programy
kategorie
Money.pl

"Money. To się liczy"

sez. 5, odc. 43

O dużym biznesie i naszych własnych portfelach. Zmianach w gospodarce i co z nich wynika. W programie "Money. To się liczy", prowadzący i ich goście poruszają...

rozwiń
Tranksrypcja:A to szukaj tak Dzień dobry to jest program money to...
rozwiń
się liczy a ze mną Marek kościkiewicz muzyk założyciel zespołu De Mono oraz miotłę minął wiceprezes stowarzyszenia autorów Witam
serdecznie Panów Zacznę od pana Marka jak ty się odwołują koncerty A powód jest oczywisty koronawirus to
jest problem dla branży się koncert jest jakieś wydarzenie i kulturalne też go to przygotowana
impreza w której udział bierze masa ludzi Jest Jest Jest przygotowany budżet i
te plany nagle gdzieś się walą nawet przełożenie tego koncertu
to też oczywiście on się kiedyś pewnie od będzie no ale ta cała ta
to co ten cały problem związany z organizacją ze zwrotami biletów z No i ty to jest
duże kłopoty Myślę że wielu artystów z tego powodu no dużo stać ale jest zrozumienie
w branży dla sytuacji tak No nie tylko obrażam się że wszyscy rozumiem sytuacji jest to problem
z tym musimy sobie świadomie przedsiębiorcy No ale coś tam przykład osoby prowadzące
firmy transportowe już gdzieś Zgłaszają się w kolejce do rządu przygotować jakiś mechanizm osłonowe jakieś pieniądze no
My wstaliśmy i zaraz zapukają do premiera pukamy w różnych sprawach nie jest też słyszałem
nie tak że my jesteśmy chyba ostatnio grupą zawodowa O której otwierają się którą można zadbać by mamy sami
o siebie po prostu ale to jest tak że firma organizująca koncerty będą miały teraz nie tylko trudno czasem po prostu się zamykać leżę i wiemy
że przez miesiąc dwa trzy Nie będzie koncertów w ramach sytuacji Na pewno razem przełożenie koncertu też nie zawsze
jest możliwe bo to są terminy to jest dostępność obiektów w których te końce bywają to w sumie jeszcze
ciekawe ciekawe czy właściciel sali to będzie taki problem czy zrozumie to że w końcu
też jest odwołany czy będzie żądał chociaż jakieś części zapłaty za problem bo to są też różnego rodzaju umowy to nie
zawsze sytuacji zawsze przewidywalny więc to jest to jest problem to trochę
to zależy bo już bardziej od pewnych naszych i prawnych i międzyludzkich naszych umów A
słyszę już panowie o takich przypadkach Ja rozumiem że to się dopiero zaczynamy dopiero teraz pierwszą informacje o odwołaniu imprez
masowych więcej przekładanie konta Pierrot się zaczyna już pewnie jakieś Stowarzyszenie autorów ZAiKS jest partnerem fryderyków
i o ile muzykę Gala muzyki poważnej która była w ubiegłą niedzielę odbyła się o tyle ta Gala muzyki rozrywkowej
już będzie w innej formie to miał być Cały festiwal większość tych wydarzeń festiwalowych jest odwołana
a taka część konferencyjna panelowa też jest odwołana i
właściwie No czekamy na ostateczne też Rozstrzygnij czy odbędzie się gala znaczy na pewno bez publiczności bo
to jest oficjalny komunikat te osoby które zakupiły bilety już mogą dokonywać zwrotów a
Zobaczymy czy w ogóle się odbędzie nagród w tym terminie i to już wyłącznie w wersji telewizyjnej
zobaczymy czy to w ogóle będzie miał miejsce i rozumie że nie jestem nic muszę straty finansowe będą na pewno nie ponad wszelką Wątpliwość jak
sobie sam
na razie Czekacie No to są to są siły wyższe jesteśmy tak jesteśmy taką z grupą i zawodową
które radzi sobie z różnych sytuacjach rodziła przez wiele lat więc myślę że po prostu to wtedy sobie
tutaj jakoś tym czas pokaże Ale fani czekają mają
