on pierwszy taki Niemiec i nie ostatni. Przecież funkcjonariusze narodowego socjalizmu nie wyparowali. Zajmowali zaszczytne, prestiżowe stanowiska w RFN.Dzięki celowej polityce powojennych Niemiec większości z nich udało się utrzymać sekrety z przeszłości w tajemnicy,żyli w spokoju,otoczeni szacunkiem i zmarli bezkarnie.
Najnowsze komentarze (1)
DNA
5 miesięcy temu
Nie on pierwszy taki Niemiec i nie ostatni. Przecież funkcjonariusze narodowego socjalizmu nie wyparowali. Zajmowali zaszczytne, prestiżowe stanowiska w RFN.Dzięki celowej polityce powojennych Niemiec większości z nich udało się utrzymać sekrety z przeszłości w tajemnicy,żyli w spokoju,otoczeni szacunkiem i zmarli bezkarnie.
bDfKaRuv
bDfKaRtC
bDfKaRuC
bDfKaRuD