programy
kategorie

Podróż pociągiem w przedwojennej Polsce

Pociąg to najpopularniejszy środek transportu w przedwojennej Polsce. Polskie Koleje Państwowe w 1935 roku przewiozły 144 milionów pasażerów, dwa lata później już 211 milionów. Pomimo popularności, podróż pociągiem nie była jednak tanim rozwiązaniem. Materiał powstał w oparciu o tekst opublikowany na łamach portalu WielkaHistoria.pl. Chcesz się dowiedzieć więcej przeczytaj artykuł: Ile kosztował bilet na pociąg w przedwojennej Polsce?.

29 reakcji
13
9
7
Podziel się
Komentarze (7)
05-04-2021
jan-49przed wojna byla bieda z nedza dobrze zyli tylko nieliczni
zobacz więcej komentarzy (7)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(7)
jan-49
3 lata temu
przed wojna byla bieda z nedza dobrze zyli tylko nieliczni
wies56
3 lata temu
Przed II wojną mieszkańcy Zbąszynia szli pieszo do Poznania - 74 kilometry!
Autmex
3 lata temu
Skoro za kilkanaście godzin pracy przeciętny robotnik miał bilet Warszawa-Kraków, to w tej materii wiele się nie zmieniło!!! Tyle, że jak w końcu wybudują S7 na tej trasie, to autem osobowym będzie szybciej i taniej!!!
loper
3 lata temu
To jest pociąg ku naszej przyszłości pod wodzą nam panujących.
XZDER
3 lata temu
okres miedzy wojenny na ziemiach polski to okres ogromnej biedy nędzy i bezprawia .Okres gospodarczo i społecznie można porównać z okresem po 1989 roku .Różnica taka ze w tamtym okresie było brak przemysłu poza slaskiem zaglebiem , lodzkim okregiem.Prubowano budowac centralny okreg przemyslowy , ale niewiele zdążono wybudować , udalo sie gdynie wybudować .Natomiast po 1989 roku byl w polsce potężny przemysł rolnictwo , ogromne budownictwo mieszkaniowe i tu chodziło żeby Polskę obrócić w kraj zacofany gospodarczo cofnięty do średniowiecza.Zachod nie mogl zniesc zeby polska byla mocno gospodarczo i poltycznie .. tRZEBA TO LUDZIOM USWIADAMIAC , ZE TO NIE BOLEK CZY INNI STYROPIANOWCY ZNISZCZYLI POLSKE BO ONI TYLKO BYLI NARZEDZIEM A DECYZJE BYLY PODEJMOWANE NA ZACHODZIE
Najnowsze komentarze (7)
danny
3 lata temu
bilet był na trasę, nie na pociąg, bo była jedna firma PKP, a nie milion spółek jak obecnie.
XZDER
3 lata temu
okres miedzy wojenny na ziemiach polski to okres ogromnej biedy nędzy i bezprawia .Okres gospodarczo i społecznie można porównać z okresem po 1989 roku .Różnica taka ze w tamtym okresie było brak przemysłu poza slaskiem zaglebiem , lodzkim okregiem.Prubowano budowac centralny okreg przemyslowy , ale niewiele zdążono wybudować , udalo sie gdynie wybudować .Natomiast po 1989 roku byl w polsce potężny przemysł rolnictwo , ogromne budownictwo mieszkaniowe i tu chodziło żeby Polskę obrócić w kraj zacofany gospodarczo cofnięty do średniowiecza.Zachod nie mogl zniesc zeby polska byla mocno gospodarczo i poltycznie .. tRZEBA TO LUDZIOM USWIADAMIAC , ZE TO NIE BOLEK CZY INNI STYROPIANOWCY ZNISZCZYLI POLSKE BO ONI TYLKO BYLI NARZEDZIEM A DECYZJE BYLY PODEJMOWANE NA ZACHODZIE
zcx
3 lata temu
Zjednoczona prawica buduje Polskę taką na wzór tej przedwojennej z rozbudowaną do granic absurdu megalomanią o własnej potędze. Bieda, bieda i jeszcze raz bieda a do tego schorowane i niedouczone społeczeństwo.
jan-49
3 lata temu
przed wojna byla bieda z nedza dobrze zyli tylko nieliczni
loper
3 lata temu
To jest pociąg ku naszej przyszłości pod wodzą nam panujących.
Autmex
3 lata temu
Skoro za kilkanaście godzin pracy przeciętny robotnik miał bilet Warszawa-Kraków, to w tej materii wiele się nie zmieniło!!! Tyle, że jak w końcu wybudują S7 na tej trasie, to autem osobowym będzie szybciej i taniej!!!
wies56
3 lata temu
Przed II wojną mieszkańcy Zbąszynia szli pieszo do Poznania - 74 kilometry!