problem zastanawiająca dzisiaj trochę mamy inne środki też może nie będzie w
bratem wbrew rozsądkowi wbrew temu co mówią władze nie będzie zachęcał żeby jednak to organizować za wszelką
cenę żeby
spotyka się w tych klubach to
się nie stało to też wszystko sytuacji bo te przypadki są pojeby przypadki z każdego dnia
są już jakieś odnotowane coraz częściej liczymy
na to że to jest tylko jakiś jakiś w jakimś w tym obszarze czasu to się szybko skończy
i wrócimy do do normalnej działalności Tym bardziej że okres nie Wakacyjna ten
letni Jest w ogóle jeśli chodzi o koncerty bardzo ważne bo to jest największa ilość koncertów dobra że to jest kluczowe to jest moment w którym w
którym właściwie artyści wyruszają do pracy nie rozumiesz te smartfony ruszają do pracy i zarabiają
no tak tak tak no z tego utrzymują rodziny z tego inwestują w sprzęt muzyczny czyli funkcjonuje tak
jak na małe firmy wyczekiwanie na to co się wydarzy Dokładnie tak Panowie zmieniamy temat rok temu wielkie wydarzenie dla branży muzycznej z
oporami przyjmowane nazywane acta2 dyrektywa unijna dotycząca praw autorskich Co się zmieniło i czy jest lepiej więc
może chciałbym zacząć od tego że to bardzo bym prosił żeby nie używać pojęcia acta2 to
było takie piarowe kurde przez negatywne Pijar pojęcie bardzo
krzywdzące tak naprawdę dla branży i to nie tylko muzyczne dla całego sektora Kreatywnego w Europie tak naprawdę Gdzie
warto przypomnieć że w ogóle sektor kreatywny w Europie to jest przeciw 12
milionów ludzi zaangażowanych w rozwój kreatywny blisko 4,5% europejskiego
PKB to
jest ten sektor i nazywanie tego z cenzurą zaraz powiem że to jest w ogóle na opak jest bym się
że krzywdzące dla wielu osób tak samo dla dziennikarzy dla dla artystów grafików plastyków na
cały ten sektor dlaczego
dlaczego nie cenzura Wprost przeciwnie ta dyrektywa w sprawie praw
autorskich na jednolitym rynku cyfrowym ma właśnie wprost odwrotnie pomóc internautom w
swobodzie na przykład jak mamy platformie zrobionej z kontem żeby ktoś uważnie mógł wrzucić mema bez obawy
że ktoś będzie to bananowe zdejmie to właśnie ma na tych wielkich operatorów tych platform internetowych narzucić
obowiązek po prostu przestrzegania praw autorskich zwyczajnie na na takich zasadach jak Europejski Polska
to nie jest inna tak całej Unii Europejskiej z pewien porządek prawny on jest inny niż amerykański Natomiast
e-platformy są głównie amerykańskich tak naprawdę chodzi o to żeby
ten cały funkcjonować tutaj na naszym rynku w sposób taki jak my wyszliśmy to robić w całej Europie od
blisko 100 lat i to i to wrzuć jeszcze o to chodzi ci skoro już mam pracę za tym powiedział czyli ten ostrze
skończy się Era wrzucania memów nie są prawdziwe bo się nie skończy dokładnie na odwrót Wprost przeciwnie
właśnie Każdy będzie mógł z pełną swobodę właśnie bez objawiania się że on będzie personalnie gdzieś tam przez
uprawnionych autorsko to jest właśnie zupełnie przerzucenie tej odpowiedzialności gdzie
indziej na tego wielkiego operatora dobrze
dla branży muzycznej No
dla branży muzycznej ma to zupełnie inny wymiar Chodzi przede wszystkim o to żeby te gigantyczne firmy które
się dorobiły Fortuna naszym kontynencie na naszej muzyce żeby
Zechciałbyś trochę z nami tym zyskiem Iza chciały się tak jestem zyskiem No jeszcze nie dlatego że
w tej chwili dopiero w kilku krajach członkowskich w niej swoją pracę wdrażająca dyrektywę No ale liczymy na to że
