krąży wiele mitów rozprawił
się z nimi dzisiaj razem z Piotrem Fronczewskim który jest pierwszym oficerem na kontenerowcu we flocie handlowej w Piotrze zacznijmy
od tego jak wygląda twój typowy dzień mój typowy dzień pracy na statku ta jest prowadzenie przez 8
godzin nawigacji własnym nawigacyjny czyli bezpiecznie przepłynąć przez dany akwen morski
dodatkowo zajmuje się planowaniem obrazy ładunkowych balastowych zawód marynarza można podzielić
na trzy etapy pierwszy etap dotyczy bycia członkiem załogi szeregowej czyli na przykład Mary narządów bosmanem na
drugim etapie pełni się młodszego oficera A na trzecim starszego pierwszego oficera lub też kapitana
A jak zawód marynarza kształtuje się jeżeli chodzi o zarobki Marynarzy mogą zarobić do 6
panowie wyżej trzeba
jednak pamiętać że większość firm nie płaci marynatą w domu znaczy zwrot cały czas
urlopu w domu a jak ty i twoja rodzina radzicie sobie z rozłąka nauczyliśmy
się sprężyć Ja poznałem swoją żonę jak już pływałem pływające oficera tak
naprawdę to moja żona nie zaakceptowała i to moja żona zaakceptowała Moją moją moją pracę więc
wiele sposobów jak radzić sobie z rozłąka ją z rodziną Oraz przebywaniem nastaw hermetycznymi Specyficznym środowisku Dla
mnie to jest oczywiście siłownia i bieganie na szczęście na tym statku mam jest wyposażony w bieżnię Ale
jesteś trzeba przyznać że czy nasze ludzie musimy
być dość mocno Nie dość że elastyczni to tak naprawdę musimy odseparować
czas
życie nasze rodzinne Zwycięskiej pa statku
Kolejną wadą która tego zawodu jest właśnie taka że musimy
się odciąć od
tego na co nie mamy wpływu wiem że odciąć to jest bardzo złe słowo w tym wypadku i będzie Ma bardzo negatywny negatywne
brzmienie ale
gdy jesteśmy tutaj na
statku to się wszystko dzieje to jesteśmy tu i teraz to to mamy awarię to to mamy rezerwację
statków to
się wszystko dzieje Natomiast w domu to
się wszystko dzieje tak samo tylko na to nie mamy wpływu i musimy
być bardzo od psychicznie i nauczyć się żyć z tym że pomimo tego że jest gigantyczny faka w domu nie
jesteśmy w stanie nic z tym zrobić a ponieważ albo nie możemy zjechać szybciej końcu świata do tego jeszcze mamy 618
godzin różnicy czasowej to wszystko komplikuje A dodatkowo też nie wszystkie statki są jeszcze wyposażone w internet dla gdzie umożliwiają
normalną komunikację z domek porozmawiajmy
teraz o stereotypach najpopularniejsze z nich zakłada że marynarz w każdym porcie znajduje
pewną formę rozrywki No i dość rozwiązły tryb życia w tych czasach kiedy faktycznie marynarzem
je jest bardzo bardzo dużo czasu w portach a obecnych czasach prędkość operacji ładunkowych prędkość która
jest wymagana przez czarterujący który Wymagana przez towarów
powoduje to że nasze pobyty w portach są tak krótkie że naprawdę nie ma czasu na
nic ani wyjść na zewnątrz i trochę zobaczyć innych ludzi jakby nie patrzeć jest to bardzo potrzebne gdy spędzamy czas na 267 metrowym statku który mają jest właśnie za mną I tylko
sobie sama jedną osobami na
nim marynarz Można naprawdę sporo zarobić pamiętajmy jednak że to niebezpieczna praca której towarzyszy nieustanne
poczucie rozłąki z najbliższymi