że to jednak uporządkować zharmonizować i przede wszystkim trzeba podkreślić to że to jest też to są też
wpływy do Skarbu Państwa bo to są też po prostu leży lat drążenia tych przepisów nic się nie zmieniło bo
to potraktować jako straszak na
właśnie tych serwisów straszak raczej chęć uporządkowania pewnych spraw ja bym to nie chciał właśnie jeszcze polscy artyści
Nie zyskują nie i czekać na to i na jakim etapie są teraz w pracy na tym telefonie mi przepisu liczymy na to że Ministerstwo Kultury
i Dziedzictwa Narodowego przyśpieszy troszeczkę pracę bardzo bardzo na To liczymy jako cały sektor a
branża muzyczna ale też trzeba pamiętać że to są wpływy po prostu z podatku w tej firmy powinny płacić podatki
w Polsce i to będzie dla wszystkich korzyść Panie Marku to teraz w drugą Spotify i YouTube da się w ogóle jeszcze zarabiać
na muzyce akurat
oczywiście Spotify zaproponował taką formę dzielenia się z artystami
z jakimś jakąś częścią małą zysku natomiast to nie
chcą jeszcze powiedzmy to nie jest taki poziom który pozwoli jak ty się na to żeby nawet mają bardzo
popularne żeby z tych pieniędzy po prostu w życiu rodziny wyżywi albo do tej pory A kto się zrobi albo na koncertach
albo na sprzedaży płyt płyt już w zasadzie nie ma tak ale jestem na pewno forma już
bardziej cywilizowana i związana z jakimś z jakimś porządkiem prawnym jeśli chodzi o YouTube to YouTube korzysta
z zamieszczanie reklam z których rzeczy dzieli się z autorami
filmów czy czy czy muzyki ale tylko wtedy kiedy jest ta reklama w całości pokazana Czyli jeżeli
ktoś po pięciu sekundach ją wyłączyć już z racji nawet oglądania danego teledysku czytane piosenki
tych pieniędzy artysta nie otrzymuje no i też muszę powiedzieć to są pieniądze bardzo małe no do wielu artystów światowego
formatu podawało jakieś przykłady swoich zarobków to to to rzeczywiście przy światowej
popularności były to były jakieś takie śladowe może podane wielkości w przypadku to ci przez rok wyświetlania
klipu który ma bardzo dużą ilość odsłon tych monetyzowanie czyli z których nalicza się jakiś tam ułamek
grosza to
są stawki mniejsze niż jeden koncert artysta
tak przez cały rok z YouTuba to jest stawka naprawdę bardzo popularnego przeboju to jest mniej
niż honorarium za jeden koncert tego artysty kilkanaście tysięcy zł tak malować kilka-kilkanaście różne
są stawki różnych elementów ale to pokazuje że od wielkości i my byśmy bardzo chcieli żeby
po prostu te stawki były były jednak bardziej uczciwe i tylko musisz No
pokazuje jak się okazuje tak ja sam prowadziłem też kiedyś rozmowy z przedstawicielami YouTuba na Europę i
bardzo fajny młody człowiek który mówił o narzędziach jak tam korzystam to są fantastyczne narzędzia
ale on podał takie dane że na przykład w ciągu jednej minuty na całym świecie do YouTube a
planowane ileś
tam set godzin kontynentów potem
wodę liczbę ile przez 10 lat oni wypłacili dla autorów i
więc ja wziąłem kalkulator i podzieliłem jedną liczbę przez drugą i wyszło że za minutę kontentu YouTube
płaci 0,7 zer 1 i potem coś po tej Jedynce centa amerykański centa gdzie
na przykład w radiu Czy w telewizji te stawki są kompletnie nieporównywalne Czyli ktoś kto ma emisję
w radiu w telewizji z
tych tantiem to są nadal jakby
na jedno użycie na jedną minutę to są małe kwoty ale w skali roku to się zbiera natomiast takiego serwisu mimo
wielu milionów odsłon się to nie ja jeszcze Chciałem podzielić rzeczy z wykonawcami
Ja też ale przecież są autorami autorzy są trochę inaczej traktowani czyli te umowy z autorami Są
trochę inne niż z właścicielami kontynentu czyli na przykład jakaś firma jest właścicielem
teledysku to te stawki są trochę inne i dużo nawet firmy fonograficzne rzeczywiście mają
te to te umowy z umowy tworzone są dużo lepsze my jak autorzy Mieliśmy bardzo mocno
i ona wszystko wypomina indo była
tak w Niemczech rzeczywiście to niemiecka gema od zaiks-u polskiego procesował
się z YouTubem wiele lat wywalczyli
przepraszam wywalczyli nie Co korzystniejsze stawki Dlaczego wy nie poszliście tą ścieżką
wystarczy długa droga i to znaczy lekcji na ileś lat zablokował od artystów niemieckich od korzystania z tej platformy a
jednak dla nas coś z tym jest dotarcie do naszych słuchaczy dlatego że to nie jest tak że obmurować
i że bez że tylko pieniądze to nie chodzi o to my chcemy godnie po prostu żyć i zarabiać ale przede wszystkim dla nas
jest wartością to że jest kontakt z naszym widzem słuchaczem odbiorcą
naszej sztuki tego co tworzymy i to jest ważne A to było coś za coś i w przypadku
Niemiec Oni byli traktowani przez wiele lat jeszcze ten był bardzo dużym poparciem ale olbrzymie
włączył się w parach całą tą sytuację i bardzo pomóc artystą i też nie ukrywajmy rynek niemiecki muzyczny
to jest jest no wielokrotnie większe od naszego czasu polskiego w Polsce tego wsparcia nie
mamy też rozmawiamy to nie jest tak że ale to nie jest tak że my możemy czuć Oczywiście że za plecami że to jest
że mamy to że ten nasz ojciec
bardziej bardziej denerwuje równą komunikację niż jest to niż jest to poczucie Panie prezesie
Chciałem trochę zmienić wątek ale bardzo krótko ZAiKS wciąż walczy z fryzjerami mechanikami innym przedsiębiorcy płacą
za nie walczył z fryzjerami metalu jego fryzjer z Wałbrzycha przeszedł w zasadzie chyba do historii za jedno bo zatkało
zatkało
muszę swoim klientom po prostu się że on słucha muzyki
ale klienci tłumaczył że nie płaci ponieważ tylko on żydowskich atak na sąd podzielił jego zdanie ale
w pierwszej instancji a
później już nie do końca warto pamiętać bo to był wyciągnięty i k nic nie wiem taki case a a my
wiemy za sprawa jednak dalej ona nie mogła nie mogła nie mogła tak pozostać bo to jest po prostu niezgodne z ustawą niezgodne z prawem
i generalnie za ich zachęca do tego żeby legalnie korzystać i my też jako twórcy zachęcamy po prostu do legalnego korzysta
jeżeli jeżeli który prowadzę przedsiębiorstwo puszczam muzykę klientom powinienem kontaktować powinienem płacić Ja
chcę powiedzieć że to jest więcej niż proste w tej chwili są jest platforma online można zawierać elicencje To jest bardzo
proste i Dzięki takiej licencji ona nie jest naprawdę koszt mamy dostęp do repertuaru całego świata dlatego
że zajść jest w sieci międzynarodowej i cały repertuar świata który podlega tak zwanej ochronie prawno-autorskiej jest
tam wtedy dostępny wtedy nie muszę się martwić czy ja puszczam Michaela Jacksona czy czy Marka kościkiewicza bo
za idź za mnie to jeszcze ciepłe opłata jest zależna bardzo od wielkości jest
bardzo istotne czasami to jest Kilkanaście
zł nawet kilkadziesiąt zł za korzystanie i ja bym mnie demonizować tych
opłat bo naprawdę trasę miesięczne wydatki
miesięcznie rosną negocjowane przez każdego oddzielnie więc jeżeli ktoś jest pani w jednym fotel i strzeże
na godziny jedną osobę to naprawdę to ale to rozumiem że chciałam Są tacy którzy unikają
No niestety i kontrolujecie ich tak mamy różne różne systemy kontroli chcę powiedzieć że to że szukają
nie tylko jest prawo autorskie twórców to są także prawa producent tych nagrań
artystów wykonawców i
to jest to jest pewien to jest pewien pakiet i są przeprowadzane kontrole na
przykład wobec lokali czasownik
które lokale na przykład gastronomiczne oznaczone naklejkę free music że
jest zawarta Kasi licencja z bezpośrednim dostarczycielem koncertu muzycznego a okazuje się że w odtwarzana
jest muzyka chroniona I co takie kombinowanie może sprawdzić jakie
są koszty można się narazić po prostu na na proces sądowy No
bo zgodnie z prawem z ustawą o prawie autorskim właśnie takie
procesu rozumiem są tak ZAiKS rocznie prowadzi blisko 2000 spraw
Ile z nich wygrywacie 99%
w
takim razie uczula my przedsiębiorców jedziemy zachęcamy po prostu ja mówię to w imieniu artystów i reprezentuje
jako wiceprezes zaiks-u po prostu Zachęcam do legalnego korzystania z kultury to jest naprawdę fajne i
miłe i przyjemne po co kombinować Jeśli można to zrobić dobrze legalnie i mieć to że
Wspieramy tych których ta muzyka na Ciągle jednak dostarcza nam jakiś emocji i na tym kończymy Marek kościkiewicz Miłosz
bembinow bardzo panu dziękuję za rozmowę
a za chwilę druga część programu ja zapraszam na rozmowę Sebastiana ogórka z arkadiuszem kosińskim burmistrzem glinowa panowie
rozmawiali o centralnym porcie komunikacyjnym zapraszam do oglądania Sebastian ogórek
money to się liczy a ze mną studium Arkadiusz Kosiński burmistrz Brwinowa Dzień dobry panie burmistrzu Proszę
pana ostatnio w mediach społecznościowych wrzucił taki post sugerujący że nasza władza nieroztropnie
wydaje pieniądze że podobno planuję teraz budowy nowych tras związanych z centralnym porcie komunikacyjnym A to już było parę
lat temu wydano na to 60 milionów złotych do
końca wprost tak ponieważ dzisiaj procedowany Projekt Czy koncepcja budowy linii
kolejowych linii drogowych centralnego portu obejmuje całą Polskę tymczasem linia która ma
przebiegać przez gminę Brwinów została zaplanowana czy przedstawiona w zupełnie innej wersji niż ta która została
opracowana w latach 2010-2013 i w roku 2013 z konsultowana
z mieszkańcami teraz projektanci dzisiaj w lutym dowiedzieliśmy się że takie
linie są że są cztery warianty jak one mają przebiegać generalnie przebiegają przez tereny mocno zurbanizowane mamy
do czynienia z koniecznością wywłaszczenia wyludnienia tak na cały wsi tak jak w przypadku biskup
może być od dzisiaj
liczymy to będzie kilkadziesiąt budynku tymczasem
w 2012 2013 roku projektanci Owcze linii
kolei dużych prędkości przychodzili do nas po kilka razy u mnie Byli 4 razy na początku przyszli przedstawili
podobne warianty jak tutaj cpk i od razu mi powiedział Słuchajcie z projektami nie macie się co to pokazywać bo można
to zrobić w taki sposób żeby ominąć zabudowę ludzką i po tych właśnie trzech czterech spotkaniach po czwartym
spotkaniu udało się wypracować który omijał wszystkie miejscowości i jedyne budynek jedyne był taki
budynek na linii który trzeba byłoby wyburzyć to jest budynek obiektu handlowego Gdzie jest firma która sprzedaje
i tak naprawdę nie stanowi to większego problemu można byłoby na tą firmę po prostu kilkadziesiąt metrów przenieść
nieco w inne miejsce a przypadku No wywłaszczania ludzi wyburzania domu czasami jest dom
miejsce w którym jesteśmy zżyci od wielu pokoleń od dlaczego w takim wypadku dzisiaj tak siłową metodą że się tak wyrażę próbuję
się też byłem szczerze uważam że w tym przypadku to jest niechlujstwo ponieważ że należało
wziąć przede wszystkim niechlujstwo tych osób które przygotowywały koncercie czy stracę strategie tak cpk ponieważ
należało wziąć te starsze opracowania na przykład przed sprzed 7 lat tam się wiele nie zmieniło w terenie wziąć
je na tapetę przeanalizować i może przedstawić jako jeden z wariantów nawet nie mają tych to tam
mają że temat mają dopracowane
zarządu ale ale albo braterstwo to spółka PKP polskie linie kolejowe spółka akcyjna Skarbu
Państwa a poza tym co ważne wydano na to prawie 60000000 zł 59700000
zł naszych pieniędzy z czego 31 milionów z pieniędzy unijnych No to środki unijne w rozporządzaniu
jednego z ministrów miejsca Ochrony Środowiska z programu ochronne z
programu infrastruktura ochrona środowiska to był jeden z kluczem o takich rzeczach się po prostu
nie zapomina prawdopodobnie ktoś na tyle szybko przygotowywał tą koncepcję że nie wziął pod uwagę nie przeanalizował tego
rozwiązania i szkoda bo teraz te dokumenty centralnego portu komunikacyjnego i jakoś zareagowali moja odpowiedź konsultacje
trwają trwały do 10 marca i moja odpowiedź została przekazana tak że
wysłał w sensie tą ten to ten pierwotny to ja przedstawiłem swoją opinię swoje
uwagi do przebiegu linii kolejowych i poprosiłem żeby cpk wzięło pod uwagę o pracę to
zrobiła w latach 2010-2013 i którego wynikiem było do studium wykonalności koleje dużych prędkości
za które zapłacono prawie 60 miliony złotych w tym 31 pieniędzy unijnych drugi jeszcze to jest jakbym
mogę jeszcze dodatkowy postulat ponieważ na kolej dużych prędkości cpk wchodzi tak naprawdę
z buta wielu samorządów na
słyszymy o tym co się dzieje w powiatach piaseczyńskim w powiecie grójeckim żyrardowskim i tak dalej w wielu przypadkach
jest tak że Projektowana linia kolejowa czy linia D Po prostu przechodzi przez tereny zurbanizowane ale
co to za problem będzie w terrier stała i będzie można też ludzie po prostu wyrzucić
zawsze pamiętać myśmy przeżyli już tego typu budowę w 2002 dokumentację robią od 2005
roku budowa autostrady A2 i
mamy miejscowości które po części przestały nawet istnieć gdzie autostrada przecięła
jest taki po jednej stronie autostrady zostało na przykład 37 domów a po drugiej stronie cała reszta
wsi by się kilkadziesiąt domów musiały być wywłaszczonych i dzisiaj No my jesteśmy w gminie Brwinów na papierze przeprowadzamy
konsultacje z mieszkańcami i są pozytywne wyniki tych konsultacji gdzie po prostu przyłączamy
do miasta tereny wsi które zostały oddzielone autostradą on mówi dużo i społeczne miał pan także o innych o innych miejscowościach
to jest tak że te konsultacje które prowadziło cpki Które mapy które pokazał oznaczają że dziesiątki
tysięcy ludzi mogą zmuszonych po prostu do do wyświetlenia No bo te te te te te te mapy
to praktycznie na na na na na całą Polskę jeśli źle całą Polskę i Proszę zwrócić uwagę że mało kto się
doczekać emocjonuję mapami ważne jest jeszcze to co jest w tekście strategii opisane to
nie jest budowa tylko linii kolejowych czy linii drogowych tam wyraźnie się mówi o tym że pasy drogowe na
Jak mieć 150 m szerokości kolejowe a podobnie Gdzie w tych pasach przewiduje się również budowę inne Infrastruktury
w tym na przykład linii energetycznej 400 kV czy wyższych na 5 które to linie spotykaliśmy się
tutaj kupię razem z pomysł jak już psujemy jedną rzecz No to już tak tylko że teraz tak ale mimo wszystko jeśli poruszamy
się kolejami dużych prędkości znowu pojawia się problem wpływu tych kolei na sąsiednią zabudowę i strat
nie są tylko ci których wywłaszczoną którzy stracili domy oni po prostu się przeniosą do
mniejsze większe odszkodowanie generalnie znajdą swoje miejsce ale przy bezpośrednio przy kolei zostaną osoby
które tam będą musiały jeszcze przez całe pokolenia mieszkać i na zdanie Błędem jest to że wchodzimy w zoo trzeba szukać pomimo tego
że Brwinów leży pod Warszawą istnieje możliwość przeprowadzenia kolei w taki sposób żeby omijała tereny zabudowane A te konsultacje
związane z cpk i budowa tych wszystkich innych linii No co pan mówi dosyć niezaplanowanych musimy też opisywali na money.pl
przykłady z innych miejscowości na przykład oddalonych na na północ od Warszawy wchodzących w czasami w
jakieś inne miejsce ważne dla środowiska to można tak nazwać trochę trochę zabawnie ale wywłaszczenie
Plus bo do tego to się prowadzi tylko
że to chyba wywłaszczenie minął z tym przypadku to jest chyba właściwa nazwa bo albo to jest krzywda 2 dla wielu ludzi którzy panem
poza prezes cpk
Mikołaja Wilda Ja miałem wrażenie że rzeczywiście starał się i słuchał tych wszystkich głosów dotyczących dotyczących protestów
dotyczących konsultacji i tak dalej i tak dalej a susz dzisiaj taki taki głos ze strony pana
chorały horała jako pełnomocnik rządu odpowiedzialny za cpk tak naprawdę zachowuje się w taki
sposób jakby sprawa urządzona W
momencie kiedy pojawiły się protesty zmieniłaś trochę Retoryka że to są dopiero wstępne
warianty z tym że jeśli się czyta opracowanie wynika z nich że to są warianty Przeanalizuj kompletne
i mówimy teraz o konsultacje w sprawie wyboru konkretnego wariantu a nie o tym że jeszcze będziemy z ludźmi się spotykali
Dlatego my jako samorządowcy bo byłem w ostatnim czasie ogólne związku Miast Polskich w ubiegłym tygodniu gdzie forum
wójtów burmistrzów prezydentów miast województwa mazowieckiego również zabrało głos w tej sprawie my mówimy tak wiemy że
te infrastruktury należy wiemy
że trzeba wybudować drogi koleje tylko zacznijcie rozmawiać z ludźmi zacznijcie rozmawiać z samorządowcami A
my wam pomożemy takie rozwiązania znaleźć które na wybudowanie także linii kolejowych drogowych może
tam druga dzisiaj Dzisiaj nie ma rozmowy dzisiaj jest narzucony wariant Wybierzcie jeden z czterech i jedziemy do przodu Może ta z drugiej strony może
sami mieszkańcy się zbuntowały powiedzą nie nie wyświetla się i tak dalej i tak dalej wypadku przepisy specustawę są tak brutalny
że tak naprawdę mieszkańcy mają czas w zależności od tego jak to ustawiasz że zostanie zmieniona ale trzy miesiące na to żeby się spakować
za przyjdzie buldożer zrówna Jak dobrze się ubiera Proszę pamiętać jeszcze to nie ma upierał ponieważ
po wszelkim pozwoleniu decyzją będą nadane rygor natychmiastowej wykonalności ale pójdę sąd
rozstrzygnie za 2 lata proszę zobaczyć jak długo trwa sprawa odwołań związanych z
decyzją wycinki drzew na Mierzei Wiślanej gdzie tak naprawdę prace trwają od dwóch można rozstrzygnąć odwołania bo
mamy kolejną przedłużkę do maja tego roku czyli w tym przypadku zasadniczo zamyka jakikolwiek Patrz ustawa jest tak silnym
narzędziem tak naprawdę ludzie inne podmioty nie mam żadnych szans Arkadiusz Kosiński burmistrz
Brwinowa Dziękuję bardzo za rozmowę Dziękuję do zobaczenia A to był program money to się liczy Dziękuję za dzisiaj Sebastian ogórek do
zobaczenia I
to już wszystko co przygotowaliśmy na dziś ja zapraszam na kolejne programy many to się liczy Mateusz Ratajczak do zobaczenia
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)